Ocena wątku:
OIL SENSOR WORKSHOP - co to może być?
19-03-2012, 11:34
Post: #11
RE: OIL SENSOR WORKSHOP - co to może być?
Tego niestety nie wiem, ale wydaje mi się że gdzieś z tyłu silnika.



[Obrazek: Season_5_cast_banner.jpg]
Reklama

19-03-2012, 12:56 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2012 13:12 przez daneczek76.)
Post: #12
RE: OIL SENSOR WORKSHOP - co to może być?
tak jak pisałem jest więcej czujników oleju niż jeden załączam fotki.
Są poziomu oleju i ciśnienia abyś nie pomylił i wiedział co gdzie foto poniżej.
       



Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
19-03-2012, 13:47
Post: #13
RE: OIL SENSOR WORKSHOP - co to może być?
To poziomu oleju, zresztą nawet VAG tak wskazał, dziękuję bardzo Wink
19-03-2012, 13:58
Post: #14
RE: OIL SENSOR WORKSHOP - co to może być?
To raczej nie pompa oleju. Ja mam A6 z silnikiem 2.0TDI, ale oznaczenia nie pamiętam - chyba BLK, lub BBL - te wadliwe z łańcuszkiem i napinaczem.

Padł mi napinacz i silnik dzwonił, całe szczęście nic się nie zerwało. Niestety koledze z silnikiem po modyfikacjach pompy - tzw. ołówkiem padło i dużo szkody narobiło. Jak leci pompa to nie ma objawów na Fis w kolorze żółtym, tylko czerwonym świeci się olejarka. Niestety w przeciwieństwie do startych konstrukcji, gdzie sygnał z czujnika ciśnienia oleju podawany był bezpośrednio na zegary, tutaj wszystko idzie przez ECU. Zanim komputer zdiagnozuje usterkę jako spadek ciśnienia oleju, to już masz przytartą turbinę, cylindry i inne cuda. Kolega popłynął na ponad 10 tysięcy. Wymiana ołówka to tylko połowa sukcesu, bo ta zębatka, w której on chodzi też się wyrabia i na początku wszystko jest ok, ale potem dobry ołówek pracuje w wyrobionej zębatce i efekty są te same.

Ja u siebie przerobiłem wymianę całej pompy oleju na zmodyfikowaną konstrukcję w serwisie AZ Auto w Gdańsku. Muszę powiedzieć, że chłopaki mają głowę do tego, sprawę załatwiają w niecałe 5 godzin. Naprawa, a w zasadzie modyfikacja jest już na całe życie, bo stara pompa z całym systemem wałków wyrównujących idzie do kosza, a wstawiana jest stara dobra i sprawdzona konstrukcja.

Więc jeżeli ktoś będzie Wam wciskał, że to tylko ołówek to każcie sobie pokazać tą zębatkę, w której on chodzi, bo robota może być 2 razy i kosztować bardzo duuuże pieniądze. Mi mechanicy chcieli wymieniać cały słupek za jedyne 8 tysięcy, a obleciałem i zapomniałem o sprawie za niespełna 2.500 zł. Więc można chociaż to i tak nie małe koszta. Przynajmniej śpię spokojnie.
19-03-2012, 20:52
Post: #15
RE: OIL SENSOR WORKSHOP - co to może być?
Na VAG-u nie było nic o ciśnieniu oleju, czasem na żółto pokaże olej, bo po prostu źle wskazuje poziom przez ten czujnik




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  AUY/ARL Blad 19463 - Camshaft position sensor i moje przeboje guzior 0 891 03-08-2019 22:11
Ostatni post: guzior
  Yaw Rate Sensor G 202 kalamb 9 3,105 26-01-2019 09:33
Ostatni post: pablooo4
  czy to może być łożysko? bartekb14 2 1,924 24-03-2014 19:55
Ostatni post: bartekb14
  Co może klekotać pod spodem w okolicach sprzęgła? kubabike 2 2,431 10-10-2013 15:08
Ostatni post: daneczek76
  Co to może być ? Powerbox ? FILIP190 4 3,372 09-04-2013 19:59
Ostatni post: FILIP190
Question wyciek paliwa - co to może być ? marecki_name 4 3,777 08-09-2011 16:08
Ostatni post: Adrian1974

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name