Ocena wątku:
  • 9 głosów - średnia: 3.44
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
obieg płynu
#1
WITAM mam pytanie w która strone podąza płyn przy fabrycznej pompie rurą prosto do tylnej nagrzewnicy i wraca przez piec do silnika czy rurą w strone pieca i z pieca do nagrzewnicy a nastepnie do silnika?
chodzi o vw sharan 1,9tdi
Odpowiedz




#2
Wystarczylo poszukac w tematach o ogrzewaniu i byly rysunki. Zresztą logicznie myslac to wydaje sie ze plyn z pieca powinien isc do nagrzewnicy i dalej na silnik itp. W zasadzie nie jest to tak do konca gdyż mamay dwie nagrzewnice w aucie. Odpowiadajac jednak na pytanie w tym temacie to tak jak pisalem wyzej-pompa do pieca i dalej do nagrzewnicy i z niej do silnika.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
dzieki wesoł bo gosc z forda forum napisał i sam zgupiałem mam pompke dodatkowa wody dołonczoną przed piecem w kierunku tylnej nagrzewnicy a z tego co on napisał to wygladało to tak jakby w drógą strone chodzi mi o krótki obieg póki nie otworzy termostatu tu zobacz wypowiedz tego stefano
http://forum.fordclubpolska.org/showthre...6&page=156
Odpowiedz
#4
znam go z elektrody. Pisalismy swego czasu na emaile. Gośc obcykany wlasnie w sprawach ogrzewań itp. Mysle ze sie machnął i tyle. Kazdemu wolno.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
no dlatego troche zgłupiałem i musiałem porady tu poszukac
Odpowiedz
#6
Co do Stefano też znam go innych forów i jest świetnym fachowcem.
Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
Odpowiedz




#7
potwierdzam Stefano jest specjalistą w tej dziedzinie ... zaszło zapewne nieporozumienie w przekazywaniu informacji...no i jest na naszym forum Wink... i zapewne nie omieszka tego wyjaśnić Wink
SHARAN 1,9 TDI 115 KM 2001
"poczytaj mi mamo"... o SGA
Odpowiedz
#8
to i ja w woli wyjaśnienia coś dorzucę
   
Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
Odpowiedz
#9
(05-02-2012, 15:54)Rakus napisał(a): Co do Stefano też znam go innych forów i jest świetnym fachowcem.
Juz wyjaśniam, no nie!!! Nie popełniłem jednak gafy!!!!
Płyn w SGA, co piszę z uporem na wszyskich forach, idzie tak:
Z silnika górna rurką pod podłogą w kierunku tylnej nagrzewnicy, z niej do pieca wejciem zewnętrzym, a podrzany płyn wychodzi z pieca tym wyjsciem przy rurce paliwowej i idzie w kierunku silnika, dolną aluminiową rurką.
Jesli ktoś nie wierzy jego problem i niech kombinuje.
Można to tez samemu bardzo prosto 'wybadać', przy sprawnej instalacji grzewaczej w aucie, poprzesz dotykanie aluminiowych rurek, np. przy pracujacym piecu. Kiedy jeszcze płyn w układzie jest jeszcze zimny, czy robi sie bardziej goraca aluminiowa rurka ta od piecyka co idzie w kierunku silnika, czy ta w kierunku tylnej nagrzenicy.
No i juz wiemy wszysko w którym kierunku jest przepychany płyn.
Pozdrowienia.

Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Odpowiedz
#10
Dziś zainstalowalem piec w swoim autku. Na pokrywie jest opis króćców "IN" i "out". Faktycznie Obieg jest od pieca w strone silnika.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zapach płynu z tylnej nagrzewnicy frik 4 2,219 05-12-2014, 14:34
Ostatni post: mamwi
Question Temperatura płynu chłodzącego, silnik TDI Jabol 86 82,669 31-10-2014, 10:28
Ostatni post: skimir
  Temperatura płynu niska (b. duże wahania), a oleju stała i wysoka - zagadka? toniemy 10 6,683 14-12-2012, 11:24
Ostatni post: ENDRJU222

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości