Ocena wątku:
Chłodzenie silnika
04-05-2021, 15:59
Post: #1
Chłodzenie silnika
Wita jestem nowy na Forum , i jestem szczęśliwym posiadaczem Alhambry diesel 140 ps rocznik 2011 auto posiada dogrzewanie ("Webasto") .Mam problem z(chłodzeniem silnika ) wentylatorem chłodnicy ,auto nagrzeje się do ok 60-70 stopni(na zewnątrz jest ok 20 + stopni) i załączają się wentylatory chłodnicy ( Klima jest wyłączona ) ,cały czas pracują nawet jak auto się zagrzeje do 90 stopni (górna część chłodnicy jest gorąca więc termostat powinien działać).Po dojechaniu np. do celu, wyłączam silnik i wentylatory dalej pracują .Odpalę na chwilkę auto i zaraz wyłączę wentylatory przestają pracować . Może ktoś miał podobny problem .
Pozdrawiam
Reklama

04-05-2021, 17:00
Post: #2
RE: Chłodzenie silnika
To może DPF się chce wypalać?



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
04-05-2021, 19:24
Post: #3
RE: Chłodzenie silnika
Przed chwilą testowałem auto odpaliłem podłączyłem komputerek do OBD i testowałem , włączyłem silnik i czekałem aż się zagrzeje , komputer pokazywał temperaturę płynu chłodzącego 73 stopni a na zegarach już było 90 stopni . Później na kompie pokazywał 89 stopni a na zegarach dalej było 90 stopni ,wentylator się włączy schłodził i się wyłączył .A podczas jazdy cały czas wentylator pracuje .Już nie wiem co jest
04-05-2021, 19:35
Post: #4
RE: Chłodzenie silnika
Zależy gdzie ta temperaturę idczytywakes czy z obwodu dla łucznika czy dla ecm. Poza tym na zegarach masz wskaźnik a nie miernik. Miernik służy do pomiaru precyzyjnego. Wskaźnik ma tylko wskazywać mniejwiecej czyli zimny, niedogrzany, ciepły i przegrzany. Łucznik ma tak soft zrobiony ze do temp 75 stopni ma wskazówka być coś koło 70 stopni na zegarach. Natomiast przekroczenie tego progu czyli już 76 stopni to na zegarach już jest kreska pionowo czyli jakby 90. I tak to się trzyma wskazówka pionowo aż do około 105 stopni. Może być tak że ecm podejmuje próbę wypalania, ty natomiast na postoju jak stoisz to silnik po paru minutach wyłącza proces wypalania bo na postoju na jałowych nie da się wypalić DPF. Ecm przerywa procedurę. Jak jedziesz to ecm ponownie podejmuje próbę wypalania.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
04-05-2021, 20:04
Post: #5
RE: Chłodzenie silnika
Oki dzięki, może i tak jest . A czy jest możliwość zainicjowania ręcznego wypalania , czy robi to automatycznie , posiadam chyba mokry dpf czy jakoś tak się to nazywa bo leje Adblue do zbiornika w bagażniku .
04-05-2021, 21:01
Post: #6
RE: Chłodzenie silnika
Jest możliwość ale lepsze jest pojechanie na drogę i wypalenie podczas jazdy. Z tym że ty możesz mieć jakiś defekt że się próbuje wypalać i to dość często.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
04-05-2021, 21:32
Post: #7
RE: Chłodzenie silnika
Ile trzeba przejechać km i ile obrotów ma być, czy to ma jakieś znaczenie ,i czy jest jakaś kontrolka pokazująca że się wypala filtr . Aha i jeszcze jak ten wentylator jest włączony to zapala się kontrolka start stop przekreślona .
05-05-2021, 07:06
Post: #8
RE: Chłodzenie silnika
Kontrolek nie ma bo to normalna czynność pracy silnika. Tylko jak jest problem z wypalaniem to wtedy za którymś tam razem nieudanym wywali pomarańczowy filterek. Ja bym wyjechał na drogę i zrobił 30 km z obrotami tak 2500-3000 na 5 biegu. Jeśli to nie załatwi sprawy to trzeba szukać problemu w aucie w sensie czujniki, wężyki, itp. w parametrach będzie widać w liście danych jakie temp są przed za DPF i na turbo iriznice ciśnień itd.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
05-05-2021, 17:49
Post: #9
RE: Chłodzenie silnika
Oki dzisiaj tak zrobiłem ,zanim wyjechałem podłączyłem kompa i zapisałem dane ,różnica ciśnień była 24 "chyba" hPa ,sadzy było 25g .Pojechałem 35km autostradą na 5 biegu i ok 2750 obr/min 130 km/h, po ok 25 km zapaliła się kontrolka filtra i wyświetlił się komunikat "Diesel porticle filter ; owner's manual! . Jeszcze przejechałem 10 km i stanąłem na parkingu nie wyłączałem silnika po ok 2 min kontrolka zgasła ,podłączyłem kopa i porównałem dane :różnica ciśnień była 0 hPa, i sadzy było 2 g .Może to pomoże
05-05-2021, 17:56
Post: #10
RE: Chłodzenie silnika
No jak się zapaliło to było dalej jechać. Na postoju się nie wypali. Z tym że jak zgasła kontrolka to jakoś zakończył pozytywnie. Mi jak się DPF już domaga wypalenia czyli czuć i słychać że chce się wypalić i pomarańczowa kontrolka czy się pali czy nie pali to jade na ekspresówkę i jadę właśnie póki nie zgaśnie kontrolka i jeszcze po tym już nieco spokojniej robię jeszcze około 10 km. To i wszystko się wystudzi i dopali się do końca. Bo to że ecm zakończył procedurę nie znaczy że już można gasić. DPF i tak ma wysoką temperaturę rdzenia a turbo ma temp około 800 stopni. Nadal się moga wypalać resztki. Tym bardziej że już tak nie jest koksowane ropą.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Błąd 9611 - Żółta kontrolka silnika patarek 3 4,006 08-05-2017 21:09
Ostatni post: Maciej_F
  odpalenie silnika Maks1Vit 1 1,256 09-02-2017 13:23
Ostatni post: Maciej_F
  drgania silnika przy obrotach 1200-1400 Maciej_F 10 6,366 22-10-2016 14:13
Ostatni post: sidam

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name