Ocena wątku:
drgania silnika przy obrotach 1200-1400
25-05-2016, 12:43 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2016 12:44 przez Maciej_F.)
Post: #1
drgania silnika przy obrotach 1200-1400
Witam . Zaczynam się wsłuchiwać w silnik . I trochę mnie drażni . Przechodząc przez obroty 1200-1400 silnik jest troszkę głośniejszy . Tak jakby silnik ( lub coś związanego z silnikiem ) wpadało w rezonans .
Jakby pierwsza harmoniczna ??

a może ten typ tak ma ?



Macie chęć się wsłuchać w swoje silniki ?
Reklama

29-05-2016, 10:37
Post: #2
RE: drgania silnika przy obrotach 1200-1400
Witam

Ten typ tak ma, przy 1200 wpada w rezonans i wszystko gra jak malowanie, gdzieś doczytałem że można zmienić wlot powietrza na nowszy bo on wydaje się najbardziej podatny, super to zaobserwujesz jak kogoś posadzisz za kierownicą a sam przytrzymasz tą obudowę, zresztą całą reszta też pięknie gra jak choćby osłona silnika.

ja powciskałem gąbkę pomiędzy 2 części tego wlotu i jest lepiej ale generalnie przyzwyczaj się bo silnika nie zmienisz.

Pozdrawiam.
29-05-2016, 16:13
Post: #3
RE: drgania silnika przy obrotach 1200-1400
Aaa widzisz , dobra sugestia za wlot powietrza bym się nie brał , a tak "uchwycę gadzinę".
Już ruszyłem plastikową osłonę silnika . Składa się z dwóch elementów plastikowych i pianki ( szary i czarny ) .
Ta obudowa jest składana na zatrzaki , które się wycierają . Potem wszystko zaczya brzęczeć . Rozłożyłem wcisnąlem taśmę piankową pomiędzy . Złożyłem zarzaski zgrzałem lutownicą . Też pomogło nie zaszkodziło .

Rozkminisz co dokładnie zrobiłeś przy wlocie powietza ? Coby ameryki nie odkrywać .
Sugerujesz nowy wlot powietrza ? Coś z Sharana z 2016 roku ? Zmodyfikowana część z innym kodem ?
30-05-2016, 09:29
Post: #4
RE: drgania silnika przy obrotach 1200-1400
(29-05-2016 10:37)billykrakow napisał(a):  gdzieś doczytałem że można zmienić wlot powietrza na nowszy bo on wydaje się najbardziej podatny

Przekopałem etkę i tak łatwo by nie było . Po 2015 roku zmienili silniki i wloty powietrza ( filtr i doloty , łapacz ) . Pewnikiem tak łatwo się nie przełoży . I czy w ogóle zabawa wata by była tych drgań .
   
   

Gdzieś chłopaki touranowcy , wygłuszali także podszybie mata bitumiczną
30-05-2016, 17:13
Post: #5
RE: drgania silnika przy obrotach 1200-1400
Witam

Napewno to wyczytałem w erwin,
duzo ci nie zmieni bo główną przyczyną są drgania a ten wlot to tylko skutek.


ale mi z gąbką zajęło 5 min więc warto spróbować, najbardziej drga wlot powietrza zaraz za kratkami, sama puszka na filtr już jest OK,

myślałm żeby to może skleić , silikon by dobrze zadziałał bo zawsze można go zerwać, ale ostatecznie jest gąbka i jest lepiej.

chodzi chyba o elementy 15 i 20,

w erwin to znalazłem z rok temu to zakładam że może była mowa o innej wersji do starych silników.
30-05-2016, 21:36
Post: #6
RE: drgania silnika przy obrotach 1200-1400
Zrobiłem dokładnie tak jak mówiłeś . Posadziłem żonę za kierownicą (zresztą zawsze tam siedzi ) . I dokładnie widać i słychać do gra . No to powalczymy z tymi drganiami .
No paczaj cały czas człowiek się uczy . Jest ELSA , ETKA , a teraz ten erWin . Ciekawe co tam można by wiedzy zassać za 7 euro w godzinę .Huh
31-05-2016, 07:52
Post: #7
RE: drgania silnika przy obrotach 1200-1400
Witam

raz tam wstąpiłem, wygląda jak baza diagnoz i zastosowanych napraw z serwisów , jest część po polsku, problem że pewnie głupoty też tam znajdziesz. musisz filtrować jak w internecie.

są też instrukcje obsługi i nie pamiętam czy też schematy.
ale możesz sobie ściągność wszystkie dane samochdu po VIN , kolor i wszystie szczegóły wyposażenia. przydatne jak kupujesz samochód.


Pozdrawiam
08-09-2016, 14:45 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2016 15:02 przez lukdom.)
Post: #8
RE: drgania silnika przy obrotach 1200-1400
Mam od roku ten sam problem. Do drgań można się przyzwyczaić i unikać uciążliwych obrotów mimo że DSG uporczywie dąży do jazdy w upierdliwym zakresie 1200 - 1400 rpm. Dzisiaj kolega podczas jazdy przy 1300 rpm zapytał "czy masz jakąś sprężarkę w samochodzie?".... postanowiłem działać. Usunąłem prowadnicę ssącą powietrza 5N0805962 wraz z wkładką przesuwną 1K0805965G. Trwa to 15 sek. Drgania zniknęły. Sprawca znaleziony. Prowadnica z kierownicą powietrza montowane są zatrzaskami. W wyniku drgań plastik wyciera się powiększając luz (na zdjęciu). Nowe części kosztują w ASO niecałe 50 zł. Jutro je odbieram. Zakładam, że nowe, nie wytarte części będą lepiej spasowane. Jeżeli drgania nie ustąpią użyję pianki lub starej dętki do zacieśnienia połączenia. Moim zdaniem VW zrobił zbyt sztywną rurę dolotową między drgającym filtrem a sztywną kierownicą powietrza. A że feralne połączenie jest najsłabszym punktem to wyciera się, powiększa luz i zaczyna "klekotać" przenosząc drgania na wzmocnienie przednie i resztę karoserii..

Aha zapomniałbym:
Telefon do kilku ASO z pytaniem: Przy 1300 rpm drży prowadnica ssąca powietrza za kratką. Przytrzymanie jej ręką eliminuje drgania. Auto jest na gwarancji. Czy macie rozwiązanie problemu?
Odpowiedź ASO Seat nr 1 "Oczywiście znamy problem. Trzeba wcisnąć piankę i drgania ustaną"
Odpowiedź ASO Seat nr 2 "Nigdy nie mieliśmy takiego zgłoszenia. Zapraszamy na diagnozę"
Odpowiedź ASO Seat nr 3 "Pompowtryskiwacze do sprawdzenia i ew wymiany" Ale auto ma 55kkm! "Wie Pan, nawet w nowych się zdarza"
Odpowiedź ASO Seat nr 4 "Zapraszamy na diagnostykę"
Jutro odbieram części w ASO, który chce zmieniać pompowtryskiwacze ;-)


Załączone pliki Miniatury
               
08-09-2016, 23:55
Post: #9
RE: drgania silnika przy obrotach 1200-1400
Już ze dwa miesiące .
Wlot powierza spasowany , uszczelniony na na taśmę piankową dwustronną i git .
Jest równomierna praca silnika , żadnych rezonansów . Ja tam nie kupowałem nowej obudowy .
12-09-2016, 14:01
Post: #10
RE: drgania silnika przy obrotach 1200-1400
Można działać taśmą piankową i pewnie jest git. Ja kupiłem nowe części i też jest git.
Dla wiedzy forumowiczów w ASO:
1) Prowadnica ssąca powietrza 5N0805962 24,51 PLN
2) Wkładka przesuwna 1K0805965G 13,99 PLN
Całość 38,50 PLN. Wymiana trwa 1 minutę. Drgań nie ma.
Wybór metody naprawy zależy więc od bliskości ASO, sklepu z częściami lub nastroju. Pozdrawiam.
 Thanks given by: patarek , michal_turek




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Nierównomierna praca na wolnych obrotach silnik CFFB Maciej_F 5 252 17-01-2024 13:02
Ostatni post: Marek999
  chłodniej na zewnątrz auto szarpie przy przyśpieszaniu sharanik 3 685 05-01-2023 16:57
Ostatni post: wesol
Wink Dziwne stukanie przy odpalaniu sharan 2.0tdi 140km CFFB Ravico 0 817 02-07-2021 14:21
Ostatni post: Ravico
  Chłodzenie silnika kura71 10 2,064 05-05-2021 18:59
Ostatni post: kura71
  szarpie delikatnie przy ruszaniu 2.0 140KM ralfox 7 2,859 10-12-2019 11:57
Ostatni post: szczyku
  Filtr paliwa - wymiana przy pierwszym przeglądzie? mwlodarc 22 8,229 12-05-2019 19:13
Ostatni post: Marco_Polo
  Dziwny świst przy dodawaniu gazu sharanik 2 1,954 11-08-2017 07:16
Ostatni post: sharanik
  Błąd 9611 - Żółta kontrolka silnika patarek 3 3,997 08-05-2017 21:09
Ostatni post: Maciej_F
  odpalenie silnika Maks1Vit 1 1,250 09-02-2017 13:23
Ostatni post: Maciej_F

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name