Liczba postów: 14
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
0
Witam
Od 2 lat posiadam Alhambre 2.0 Benz + lpg (roczny) Silnik ADY.
Problem mam dziwny mianowicie:
Miałem objawy brudnej przepustnicy: obroty spadały prawie do zera na zimnym silniku. Wiec ja wyczyściłem, rzeczywiście była strasznie "zasyfiona" lecz teraz mam problem innej wagi tzn mam za duże obroty. Wrzucając luz w trakcie jazdy obroty zatrzymują się na 1000do 1150 obr/min. Gdy zatrzymam auto obroty po chwili spadają na 950 obr/min. Czy ktoś jest mi w stanie pomóc? Coś podpowiedzieć? Błędów na kompie brak. Dodam, że wymieniłem termostat i przy okazji czujnik temperatury cieczy chłodzącej ( siła wyższa)
Serdecznie pozdrawiam i proszę o pomoc
Liczba postów: 292
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
1
Może musisz trochę pojeździć by przepustnica się zaadoptowała, najlepiej jakbyś przejechał sie kawałek tak aby przepustnica była kilka razy w skrajnym położeniu (min-max). A jak to nie pomoże, na necie widziałem gdzieś adaptację przepustnicy vagiem, może będzie warto spróbować.
Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
tak zazwyczja chodzi o adaptacje. Tak jak kolega radzi przejedz ze 20-30 km gdzie pare razy depniesz do odcinki oraz hamujac silnikiem poprzez wiadomo puszczenie gazu. Powinno zaadaptować i po sprawie. Odpianie przepustnicy i czyszczenie jej powinno sie zakonczyć adaptacja na vagu ale sama tez sie zaadaptuje po jezdzie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
Jeśli demontowałeś ją do czyszczenia sprawdź uszczelkę czy dobrze spasowałeś i dokręciłeś , a także kostkę z przewodami.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 14
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
0
Uszczelki to ja tam nie widziałem wogóle (mowa o dolocie do kolektora) kostek nie odpinałem.... Ale tam wcześniej też nie było tej uszczelki i działało tak jak należy przykrecona jest równo lewego pow nie łapie
Liczba postów: 292
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
1
Poczytaj tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=117701
Do adminów i moderatorów, jak podanie linku innego forum jest niezgodne z regulaminem to proszę usunąć link, bez karania
Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
Liczba postów: 63
Liczba wątków: 1
Dołączył: Dec 2010
Reputacja:
0
Sprawdź czy linka od pedału gazu się nie zacina.
VW Sharan Family '99 2.0 ADY - no lpg
Raczej ostrożny rozmówca
Liczba postów: 51
Liczba wątków: 3
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
0
Podepnę się do tematu.
Objawy mam takie, że po uruchomieniu na zimno silnik zachowuje się normalnie. po rozgrzaniu się, podczas zatrzymania, wchodzi na obroty ok. 1000 i tak trzyma. Dodam, że na LPG jest podobnie, tylko obroty nieco wyższe ok. 1100-1200.
Przepustnica wyczyszczona, adaptacja Vagiem i cały czas to samo. Dodam, że jak włączę ogrzewanie tylnej szyby to obroty spadają do ok. 750-800, po wyłączeniu nagrzewania, znowu rosną.
Czy możliwe jest, że to wina przepływomierza? Zdjąłem wtyczkę z przepływki i obroty spadły na chwilę, i potem obroty znów wzrosły. Wywaliło check i zapalił się ESP. Po podpięciu przepływki ESP zgasło, check został (nie zdażyłem jeszcze sprawdzic co pokazuje VAG).
Dodam, że mierzyłem oporność przepływomierza i na 3 i 4 pinie ma ok. 4,5 Ohma a na 3 i 5 ma ok. 8,3 Ohma. Kolegi przepływomierz (ten sam model) w miedzy 3 i 5 pinem pokazuje ok. 6 Ohm. Czy to może wskazywać na uwalony przepływomierz?
Dzięki za podpowiedzi.