Liczba postów: 348
Liczba wątków: 18
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
3
przyszło wczoraj
sprawdziłem i mechanior mój - jesionVR6 tez sprawdzał
nie podejrzewam DAN-Car-u o sprzedaż chińszczyzny ale wszystko jest mozliwe
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
28-08-2012, 19:13
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-08-2012, 19:13 przez wesol.)
Osobiscie wolałbym zalozyc jednomas. Po pierwsze taniej to by wyszlo o polowe a dwa to ze mocniejszy jest( wiekszy niuton zniesie) a po trzecie zagladac bedzie tam trzeba jedynie na wymiane wysprzeglika itp a nie juz sprzegla. Przy poprawnej jezdzie powinno wytrzymac bardzo duzo- min 300-400 tys km a niekedy nawet dwa razy tyle bez mrugniecia okiem. Macie taka mozliwosc to czemu nie kozystać?? My w skrzyniach 6G tego nie mamy a bysmy chcieli.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 419
Liczba wątków: 14
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
0
Ja już zrobiłem 30 tys km ma jednomasie , wszystko ładnie technicznie OK , ale na wolnych obrotach i przy ruszaniu niestety słychać sprężynki ;-)
Liczba postów: 348
Liczba wątków: 18
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
3
zdecydowałem sie na dwuma bo cena 1240 w stosunku do jednomasa 900-1000 nie była odstraszająca-
nie będę go śrubował (nawet nie wiem czy jednak zdecyduje sie na program choć w planach było trochę więcej kucy i niutona)
co do Sharana nie miałem żadnych opinii na temat działania sztywnego i dlatego przy tak znikomej różnicy cenowej zdecydowałem się na dwumas
mniejsze drgania mniejsza mozliwość wymiany innych podzespołów na drgania czułych
to tylko moje zdanie - ale taka podjąłem decyzję
program do 130 kucy i parę niutów nowy dwumas zniesie raczej bez problemu -
pojeżdzę nim zapewne jeszcze pare latek ale myślę że stówki nim juz nie nakulam więc na mój emerycki tyłek to chyba dobre rozwiązanie
choc bardzo długo myślałem o sztywnym - no ale cóż brak opinii i dobra cena zrobiły swoje
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
29-08-2012, 20:24
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-08-2012, 20:26 przez wesol.)
hmm. Widzisz a ja juz mialem 3 szt zamachów jednomasowych w cenie okolo 100 zl. komplet nowego sprzedla z dociskiem to w sachsie jakies 400 zl plus lozysko wyciskowe to jakies niecale 100 zl a jak sie postarasz to nawet nie 80 zl. Caosc ponizej 700 zl za sprzeglo ktore to nie ulega stopniowemu zużyciu tylko dziala caly czas tak samo ( niestety dwumas tak nie ma i trzeba caly czas na niego uważać w sensie oszczedzać). Do tego jednomas taki wytrzyma 400Nm bez uslizgu co dwumas juz dawno kleknie.
Tez bede zmienial w swoim dwumas i tez bedzie dalej DM ale z racji iz takowa mam na stanie juz w garazu z malym przelotem w super stanie i nic mnie to nie kosztowało. Gdyby nie ten fakt to napewno bym szukal nawet ten zestaw valeo jednomasowy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 606
Liczba wątków: 21
Dołączył: Nov 2011
Reputacja:
0
bo sie pogubiłem mając sharana 2002 rok 1,9 tdi 115 ( chip 150 ) 6 biegów niezałoży sie sztywnego sprzęgła ? to auto skazane jest na dwumas ?
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
naturalnego zmiennika nie ma dla 6 biegowych. W 5 biegowych jest taka opcjai sie wklada ten jednomas co wystepowal w nielicznych tdi 5 biegowych. Do 6 biedgowych albo sie dorabia calosc albo zaklada ten jednomas robiony przez valeo wlasnie do skrzyń 6 biegowych.
Zawsze mozesz ewentualnie wywalic skrzynie 6 i wsadzic 5 i wtedy sobie wrzucisz jednomas. z tym ze trzeba jeszcze pare rzeczy dodatkowo wymienic- rozrusznik, jakas lapa czy cos tam jeszcze.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 234
Liczba wątków: 19
Dołączył: Sep 2011
Reputacja:
0
Wesol,czy sprzegło z kołem ze 130 pasuje do 115KM? I powiedz mi jeszcze, strasznie waliło sprzegło przy gaszeniu,wyciagnałem i ma luz okolo 3cm po kole,prawo lewo,gora dół nic. Czy to jest skutek tego walenia??
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
no 3 cm luzu po łuku to juz wypracowany dwumas jak nic. Nowy ma lekki liz ale nie tyle. Nie rozumiem takich danych ajk 130 i 115 bo zalezy od czego to jest. W sharanach 115 konnych mamay taki dwumas jak w golfach/leonach itp 130/150 konnych w samej serii. Czyli dwumas ze 115 konnej wersju golfa jest jeszcze slabszy. Idac tym rokiem myslenia to dwumas z sharana 130 i 150 konnego ( ASZ i BTB) jest jeszcze mocniejszy- najmocniejszy na rynku normalnie produkowany dwumas do 1.9 tdi pd.
Pasuje elegancko bo wygladem jest taki sam a tylko budowa jest inna-mocniejsze sprezynki w zamachu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 234
Liczba wątków: 19
Dołączył: Sep 2011
Reputacja:
0
wlaśnie zmieniłem na regenerowane (550zł wraz z nabiciem tarczy i wyrównania docisku),teraz wiem o co chodzi w tych sprzegłach,pokazano mi w środku jaka jest przyczyna zużutego,u mnie się nie cofało po naciągnięciu,jak to powinno byc w nowych,smar sie zapiekł w środku i pozapychał m.in. sprężynki.Ponoć regeneracja nie jest żywotna,choć własciciel mowił,że będzie śmigać, zobaczymy jak długo.