Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
2 mas vs sztywne koło - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Dział: Silnik Diesela (/forumdisplay.php?fid=63)
+---- Wątek: 2 mas vs sztywne koło (/showthread.php?tid=1190)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11


2 mas vs sztywne koło - kotlet - 14-12-2011 16:19

witam czy zastępował ktoś tu na forum lub w "okolicy" ;-D dwumas na sztywne sprzęgło . Ciekawi mnie jakie są plusy i minusy takiej przeróbki


RE: 2 mas vs sztywne koło - wesol - 14-12-2011 18:23

mozna powiedziec ze same plusy. Minusem sa nieco wieksze wibracje przenoszone na bude i silnik ale tylko w porownaniu ze sprawna dwumasa. Wypracowana dwumasa daje o wiele gorsze drgania na bude jak jednomas. W sumie to jednomasowy zamiennik wystepuje tylko do tdikow ze skrzynia 5 biegową. Do 6 biegowych nie ma naturalnego zamiennika i jedynie valeo sprzedaje taki zestaw 4 czesciowy. Jednakże ich ten zestaw ma niezbyc mocny docisk oraz nie za dobrą tarcze sprzeglową. Serie znosi prawidlowo ale auto zmodzone plus kierowca półsportowiec to niestety lipa. Chyba ze odrazu tarcze dać do poprawienia oraz w docisku dac do wzmocnienia sprezyne to byłoby idealnie. Czekam az moze QH albo maxgear wypusci do 6G jakis zestaw bo narazie to cisza do PDków.


RE: 2 mas vs sztywne koło - artiq - 14-12-2011 20:58

Witam kolegów! Nie wiem ile w tym prawdy ale ponoć na sztywnym kole szybciej wysypują się przeguby wewnętrzne i prawa półoś.


RE: 2 mas vs sztywne koło - wesol - 14-12-2011 22:27

a czy w starszych autach wysypywaly sie te elementy jakoś szczególnie raz czy dwa razy w roku. Nie. Sprzeglo jest sprzeglem. Nowsze rozwiazanie w postaci dwumasy a teraz nawet juz sa trzymasowe wplywa jedynie na komfort jazdy i pracy silnika. Chodzi i wspaniałe właściwości tłumiące tego elementu. Pierwsza dwumasa jednak była stosowana w silnikach benzynowych a nie dieslach. Zreszta sa tez auta z lat 2004 czy 2006 ktore to maja jednomas a mimo to jest to TDI PD.


RE: 2 mas vs sztywne koło - kotlet - 14-12-2011 23:23

miałeś w rękach taki zestaw valeo kit4p do skrzyni 6 ? . Myślę że wytrzyma z pod laweta ze 300 tys km ;-D . Co składa się na te 4 części zamach-tarcza-słoneczko a czwarta . ogulnie jak to jest wykonane ?


RE: 2 mas vs sztywne koło - wesol - 15-12-2011 00:20

zestawow sprzegiel to w rekach mialem juz setki. Ori, zamiennikow czy nawet kilka tych valeo. W polo mialem zalozony taki zestaw do silnika AEF 1.9D. Sprawowalo sie to dobrze. To ile wytryzma to raczej po wygladzie nie ocenisz. Ja podaje to co ludzie pisza ze valeo to walneo i ze nie jest jakies zle ale jesli szukasz w normalnych ukladach mocnego sprzegla to sachs jest zazwyczja najmocniejszy pozniej luk a dalej to valeo i inne.

czwarta czesc to lozysko wyciskowe u valeo- taki kit sprzedaja jako całość.


RE: 2 mas vs sztywne koło - kotlet - 15-12-2011 10:27

więc jaka jest twoja rada ? sztywne Valeo kit4p za 1500 zł , czy 2mas Sachsa od 130 ki za ponad 2000 zł . Do Galaxy 115 ki oczywiście jazda z lawetą


RE: 2 mas vs sztywne koło - wesol - 15-12-2011 19:26

jestem stanowczym zwolennikiem jednomasu tak wiec tylko JM w takim przypadku. Nawet jak sie wykrzaczy tarcza to dasz do oblozenia mocniejszymi do Radzikowskiego co nie jest jakism mega duzym kosztem. Dwumas to nalezy pamietac ze od 130 konnego ale nie od golfa czy innych gdyz ten jest taki sam jak w sharanach itp od 116 konnych. od ASZ lub BTB z sharana jest dwumas najmocniejszy z możliwych ale piekielnie drogi to fakt.

Zakladaj jednomas bo nawet ten od BTB zajedziesz laweta szybko.


RE: 2 mas vs sztywne koło - kotlet - 18-12-2011 13:12

ile kosztuje taki oryginalny od 130 ps do SGA ? Te na aledrogo w cenie ponad 2000 zł za zestaw co sprzedawcy piszą że od asz to nie jest taki jak oryginał z SGA ? .


RE: 2 mas vs sztywne koło - wesol - 18-12-2011 14:14

ile kosztuje to nie wiem ale tu liczy sie to gdzie sie kupuje i ewentualne zniżki w sklepie motoryzacyjnym.
ASZ wystepowal w golfie np czy leonie ale tez w sharanie. Oznaczenie dwumasy tego z golfa 130 czy 150 konnego ( ASZ ARL) to 038 105 266 AG.
Dwumas z sharana 130 i 150 konnego ( ASZ BTB) to 038 105 266 AS. Ta ostatni literka robi tak duza różnice jak widac zarowno w cenie jak i wytrzymałości.
Oczewiscie mozna sie pokusic i zakupic zamiennij jednomasowy valeo i zalozyc lub odrazu dac tarcze sprzeglowa do wzmocnienia np u Radzikowskiego.