Ocena wątku:
Co z zapasem
23-05-2017, 07:22
Post: #1
Co z zapasem
Cześć, zauważyłem, że w Sharanie nie ma koła zapasowego, czy w związku z tym powinien być jakiś zestaw naprawczy lub coś w tym stylu. Jak to wygląda i gdzie się powinno znajdować bo u mnie nie ma nic.
Szykuje mi się daleki wyjazd na urlop i wolałbym coś mieć.
Reklama

23-05-2017, 08:15 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-05-2017 08:16 przez sharanik.)
Post: #2
RE: Co z zapasem
W moim Sharanie był tylko klucz do kół, nie było nawet lewarka do kół, poprzedni właściciel korzystał tylko Assistance.
Kupiłem lewarek, kompresor + takie szydełko ze sznurkiem kałczukowym na małą dziurkę wystarczy.
https://www.youtube.com/watch?v=yjGLF4zagVs
Myślałem też o dojazdówce.
23-05-2017, 08:58
Post: #3
RE: Co z zapasem
(23-05-2017 07:22)popo666 napisał(a):  Cześć, zauważyłem, że w Sharanie nie ma koła zapasowego, czy w związku z tym powinien być jakiś zestaw naprawczy lub coś w tym stylu. Jak to wygląda i gdzie się powinno znajdować bo u mnie nie ma nic.
Szykuje mi się daleki wyjazd na urlop i wolałbym coś mieć.

Z fabryki wyjechał na oponach samouszczelniających się ContiSeal. Teoretycznie powinno to działać przy małych dziurach, jak rozwalisz oponę, to wiadomo: nie pomoże.

Ja kupiłem też zimówki ContiSeal i tak jeżdzę już trzeci rok. Niestety tylko Continental i Pirelli robią takie opony (a przynajmniej tylko oni robili to 2.5 roku temu).



Seat Alhambra I-Tech 2.0 TDI 177KM 6-bieg.

[Obrazek: icon1.png]
23-05-2017, 09:03
Post: #4
RE: Co z zapasem
Witam

Też mam mały dyskomfort po świadomej rezygnacji z run flat.
kupiłem kompresor i mam spray i nastawiłem się na assistance,

ostatnie 2,5 roku złapałem raz gume, kompletny flak ale gumiarz przyjechał i po napompowaniu dałem rade do niego dojechać.

nastaw się na strate paru godzin i większe koszty złapania gumy.

niestety run flaty ciągle mają słabe parametry, są głośne i drogie.

Pozdrawiam
23-05-2017, 09:12
Post: #5
RE: Co z zapasem
Ale to nie są RunFlat!
Do RunFlat potrzebne są specjalne felgi, na naszych nie założysz takich opon.

Opony samouszczelniające się nie różnią się niczym (oprócz ceny) od zwykłych opon, mają tylko w środku warstwę samouszczelniacza (tak jak widać na schematach poniżej). RunFlat są inaczej skonstruowane, są twardsze, wymagają innych felg, a nawet amortyzatorów.

ContiSeal:
http://www.continental-opony.pl/samochod.../contiseal

Seal Inside:
https://www.pirelli.com/tyres/pl-pl/car/...eal-inside



Seat Alhambra I-Tech 2.0 TDI 177KM 6-bieg.

[Obrazek: icon1.png]
23-05-2017, 09:37
Post: #6
RE: Co z zapasem
zwał jak zwał
albo jedziesz albo stoisz
23-05-2017, 09:44
Post: #7
RE: Co z zapasem
(23-05-2017 09:37)billykrakow napisał(a):  zwał jak zwał
albo jedziesz albo stoisz

Zgadza się ;-)

Ja odniosłem się do Twojego zdania o świadomej rezygnacji z run flat, bo są "słabe, głośne i drogie".

Głupio byłoby gdyby ktoś założył jednak RunFlat na standardowe felgi: mógłby popsuć i jedne i drugie, a w dodatku narzekałby na twarde opony.

Natomiast opony "seal" niczym nie różnią się od standardowych, to są dokładnie te same modele, tyle tylko, że pokryte wartswą samouszczelniacza (i za to niestety płacisz więcej).



Seat Alhambra I-Tech 2.0 TDI 177KM 6-bieg.

[Obrazek: icon1.png]
23-05-2017, 10:57
Post: #8
RE: Co z zapasem
W zeszłym roku w lipcu wracałem sam z pracy do domu i na autostradzie A4 złapałem gumę z przodu od strony kierowcy, w oponę wlazła jakaś śruba, jechałem 140-150 km/h był taki wystrzał że ledwo opanowałem auto, opona zniszczona całkowicie. Powiem Wam że nawet jak bym miał zapas to nie byłbym w stanie wymienić, bo pas awaryjny był wąski że wymiana koła groziłaby potrąceniem przez TIRa. W ciągu godziny przyjechała laweta i zaholowała mnie do warsztatu.
Nie wyobrażam sobie tej sytuacji jadąc z rodziną na wakacje, koszmar.
23-05-2017, 11:18
Post: #9
RE: Co z zapasem
I to jest dokładnie sytuacja, w której opony runflat mogą uratować tyłek - ale i tak nie są one przewidziane do sharana/alhambry.



Seat Alhambra I-Tech 2.0 TDI 177KM 6-bieg.

[Obrazek: icon1.png]
25-05-2017, 08:39
Post: #10
RE: Co z zapasem
A może mi ktoś zrobić zdjęcie jak wygląda oryginalny zestaw do Sharana i gdzie to jest schowane w samochodzie?




Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name