Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Żyła wzbudzenia alternatora - czy znajdę w kabinie
|
03-04-2017, 23:57
Post: #11
|
|||
|
|||
RE: Żyła wzbudzenia alternatora - czy znajdę w kabinie
Zawsze Polak chciał być bardziej amerykański od Amerykanów, bardziej papieski od Papieża i bardziej fabryczny od fabryki ;-)
|
|||
Reklama
|
|||
|
04-04-2017, 00:22
Post: #12
|
|||
|
|||
RE: Żyła wzbudzenia alternatora - czy znajdę w kabinie
(02-04-2017 20:03)krzyhoo9 napisał(a): Witam. Chcę sobie zrobić automatyczny włącznik świateł poprzez połączenie pinu 4 i 1 przez przekaźnik w kostce świateł. Światła mają się zapalać dopiero po zapaleniu samochodu samochodu a nie już po przekręceniu kluczyka i jest do tego potrzebne mi pobudzenie np z alternatora. Czy znajdę gdzieś w kabinie taki przewód gdzie napięcie pojawia się po odpaleniu auta?Wtyczka P6 w module komfortu, pin 22, kabelek niebieski. Jest to D+ alternatora, możesz pociągnąc z tego kabelek i dołożyc delikatny przekaźnik o oporności cewki pow. 200 ohm i sterować nim swiatła. |
|||
04-04-2017, 07:04
Post: #13
|
|||
|
|||
RE: Żyła wzbudzenia alternatora - czy znajdę w kabinie
Nie ma to jak Janusz i fachowosc.
|
|||
04-04-2017, 14:29
Post: #14
|
|||
|
|||
RE: Żyła wzbudzenia alternatora - czy znajdę w kabinie
I tak zrobilem jak janusz pisze. Tylko w 99 rok. U siebie mam inaczej.A kolega tulus zachowuje sie tak jakby nigdy sie nie pomylil. A ten sie nie myli co nic nie robi. Wazne ze odpisalem I poprawilem blad. I to sie liczy. A swoja wygurowana wiedze mozesz zachowac dla siebie. Skoro nie potrafisz tego zrozumiec. To swiadczy tylko o tobie jaki jestes zarozumialy.
|
|||
04-04-2017, 19:44
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2017 19:48 przez tolus24.)
Post: #15
|
|||
|
|||
RE: Żyła wzbudzenia alternatora - czy znajdę w kabinie
(04-04-2017 00:22)Stefano napisał(a):(02-04-2017 20:03)krzyhoo9 napisał(a): Witam. Chcę sobie zrobić automatyczny włącznik świateł poprzez połączenie pinu 4 i 1 przez przekaźnik w kostce świateł. Światła mają się zapalać dopiero po zapaleniu samochodu samochodu a nie już po przekręceniu kluczyka i jest do tego potrzebne mi pobudzenie np z alternatora. Czy znajdę gdzieś w kabinie taki przewód gdzie napięcie pojawia się po odpaleniu auta?Wtyczka P6 w module komfortu, pin 22, kabelek niebieski. Jest to D+ alternatora, możesz pociągnąc z tego kabelek i dołożyc delikatny przekaźnik o oporności cewki pow. 200 ohm i sterować nim swiatła. Witam. Wartość rezystancji cewki nie ma większego znaczenia dla rozpatrywanego przypadku, poza tym że ją zwiększając obniżymy moc na cewce przekaźnika, co nieznacznie zminimalizuje jedno z zagrożeń, a co z pozostałymi, poza tym jeśli już, to ważniejsze jest aby cewka przekaźnika była połączona równolegle z diodą, rzadko z kondensatorem, w celu obniżenia/zniwelowania przepięć ale i tak nie likwiduje ich całkowicie. Bo głównym problemem jest to, że w cewce przekaźnika występuje przepięcie będące pochodną jej indukcyjności oraz szybkości zanikania prądu w jej obwodzie, które to przepięcie może uszkodzić regulator lub alternator w ogóle się nie wzbudzi od obciążenia, uszkodzeniu mogą ulec także inne czułe urządzenia podpięte bezpośrednio do L (D+), jeśli będą czułe na przepięcia i inne zakłócenia. Może uszkodzić ale nie musi i nie ma na to reguły, dlatego co do zasady nie stosuje się sygnału z L (D+) do bezpośredniego zasilania stałego cewek przekaźników bo nikt nie zagwarantuje poprawności działania, do tego oczywiście dochodzą inne niedomagania przekaźników, dlatego jeśli się chce wykorzystać sygnał z L (D+) to trzeba zrobić mały układ, według mnie, tak jak według Ciebie nie powinno się sitka w dogrzewaczu obracać tak aby zmienić położenie nadpalenia, żeby go nie wymieniać, co w jednym z postów o dogrzewaczach sugerował chyba kolega "Wesol", a Ty go skorygowałeś, mimo, że to też zadziała ale jest to na pewno wbrew "sztuce" w tej dziedzinie, której jesteś niewątpliwie wybitnym specjalistą, tak samo jak to co proponujecie jest wbrew "sztuce", którą ja się zajmowałem do nie dawna zawodowo, a obecnie hobbystycznie, bo przeszedłem na wyższe napięcia i prądy. Pozdrawiam |
|||
04-04-2017, 21:26
Post: #16
|
|||
|
|||
RE: Żyła wzbudzenia alternatora - czy znajdę w kabinie
Kolego peters, znowu popełniasz błąd. Jakie to pospolite zamiast uszanować wiedzę kolegi Tolus obrażasz się i zarzucasz mu zarozumialstwo. Jedno jest pewne zdecydowanie wie więcej od Ciebie i w moim odczuciu po prostu prowadzi merytoryczna dyskusje lub wskazuje konkretne argumenty w tematach które tu się pojawiają a to ze wykazując swoją wiedzę obnaża niejako z automatu jej niedostatki u innych nie jest jego winą, celowym działaniem, złośliwością itd. Zwraca uwagę, wykorzystując doświadczenie, na aspekty które pozwalają uniknąć kłopotów i ja to doceniam.
|
|||
04-04-2017, 21:46
Post: #17
|
|||
|
|||
RE: Żyła wzbudzenia alternatora - czy znajdę w kabinie
Ok, wróćmy do tematu bo mały niepotrzebny konflikt się wywiązał. W bezpiecznikach nie ma D+ (sprawdziłem wszystko probówką). Licznika nie wyciągałem bo nie chce tam mieszać. Z komory też nie chce ciągnąć nitki od alternatora. Gdzie mogę jeszcze szukać aku od webasto? może jakaś żyła z wiązki w progu...
|
|||
04-04-2017, 22:34
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2017 22:43 przez tolus24.)
Post: #18
|
|||
|
|||
RE: Żyła wzbudzenia alternatora - czy znajdę w kabinie
Witam.
W bezpiecznikach bezpośrednio nie znajdziesz, przecież pisałem Ci i ja i "Stefano", że znajdziesz go we wtyczce modułu centralnej elektryki, jeśli masz auto jak w opisie to musi tam być, a w zegarach to na pewno, w progu znajdziesz na przewodzie idącym do dogrzewacza, masz podane dokładne lokalizacje łącznie z kolorami. A tak na marginesie, to co za różnica skąd weźmiesz, myślisz, że ten sygnał z L (D+) przy module to jest inny sygnał niż przy zegarach i jak podepniesz się przy module to w razie awarii będą inne skutki niż przy podpięciu do zegarów, łudzić się zawsze można . Pozdrawiam |
|||
05-04-2017, 23:43
Post: #19
|
|||
|
|||
RE: Żyła wzbudzenia alternatora - czy znajdę w kabinie
Chyba nie czytał poprzednich postów i dalej pyta...
|
|||
11-04-2017, 22:00
Post: #20
|
|||
|
|||
RE: Żyła wzbudzenia alternatora - czy znajdę w kabinie
Czytam, czytam. Nie zauważyłem, że druga strona postów sie utworzyła. jest nowa koncepcja. zamiast brać pobudzenie z D+ myślałem wiąć + ze stacyjki i dać przekaźnik 1TP (czasowy/ zwłoczny) i ustawić np 10-15 sekund od momentu przekręcenia zapłonu. Za dużo pisaliście o konsekwencjach brania wzbudzenia z modułu centralnej elektryki czy liczników. Ta opcja będzie najbardziej bezpieczna (chyba)
|
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
LED w kabinie, pada bezpiecznik, | PAMONIUSZ | 29 | 8,211 |
16-06-2016 18:09 Ostatni post: kalamb |
|
Plus po kluczyku i plus z aku - gdzie je znajdę w skrzynce bezpieczników? | PAMONIUSZ | 0 | 1,067 |
29-04-2016 15:19 Ostatni post: PAMONIUSZ |
|
Regulacja nawiewu w kabinie | wgali | 1 | 1,276 |
23-01-2015 18:37 Ostatni post: grzesiekm |
|
Mryganie świateł w kabinie | piotrek89 | 3 | 2,673 |
18-11-2011 19:02 Ostatni post: piotrek89 |