Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Żyła wzbudzenia alternatora - czy znajdę w kabinie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Chcę sobie zrobić automatyczny włącznik świateł poprzez połączenie pinu 4 i 1 przez przekaźnik w kostce świateł. Światła mają się zapalać dopiero po zapaleniu samochodu samochodu a nie już po przekręceniu kluczyka i jest do tego potrzebne mi pobudzenie np z alternatora. Czy znajdę gdzieś w kabinie taki przewód gdzie napięcie pojawia się po odpaleniu auta?
Witam.

Zabierasz się forumowiczu za rzeczy, o których nie masz pojęcia, przewód wzbudzenia nie służy do tego typu rzeczy chyba, że lubisz szukać przygód w elektryce. W tym modelu, wzbudzenie w kabinie powinno być w dwóch miejscach jest to 22pin w czarnej 26pin-owej wtyczce modułu centralnej elektryki i pin12 w niebieskiej wtyczce zegarów. Temat świateł w grupie vag-a jest rozpracowany od podszewki na każdym forum łącznie ze zdjęciami i schematami, ale jak chcesz kombinować, Twój wybór, tylko nie zakładaj potem tematów, że coś Ci z elektryką się dzieje, bo będę złośliwy Wink.

Pozdrawiam
Jakieś pojęcie mam bo z palca sobie tego nie wyssałem. Chcę zrobić sobie tryb skandynawski zgodnie z opisem http://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=1329.0 z tym, że czarno-czerwony kabel w progu nie ma napięcia po odpaleniu i chcę go znaleść gdzie indziej. Dzięki za podpowiedź
Jesli szukasz pinu D+ znajdziesz go przy aku. Jesli cie to interesuje odpisz na forum lub pw. Aby sie cyrk nie dzial zastosuj przekaznik I pin sterujacy cewka przekaznika niech bedzie wlasnie ten D+. Mozna tez zastosowac diody 1A ale nie ma potrzeby. Mam tak zrobione w swoich autach I jest ok.
Dokładnie peters szukam D+ ale czy przy aku od webasto (pod fotelem pasażera) jest też taki przewód? Bo tak bym musiał ciągnąć z komory silnika do kabiny. Wszystko mam juz przygotowne, wpięty pin w kostkę, przekaźnik podłączony tylko własnie ta żyła D+ potrzebna
Rozwiazaniem tez jest wpiecie sie np pod wlacznik hamulca recznego. Mozna tez wpiac sie w kabelek od czujnika cisnienia oleju ale nie wiem gdzie go szukac w kabinie. Mozna oczewiscie w progu kierowcy wpiac sie w kabelek od dogrzewacza co bylo juz wspomniane.
Ja szukalem w komorze silnika I znalazłem. Odnosnie skrzynki bezpiecznikow nie pamietam ktory to bylby przewod. Ale sprawdz co napisał kolega wyzej przed mna na T. Bede W pl za msc to moge sprawdzic. Ale byc moze juz bedzie za pozno. Ale znow to bedzie auto 99 rok to moze bedzie inaczej. Ja cala kabloteke zrobilem w komorze silnika. Gdyz w bezpiecznikach ciezko bylo mi znales w roczniku 05 plus po stacyjce.
Witam.

Zacisk/pin alternatora D+ obecnie często oznaczany L i taki widnieje w SGA FL, to lampka ładowania alternatora - sygnał wejściowo/wyjściowy, z akcentem na "sygnał", bądź, jak kto woli, pospolicie wzbudzenie, które w SGA FL idzie bezpośrednio na moduł centralnej elektryki i zegary, bo np. w Passacie B6 idzie na moduł komfortu i dopiero stamtąd po lini CAN na zegary, nie ma bezpośredniego połączenia wzbudzenia z kontrolką ładowania w zegarach. Jest to sygnał i jeśli jest wykorzystywany przez inne urządzenia np. dogrzewacz to też tylko w formie sygnału dla elektroniki, a nie do bezpośredniego załączania, a tym bardziej przekaźnika, a jeśli już jest, jest kilka przypadków, to jest to zabezpieczone odpowiednimi układami. Czy ktoś zadał sobie pytanie co się stanie w instalacji/alternatorze w razie stanu permanentnego zwarcia przekaźnika/zimne luty/nagrzewanie się. Równie dobrze można się podpiąć pod przepływomierz czy sondę lambda, bo i takie wersje słyszałem, nawet pod sygnał z nich, też słyszałem. I jeszcze jedno, zasilanie "+" po stacyjce/zapłonie to nie to samo co L (D+) więc wypadałoby nie mylić pojęć. Każdy robi jak uważa, w końcu w naszym kraju wszyscy znają się na wszystkim, tylko ciekawe skąd potem na forum mnogość postów typu "...mam problem z instalacją w moim aucie, wszyscy rozkładają ręce i już nie wiem co mam zrobić".

Pozdrawiam
Tak to ja zle napisałem. Oczywiscie chodzilo mi w ostatnim zdaniu o wzbudzenie altka D+. Nie o plus po stacyjce. Wiem ze gdzies go znalazłem w skrzynce bezpiecznikow w alhambrze ojca. Ale teraz nie bede wprowadzal w blad Bo nie pamietam. Jest tez w kostce tej wiekszej za aku w komorze silnika. Miernik w reke I sprawidzisz moment. Potem przekaznik I mala godzinka I ledy dzialaja jak trzeba. Opisywalem to w temacie swiatel dziennych.
Witam.

SGA przed liftem i po lifcie to nie do końca te same auta pod względem sterowania/elektryki. W przedliftowych, w zależności od typu instalacji wzbudzenie, bezpośrednie z D+, można m.in znaleźć na module centralnej elektryki, przekaźniku grzania przedniej szyby, czy dodatkowym przekaźniku od dodatkowego akumulatora. Jeśli nie wiesz o czym piszesz to nie pisz, jeśli nie masz pojęcia o tym jak odróżnić D+ od zasilania po stacyjce/zapłonie i w co się tak na prawdę wpiąłeś to nie pisz, bo doradzasz w czymś o czym nie masz bladego pojęcia, ciekawe czy pokryjesz koszta ewentualnych awarii osobom, którym doradzasz, bo weź pod uwagę, że nie każdy jest w stanie zweryfikować poprawność udzielonych rad. Jeszcze nie dawno nie wiedziałeś, jak zdiagnozować/naprawić niesprawność wentylatora nadmuchu przedniego, a teraz chcesz doradzać ludziom, że mają sygnałem z L (D+) załączać przekaźniki, chociaż sam nie wiesz w co się wpiąłeś i jakie to skutki może przynieść. Równie dobrze można ludziom doradzać, żeby oleju nie wymieniali, przecież prawdopodobieństwo uszkodzenia silnika jest bardzo oddalone w czasie więc skoro ja nie wymieniam trzy, cztery lata i nic się nie dzieje, to co tam będę doradzał innym, żeby też nie wymieniali. Niestety wiele błędów, które się popełnia, skutek ujawniają po dłuższym czasie dlatego trzeba unikać takich sytuacji, a nie je potęgować, bo nie dość, że sami producenci już robią fuszerkę, to jeszcze jak każdy dołoży swoją, to potem robi się problem.

Pozdrawiam
Stron: 1 2
Przekierowanie