Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Nie odpala. Dyskoteka na liczniku.
|
23-03-2017, 17:17
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-03-2017 17:19 przez dmusek.)
Post: #1
|
|||
|
|||
Nie odpala. Dyskoteka na liczniku.
Dziś rano auto zaskoczyło żonę i mnie też, bo tydzień temu podpinałem pod VAG i nie było błędów. A tu proszę...
VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 7M - Seat Alhambra I Scan: 25,01,02,03,08,09,15,16,17,18,19,22,29,35,36,37,39,45,55,56,76 Address 25 ------------------------------------------------------- Controller: 7M3 953 257 Component: IMMO 0008 Coding: 00003 Shop #: WSC 46965 VSSZZZ7MZ3V514992 VWZ1Z0B2332657 1 Błąd Zapis.: 01314 - Engine Control Module 65-10 - Unauthorized - Intermittent Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 019 LQ Component: 1,9l R4 EDC 0001AG 1594 Coding: 00001 Shop #: WSC 00000 XXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXX 5 Znalezione: 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-00 - - 18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground P1672 - 35-00 - - 18020 - Engine Control Module Incorrectly Coded P1612 - 35-00 - - 16989 - Internal Control Module: ROM Error P0605 - 35-00 - - 18034 - Powertrain Data Bus: Missing Message from TCU P1626 - 35-00 - - Readiness: N/A Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: Note: Excessive Comm Errors Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 7M7 907 040 E Component: CLIMATRONIC MPV GP 0005 Coding: 00010 Shop #: WSC 00020 6 Znalezione: 00766 - Front Vent Temperature Sensor (G152) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 01184 - Rear Vent Outlet Temperature Sensor (G174) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 00797 - Sunlight Photo Sensor (G107) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 01189 - Front Air Distribution Flap Motor (V145) 35-10 - - - Intermittent 01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) 35-10 - - - Intermittent 01187 - Rear Temperature Flap Positioning Motor (V137) 35-10 - - - Intermittent Address 09 ------------------------------------------------------- Controller: Note: Excessive Comm Errors Skipping Address 15-Airbags Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: Note: Excessive Comm Errors Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: Note: Excessive Comm Errors Address 29 ------------------------------------------------------- Controller: 7M3 907 391 Component: EVG GDL + AutoLWR 0003 Coding: 00005 Shop #: WSC 00020 Nie ma błędów . Address 39 ------------------------------------------------------- Controller: 7M3 907 391 Component: EVG GDL + AutoLWR 0003 Coding: 00005 Shop #: WSC 00000 Nie ma błędów . Address 76 ------------------------------------------------------- Controller: 7M3 919 283 Note: Excessive Comm Errors End --------------------------------------------------- Żeby było zabawnej nie pali, a na zegarach-dyskoteka. Trakcja cały czas świeci, spiralka od świec zaczyna błyskać po pięciu sekundach od włączenia zapłonu i na koniec zapala się trójkąt z wykrzyknikiem od hamulców. przekaźniki świrują szczególnie nr.53 daje bit pod kontrolki na zegarach. Dodatkowo jak się włączy klimatronik rusza też wentylator chłodnicy. No i ktoś ma jakieś pomysły? Bo żona rano już chciała szukać egzorcysty |
|||
Reklama
|
|||
|
23-03-2017, 18:17
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Nie odpala. Dyskoteka na liczniku.
Witam.
Trochę chaotycznie to opisałeś. Rozrusznik w ogóle kręci, bo jeśli nie to prawdopodobnie akumulator dostał zwarcia między celami albo rozrusznik "siada" ewentualnie instalacja między nimi, chyba że zwarcie jest gdzie indziej, wtedy najprościej jest odpiąć wszystkie zasilania, podpinać po kolei i patrzeć kiedy zwarcie wystąpi. To tyle co mi przychodzi przy tych informacjach. Pozdrawiam |
|||
23-03-2017, 18:20
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Nie odpala. Dyskoteka na liczniku.
Aku, jest ok. Zwary nie ma raczej bo bezpieczniki są ok. Kręci i załapuje ale na może 1 sek. i gasi. Przekźniki też ok.
Nie jestem z łapanie, ale takie cudo autko wywinęło.... |
|||
23-03-2017, 19:21
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Nie odpala. Dyskoteka na liczniku.
Witam.
A wkład elektryczny stacyjki sprawdziłeś ? Jeśli on też będzie dobry to tak jak pisałem zostaje odpięcie wszystkich zasilań i podpinanie po kolei i sprawdzenie, w którym obwodzie jest zwarcie/brak masy. Pozdrawiam |
|||
23-03-2017, 19:49
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Nie odpala. Dyskoteka na liczniku.
17978 - Engine Start Blocked by Immobilize
chyba dlatego odrazu gasnie |
|||
24-03-2017, 17:23
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Nie odpala. Dyskoteka na liczniku.
Witam.
Zgadza się, że immobilizer blokuje start silnika ale raczej to jest skutek, a nie przyczyna awarii. Pozdrawiam |
|||
24-03-2017, 20:18
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Nie odpala. Dyskoteka na liczniku.
ale jak immo blokuje to choinka na desce tez nie temu?? ja bym zaczął od imo
|
|||
24-03-2017, 20:42
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Nie odpala. Dyskoteka na liczniku.
Witam.
W elektryce wszystko jest możliwe, natomiast nie spotkałem się, żeby blokada immo siała tyle błędów i to tylko w sterowniku silnika i klimatyzacji, po błędach przecież widać, że obydwa sterowniki "głupieją" na skutek problemu z zasilaniem/brakiem masy, a sterownik silnika "mówi" jakby go lekko przygrzało/zwarło. Gdzieś niedawno był temat, że komuś nie działała klima, a winny okazał się podobno źle podłączony/zwierający przewód/przewody przy czujniku otwarcia maski od alarmu, także nie można niczego wykluczyć więc moduł immo też może być winny. Pozdrawiam |
|||
25-03-2017, 00:21
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Nie odpala. Dyskoteka na liczniku.
Wciąż szukam przyczyny, chociaż ostatnio słabo z czasem na dłubanie, więc codziennie po troszku. Żona jeszcze dała mi wiadomość, że dzień wcześniej pojawiła się spiralna i informacja "engine workshop".
|
|||
25-03-2017, 12:37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-03-2017 12:42 przez tolus24.)
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: Nie odpala. Dyskoteka na liczniku.
Witam.
Na odległość ciężko będzie zdiagnozować, możesz ewentualnie sprawdzić zasilanie sterownika silnika, odepnij wtyczkę na pin18 wtyczki musisz zapodać masę, wtedy między pin1 wtyczki i masą musisz mieć napięcie akumulatora, między pin2 wtyczki i masą także, w obydwu przypadkach zapłon wyłączony. Następnie możesz odłączyć uziemienie pin18 wtyczki i sprawdzać dalej, między pin88 wtyczki i masą musi być napięcie akumulatora, między pin37 wtyczki i masą także, w obydwu przypadkach zapłon włączony. Dalej między pin4 wtyczki i masą i między pin5 wtyczki i masą rezystancja powinna wynosić 0Ohm. Jeśli wszystko będzie dobrze to prawdopodobnie sterownik "uwalony", pytanie dlaczego, jeśli coś będzie nie prawidłowo to trzeba znaleźć gdzie i czemu. Immobilizer prawdopodobnie blokuje start silnika ponieważ nie ma z nim połączenia więc nie może udzielić "autoryzacji", immo łączy się ze sterownikiem silnika na pin16, od bodajże 2002r. immo dodatkowo łączyło się bezpośredni z pin6 i pin7 sterownika silnika czyli poprzez can-l i can-h, a we wcześniejszych modelach szło chyba przez zegary. Pozdrawiam |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Nie działa wskaźnik temperatury oleju/ładowania w liczniku | dzandzoj0 | 5 | 2,223 |
19-06-2019 00:49 Ostatni post: kalamb |
|
Diody kierunkowskazów w liczniku - działanie/problemy | jarekft | 5 | 2,848 |
04-03-2019 22:17 Ostatni post: koleś |
|
Brak podświetlania wskazówek na liczniku | leoxx | 0 | 636 |
19-10-2017 09:23 Ostatni post: leoxx |
|
Wskaźnik ładowania w liczniku - dziwne zachowanie | siambi | 8 | 3,821 |
16-02-2017 23:20 Ostatni post: siambi |
|
nie odpala | maselinho | 1 | 1,422 |
15-05-2016 16:16 Ostatni post: maselinho |
|
Brak pamięci godziny w liczniku. | Bartas | 2 | 1,370 |
21-09-2015 19:44 Ostatni post: Bartas |
|
Silnik gaśnie, dyskoteka kontrolek - brak możliwości uruchomienia | Szeroki | 7 | 4,774 |
17-09-2014 07:14 Ostatni post: Szeroki |