Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Nie odpala. Dyskoteka na liczniku.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Dziś rano auto zaskoczyło żonę i mnie też, bo tydzień temu podpinałem pod VAG i nie było błędów. A tu proszę...


VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 7M - Seat Alhambra I
Scan: 25,01,02,03,08,09,15,16,17,18,19,22,29,35,36,37,39,45,55,56,76

Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: 7M3 953 257
Component: IMMO 0008
Coding: 00003
Shop #: WSC 46965
VSSZZZ7MZ3V514992 VWZ1Z0B2332657
1 Błąd Zapis.:
01314 - Engine Control Module
65-10 - Unauthorized - Intermittent

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 LQ
Component: 1,9l R4 EDC 0001AG 1594
Coding: 00001
Shop #: WSC 00000
XXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXX
5 Znalezione:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground
P1672 - 35-00 - -
18020 - Engine Control Module Incorrectly Coded
P1612 - 35-00 - -
16989 - Internal Control Module: ROM Error
P0605 - 35-00 - -
18034 - Powertrain Data Bus: Missing Message from TCU
P1626 - 35-00 - -
Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller:
Note: Excessive Comm Errors

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 7M7 907 040 E
Component: CLIMATRONIC MPV GP 0005
Coding: 00010
Shop #: WSC 00020
6 Znalezione:
00766 - Front Vent Temperature Sensor (G152)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01184 - Rear Vent Outlet Temperature Sensor (G174)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00797 - Sunlight Photo Sensor (G107)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01189 - Front Air Distribution Flap Motor (V145)
35-10 - - - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
35-10 - - - Intermittent
01187 - Rear Temperature Flap Positioning Motor (V137)
35-10 - - - Intermittent

Address 09 -------------------------------------------------------
Controller:
Note: Excessive Comm Errors

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller:
Note: Excessive Comm Errors

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller:
Note: Excessive Comm Errors

Address 29 -------------------------------------------------------
Controller: 7M3 907 391
Component: EVG GDL + AutoLWR 0003
Coding: 00005
Shop #: WSC 00020
Nie ma błędów Smile .

Address 39 -------------------------------------------------------
Controller: 7M3 907 391
Component: EVG GDL + AutoLWR 0003
Coding: 00005
Shop #: WSC 00000
Nie ma błędów Smile .

Address 76 -------------------------------------------------------
Controller: 7M3 919 283 
Note: Excessive Comm Errors

End ---------------------------------------------------


Żeby było zabawnej nie pali, a na zegarach-dyskoteka. Trakcja cały czas świeci, spiralka od świec zaczyna błyskać po pięciu sekundach od włączenia zapłonu i na koniec zapala się trójkąt z wykrzyknikiem od hamulców. przekaźniki świrują szczególnie nr.53 daje bit pod kontrolki na zegarach. Dodatkowo jak się włączy klimatronik rusza też wentylator chłodnicy.

No i ktoś ma jakieś pomysły? Bo żona rano już chciała szukać egzorcysty Wink
Witam.

Trochę chaotycznie to opisałeś. Rozrusznik w ogóle kręci, bo jeśli nie to prawdopodobnie akumulator dostał zwarcia między celami albo rozrusznik "siada" ewentualnie instalacja między nimi, chyba że zwarcie jest gdzie indziej, wtedy najprościej jest odpiąć wszystkie zasilania, podpinać po kolei i patrzeć kiedy zwarcie wystąpi. To tyle co mi przychodzi przy tych informacjach.

Pozdrawiam
Aku, jest ok. Zwary nie ma raczej bo bezpieczniki są ok. Kręci i załapuje ale na może 1 sek. i gasi. Przekźniki też ok.
Nie jestem z łapanie, ale takie cudo autko wywinęło....
Witam.

A wkład elektryczny stacyjki sprawdziłeś ? Jeśli on też będzie dobry to tak jak pisałem zostaje odpięcie wszystkich zasilań i podpinanie po kolei i sprawdzenie, w którym obwodzie jest zwarcie/brak masy.

Pozdrawiam
17978 - Engine Start Blocked by Immobilize
chyba dlatego odrazu gasnie
Witam.

Zgadza się, że immobilizer blokuje start silnika ale raczej to jest skutek, a nie przyczyna awarii.

Pozdrawiam
ale jak immo blokuje to choinka na desce tez nie temu?? ja bym zaczął od imo
Witam.

W elektryce wszystko jest możliwe, natomiast nie spotkałem się, żeby blokada immo siała tyle błędów i to tylko w sterowniku silnika i klimatyzacji, po błędach przecież widać, że obydwa sterowniki "głupieją" na skutek problemu z zasilaniem/brakiem masy, a sterownik silnika "mówi" jakby go lekko przygrzało/zwarło. Gdzieś niedawno był temat, że komuś nie działała klima, a winny okazał się podobno źle podłączony/zwierający przewód/przewody przy czujniku otwarcia maski od alarmu, także nie można niczego wykluczyć więc moduł immo też może być winny.

Pozdrawiam
Wciąż szukam przyczyny, chociaż ostatnio słabo z czasem na dłubanie, więc codziennie po troszku. Żona jeszcze dała mi wiadomość, że dzień wcześniej pojawiła się spiralna i informacja "engine workshop".
Witam.

Na odległość ciężko będzie zdiagnozować, możesz ewentualnie sprawdzić zasilanie sterownika silnika, odepnij wtyczkę na pin18 wtyczki musisz zapodać masę, wtedy między pin1 wtyczki i masą musisz mieć napięcie akumulatora, między pin2 wtyczki i masą także, w obydwu przypadkach zapłon wyłączony. Następnie możesz odłączyć uziemienie pin18 wtyczki i sprawdzać dalej, między pin88 wtyczki i masą musi być napięcie akumulatora, między pin37 wtyczki i masą także, w obydwu przypadkach zapłon włączony. Dalej między pin4 wtyczki i masą i między pin5 wtyczki i masą rezystancja powinna wynosić 0Ohm. Jeśli wszystko będzie dobrze to prawdopodobnie sterownik "uwalony", pytanie dlaczego, jeśli coś będzie nie prawidłowo to trzeba znaleźć gdzie i czemu. Immobilizer prawdopodobnie blokuje start silnika ponieważ nie ma z nim połączenia więc nie może udzielić "autoryzacji", immo łączy się ze sterownikiem silnika na pin16, od bodajże 2002r. immo dodatkowo łączyło się bezpośredni z pin6 i pin7 sterownika silnika czyli poprzez can-l i can-h, a we wcześniejszych modelach szło chyba przez zegary.

Pozdrawiam
Stron: 1 2
Przekierowanie