22-02-2017, 19:52
Na 98 zalecili jeździć bo na 95 zrobi się w komorze spalania "za nerwowo". Jakby odpuścili trochę stopień sprężania to i 95 byłoby OK.
Teraz trochę dywagacji.
Załóżmy, że silnik pracuje tuż przed granicą spalania stukowego przy danym obciążeniu i obrotach na pb 95. Ciekawe o ile może wzrosnąć ciśnienie sprężania aby nie wchodzić w spalanie stukowe na pb 98.
Druga sprawa to kwestia tego jak działa układ przeciwdziałający spalaniu stukowemu. Czy po wykryciu spalania stukowego odcina zapłon na chwilę? W grę jeszcze wchodzi przestawienie kąta wyprzedzenia zapłonu (o ile jest taka konstrukcyjna mozliwość).
Teraz trochę dywagacji.
Załóżmy, że silnik pracuje tuż przed granicą spalania stukowego przy danym obciążeniu i obrotach na pb 95. Ciekawe o ile może wzrosnąć ciśnienie sprężania aby nie wchodzić w spalanie stukowe na pb 98.
Druga sprawa to kwestia tego jak działa układ przeciwdziałający spalaniu stukowemu. Czy po wykryciu spalania stukowego odcina zapłon na chwilę? W grę jeszcze wchodzi przestawienie kąta wyprzedzenia zapłonu (o ile jest taka konstrukcyjna mozliwość).
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.