21-02-2017, 21:44
Chodzi oto ze silniki wolnossace maja stopien sprezania okolo 10 nawet i jedenastu a silniki uturbione z racji ze maja juz jakies nadcisnienie nad tlokiem to musza byc odprezone. i teraz liczba oktanowa wysoka jest po to by przy wysokim cisnieniu paliwo nie spalalo sie detonacyjnie czyli bardzo szybko. Teraz im wyzsza LO to mozna dac wyzszy stopien sprezania. Wyzszy stopien sprezania to wyzsza sprawnosc silnika. Benzyna an wolnym powietrzu spala sie z predkoscia powiedzmy 200 metrow na sekunde. Zas ta sama benzyna pod cisnieniem wysokim spala sie z predkoscia 2000 metrow na sekunde. Taki wybuch gwaltowny powoduje ze w aluminiowy tlok wali wybuch jak mlot w kowadlo. Teraz uturbiasz wolnossaka to bez odprezenia go czyli dania np grubszej uszczleki pod glowica musisz zastosowac paliwo o LO np grubo ponad sto oktanow by silnik szybko nie skonczyl zywota.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.