Liczba postów: 66
Liczba wątków: 16
Dołączył: Oct 2012
Reputacja:
0
Witam,
u mnie przyczyna kopcenia i trudnym uruchomieniem była przestawiona pompa wtryskowa. Z rury wydobywał się jasny, żrący dym i ciężko odpalał.
W necie jest instrukcja jak prosto przestawić ta pompę. Luzuje się kilka śrubek i puka przesuwając ja i kilka mm.
VAGiem tez można sprawdzić kąt ustawienia pompy.
Jak coś to pisz to wstawię linka albo zobacz moje posty na tym forum, tam to opisałem.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Kolego mowa jest o silniku PD a nie VP.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 113
Liczba wątków: 20
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
Czy to normalne? Rano jak go odpale i dopoki sie nie rozgrzeje to za autem jest siwo... Dym jest bialy, jest go duzo i jest gryzący... Swieczki byly zmieniane 8 miesiecy temu na beru. Ale czy to od nich...?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Swieczki nie maja nic do tego. Fiolkami pachniec za autem nie bedzie. Jak jeszcze wtryski troszke posikuja a nie rozpylaja ladnie paliwo. Jesli tez gryzacy niebieskawy jest dym to problem jest z pompkami bo ktos pewnei czyscil je szczotka.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 113
Liczba wątków: 20
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
Na Ciebie wesol to mozna zawsze liczyc. Sluchaj, pompki byly czyszczone w boshu 40 tys temu. Oleje i filtry zmieniam co 10k i przy okazji robie im plukanke z liqui molly. Silnik pracuje wedlug mnie pieknie. Dym jest bialy i gryzacy, jest go duzo, wgm zbyt duzo... Szukam przyczyny, bo to od kilku dni mu sie tak zaczelo... Egr jest zaslepiony ale to juz od dawna... I nie wiem czemu wycieka z niego olej... Suszarka puszcza?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
EGR przepuszcze oska od grzybka. to taki standard i nie wiem czy nawet nowe nie beda przpeuszczac. Tym sie nie martw bo to nie istotne. Opary oleju ktore sa w dolocie to w wiekszosci olej z odmy nie z turbo. Chyba ze turbina zaorana juz jest to owszem.
Czyszcozne wtryski w boschu hmm tu mam obawy ze cos tam majstrowali. CO robili to nie podajesz ale pewnie tez i ci nei powiedzili. Mozna pompki wyciagnac z glowicy i wrucic je tylko do myjki ultradzwiekowej i powiedziec a mozna je rozebrac na czeci pierwsze, Ceweki na nowo poprzyklejac ale koncowke nijak nie naprawisz zadnym mysiem. Pytanie czy pozniej pompka bedzie wyregulowana -cisniene i dawka.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 113
Liczba wątków: 20
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
27-10-2015, 21:50
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2015, 21:51 przez MelGrzybson.)
aby myte byly, bo mieli je sprawdzic pod katem bipow i rozpylenia. Twierdzili ze są ok i aby je umyli. Ale jak, twierdzisz ze to jednak pompki....?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
bipy to bipy. Rozpylanie to metoda wzrokowa wiec tu moze byc roznie. Powiem ci tak. Pompki to temat bardzo śliski i najlepsi potrafia temat skipeszczyc. Tez mam pompki po robicie w Nadarzynie i niewiem czy sa takie super okej mimo ze koncowki sa nowe firada, cewki poprawione, wszystko umyte wewnatrz i zewnatrz, złozone na nowo i dawki super itd. I tak musze jeszcze na poprawke softu podjechac i wykrzesac wiecej powera, dograc to wszystko, podniesc dawke startowa bo cos lichawo pali po nocy. Wczesniej to na ALkach walnąc potrafil dobra chmurka niebieska coprawda ale nie bylo problemu z odpalaniem. za duzo chyba sciagnal dawki Robert albo cos nei tak z pompkami a czysto teoretycznie paliwa mog apodlac mega duzo. Dawki wyszly po 83 i 84 mg gdzie ALki zdrowe daja na 67-69 mg. Paliwa niby mam na 280 koni czyli zapas jest.
Taka metoda sprawdzania co gdzies tam dales to aby ci tylko nie zepsuli to juz bedzie dobrze.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 113
Liczba wątków: 20
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
No dobra, ale to jak by spieprzyli to by wyszlo raczej od razu, prawda? A czyszczenie bylo 40k temu... Wiec wg mnie tutaj jak by cos z dawką na zimnym silniku. Jak sie myle, popraw mnie. Pali ladnie na dotyk, moc ma jaka mial, te seryjne 115 km czuc. Spalanie w granicach 8-9 l.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Nie musza byc dwa stany czyli dobry i nie dobry pompowtrysk. Dzial ai nie dziala. Tak to nie ma. Przykro mi. tego nikt ci nie powie. Jesli masz zastrzezenia to wysylaj pompki do Nadarzyna. Sprawdzenie to chyba tylko 200 zl. Rozebranie pompek, umycie zlozenie z regulacja ich na maszynie to cos kolo 800 zl.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.