Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Kopci gdy zimny/biały dym - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Dział: Silnik Diesela (/forumdisplay.php?fid=63)
+---- Wątek: Kopci gdy zimny/biały dym (/showthread.php?tid=6535)

Strony: 1 2 3 4 5


Kopci gdy zimny - raventes - 19-09-2014 14:18

Witam.

Od dawna mam ten problem z samochodem, ale w końcu postanowiłem zapytać Was skąd on się może brać? Mianowicie gdy rano odpalam go po nocy to przy odpalaniu kopci, na postoju nie kopci nic. Jak tylko dotknę gazu to również kopci. Gdy się rozgrzeje to przestaje i już nic nie dymi. Wygląda to tak jakby przez noc zebrało się trochę spalin i musi je wydmuchać. Najciekawsze jest jednak to, ze jak się odepnie przepływomierz to nic nie kopci nawet na zimnym. Było podpinanych kilka innych przepływek ( używanych ) i sytuacja się powtarza. Na podpiętej kopci, na odpiętej nie. Co może być tego powodem Huh Dym ma barwę bardzo podobną do dymu papierosowego.

Pytanie dotyczy silnika ASZ.


RE: Kopci gdy zimny - Gostas - 19-09-2014 15:32

Czy dym czuć spalinami czy np. olejem ?
Dużo tego wyrzuca podczas dodawania gazu?
Borykałem się z podobnym problemem przez parę ostatnich dni.
Po nocy strasznie dymił po dodaniu gazu aż do rozgrzania się, okazało się że był to olej, po paru dniach padła w nim turbina podczas jazdy. Ot winowajca. Proponuje dla spokoju sprawdzić i ją.
Jaki masz przebieg ?


RE: Kopci gdy zimny - raventes - 19-09-2014 16:12

Po przygazowani wyrzuca +- tyle dymu co na tym filmiku ( filmik poglądowy ) https://www.youtube.com/watch?v=QPEyiyEdTBU&feature=youtu.be w 21-22 sekundzie. Po uruchomieniu dymi przez +- 1 sekundę tak jak w 23 sekundzie filmiku. Tym śmierdzi ewidentnie czadem / spalinami. Nie jest to przepalony olej, ani ropa. Turbina była sprawdzana wczoraj i jest w stanie perfekcyjnym - przewody suche jak pieprz, zero luzu wzdłużnego. Luz poprzeczny max 1 milimetr. Przebieg 251 tkm - pewny na 100%


RE: Kopci gdy zimny - wesol - 19-09-2014 21:45

I co nikt tu sie nie wypowie z fachowców??
Wiem ze masz problem ze zrobieniem logów ale jak juz bedziesz mial kabel to zrób logi z 013 i 023 na zimnym po odpaleniu zaraz na jalowych i pod obciazeniem i tka samo zrób te same logi na juz silniku rozgrzanym. Wtedy bedziemy gdybac i rozwazac ale mam juz pewne podejrzenia.


RE: Kopci gdy zimny - raventes - 19-09-2014 22:22

Jeśli możesz podzielić się swoimi podejrzeniami to byłoby super, ponieważ naprawdę nie wiem kiedy będę w stanie zrobić logi. Chociaż pewnie i tak się okaże że pompki mają już dość i nadal trzeba będzie akceptować tą chmurę bo kasy brak na regeneracje Confused


RE: Kopci gdy zimny - wesol - 19-09-2014 22:29

Tak wietrze pompke siadnieta.


RE: Kopci gdy zimny - raventes - 19-09-2014 22:38

Takiej diagnozy też się bałem, więc trzeba jeździć dalej i zaakceptować chmure. Chociaż tyle dobrze, że problemu z uruchamianiem nie ma. Dzięki za diagnoze.


RE: Kopci gdy zimny - dman666 - 19-09-2014 23:36

No to ja napisze jeszcze w oparciu o jakastam szczatkowa wiedze:
-jak smierdzi czadem to wtryski do regeneracji...
-jak przestaje kopcic po rozgrzaniu to eksploatacyjne zuzycie motoru (pierscienie puszczaja na zimnym, a jak sie rozgrzeje to sie uszczelniaja i przestaje kopcic).

Wg mnie i jedno i drugie. Nie przejmowac sie...jezdzic...na pohybel ekologom :-P
--
D.


RE: Kopci gdy zimny - raventes - 20-09-2014 09:29

Wydaje mi się, że gdyby były zużyte pierścienie to łykałby olej na potęgę a bierze jakieś 90 ml na 1 tys km ( miałem wyciek na EGRze więc być może teraz będzie brać mniej ).

251 tys km i pierścienie / silnik do remontu Huh Confused


RE: Kopci gdy zimny - wesol - 20-09-2014 15:18

pierscienie w dieslu raczej malo spotykane. W benzynach to tak ale w dieslu nawet jakby mial z pol miliona km to i tak pierscienie sa raczej dobre. Takie objawy to raczej pompki podlewaja na zimnym siniku jeszcze. Takie rzeczy sa znane w tych naszych jednostkach.