Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Podpora półosi i przegub wewnętrzny
|
23-07-2014, 21:06
Post: #51
|
|||
|
|||
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
Dla mnie podpora to podpora, a nie wał napędowy ( półoś )
Wypełnienie gumowe służy niwelowaniu drgań i kompensowaniu braku osiowości na wale, wiec ja osobiście bym jej nie usuwał. |
|||
Reklama
|
|||
|
23-07-2014, 21:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-07-2014 21:43 przez wesol.)
Post: #52
|
|||
|
|||
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
a z guma osiowosc juz jest tak?? To czemu w oplu w takich samych podporach nie ma gumy. Tak samo w chevroletach. To tylko przykladowe marki i mozna sypac jak z rekawa. A najlepsze to to ze np te lozysko z motomaxa juz sprzedaja ladnych pare lat i tez bez tej gumy jest.
http://allegro.pl/lozysko-podpory-polosi...33353.html taki przyklad. |
|||
12-02-2015, 21:52
Post: #53
|
|||
|
|||
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
(20-07-2014 20:31)maksyss napisał(a): Panowie, jakiej firmy kupić podporę półosi ? Jak sądzicie dobry wybór na nowy zakup http://mtx-auto.pl/pl/p/VW-sharan%2C-Sea...odpora/232 Opis sprzedawcy W uszkodzeniu tego połączenia duży udział ma gumowe osadzenie łożyska podpory, które po pewnym czasie ulega zużyciu (pęka, rozwarstwia się) i powoduje bardzo szkodliwy luz wzdłużny tulei przegubu. Drgająca wzdłużnie tuleja, "wpompowuje" osadzające się na wałku cząsteczki wody do wnętrza wielowypustu, powodując jego korozję. Umieszczony na wałku o-ring, nie stanowi dla poruszających się wzajemnie elementów wystarczającego uszczelnienia. Jakie jest na to lekarstwo? 1. Przede wszystkim rezygnujemy z elastycznego mocowania łożyska. Gumowe gniazdo miało za zadanie jedynie tłumić jego szum. Nowe gniazdo umożliwia w przyszłości wymianę łożyska na nowe, o typowym rozmiarze. 2. Obudowa łożyska jest tak skonstruowana, aby całość była przesunięta o 5mm w stronę skrzyni biegów. To umożliwia pełne zazębienie wielowypustu. |
|||
12-02-2015, 22:15
Post: #54
|
|||
|
|||
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
Generlnie uwazam ze to nie woda ani nie sól tu uszkadza to polaczenie/. Poprostu sie wyrabia. Mozesz tamsmarowac smarem co pare meichow i tak za pare lat sie wypracuje. Z tym ze jak to mocowanie lozyska jest zrobione tak ze samo lozysko mozna sobie wymienic i nie jest osadzone w gumie to juz sprawe załatwia.
|
|||
12-02-2015, 23:06
Post: #55
|
|||
|
|||
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
a jak się zabrać do jego wymiany
|
|||
21-02-2015, 22:05
Post: #56
|
|||
|
|||
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
A jeżeli można to powiedzcie czy wymiana tej w/w łożyska może zniwelować drgania na przegubie czy raczej się nie łudzić ??????
|
|||
21-02-2015, 23:19
Post: #57
|
|||
|
|||
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
jelsi guma na tym lozysku jest spekana i lozysko tam ma mozliwosc ruszania sie to tak ma wplyw na drgania na polosce calej. Wymien lozysko to nie jest majatek jesli masz watpliwosci.
|
|||
22-02-2015, 09:48
Post: #58
|
|||
|
|||
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
Ciekawe jakiej firmy to łożysko wkładają
|
|||
22-02-2015, 10:17
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-02-2015 10:19 przez wesol.)
Post: #59
|
|||
|
|||
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
Mozliwe ze nic nei wkladaja. Wyglada ze to nie jest ich wytwór. Zreszta za 45 zl minus koszt lozyska jakies 20 zl minus kawal blachy jakbym miał to zrobic od podstaw i robocizna to ile bym na tym zarabiał. dyche??? Poza tym nie jest wazne to lozysko jakiej firmy choc wyglada na zwykle polskie FŁT po uszczelniaczu czarnym i duzych oznaczeniach 6007 chyba ZZ 2RS czyli podwojnie kryte. Wymiary to 35x62x14 czyli typowe lozysko w cenie od 20 do 30 zl. Nosnosc obciazenia to 1.5 tony a obroty to do 10 tys obr/min czyli przewyzsza z nawiazka te warunki w ktorych pracuje. Ta guma nie jest jakas niezbedna. Robilismy takie rzeczy tez w opu w chewroletach bo tam tez takie podpory wystepuja i to nawet takie masywniejsze. Lozysko sie wybijalo i wstawialo inne. Oczewiscie ori lozysko niewystepuje bo jest tez nieco inne a mianowici enieco szersze. Dawalismy nieco wezsze i do tego jakies pierscien segera sie dobieralo co by robil za podkladke dystansowa i auta jezdzily bez problemu. O osiowosci zapomnijcie bo nie oto tu chodzi. Czy przykrecenie w tych otworach tej podpory tez jest idealne??? Oczewiscie ze nie. W niczym to ne przeszkadza. Ja u siebie mam juz drugi rok lozysko co prawda w koszu aluminiowym zwykle FŁT i daje rade. Zero drgań i autem rozpedzam sie do 200km/h i puszczam kiere i jedzie jak po szynach.
|
|||
22-02-2015, 10:21
Post: #60
|
|||
|
|||
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
Dzięki za info zamówione na wtorek mysle że bedzie
|
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Przegub i prosba o pomoc | greg1978 | 2 | 118 |
24-03-2024 14:56 Ostatni post: wesol |
|
Łożysko podpory półosi | Niemago | 1 | 250 |
04-08-2023 16:31 Ostatni post: wesol |
|
Wymiana czy regeneracja półosi | Chmielu | 0 | 696 |
17-05-2020 07:54 Ostatni post: Chmielu |
|
Przegub wewnetrzny/półoś 2.8 4motion | Goffyy | 15 | 3,489 |
26-08-2019 20:33 Ostatni post: wesol |
|
Przegub wału 4motion | bloch | 0 | 622 |
31-03-2018 16:43 Ostatni post: bloch |
|
MkI Obieg wewnętrzny-problem/sterowanie/syczenie | aras26a | 25 | 18,807 |
27-12-2017 13:33 Ostatni post: Toll69 |
|
Przegub wewnętrzny - sprawdzenie, demontaż | djrafix | 31 | 30,529 |
14-05-2017 19:39 Ostatni post: andrew7800 |
|
Stuki przy skręcie i hamowaniu silnikiem - przegub | mareceq | 3 | 3,759 |
02-05-2017 07:51 Ostatni post: PAMONIUSZ |
|
Jakiej firmy przegub wewnetrzny do MK II | bercik350 | 34 | 22,521 |
19-01-2017 15:04 Ostatni post: wesol |
|
podpora i wałek poprawiane | radzio- | 65 | 34,465 |
16-08-2016 20:44 Ostatni post: tolus24 |