Ocena wątku:
Podpora półosi i przegub wewnętrzny
23-07-2014, 21:06
Post: #51
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
Dla mnie podpora to podpora, a nie wał napędowy ( półoś )

Wypełnienie gumowe służy niwelowaniu drgań i kompensowaniu braku osiowości na wale, wiec ja osobiście bym jej nie usuwał.
Reklama

23-07-2014, 21:30 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-07-2014 21:43 przez wesol.)
Post: #52
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
a z guma osiowosc juz jest tak?? To czemu w oplu w takich samych podporach nie ma gumy. Tak samo w chevroletach. To tylko przykladowe marki i mozna sypac jak z rekawa. A najlepsze to to ze np te lozysko z motomaxa juz sprzedaja ladnych pare lat i tez bez tej gumy jest.
http://allegro.pl/lozysko-podpory-polosi...33353.html taki przyklad.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
12-02-2015, 21:52
Post: #53
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
(20-07-2014 20:31)maksyss napisał(a):  Panowie, jakiej firmy kupić podporę półosi ?

Mechanik założył mi jakąś tanią i guma oberwała się po 5tys km

Jak sądzicie dobry wybór na nowy zakup
http://mtx-auto.pl/pl/p/VW-sharan%2C-Sea...odpora/232

Opis sprzedawcy
W uszkodzeniu tego połączenia duży udział ma gumowe osadzenie łożyska podpory, które po pewnym czasie ulega zużyciu (pęka, rozwarstwia się) i powoduje bardzo szkodliwy luz wzdłużny tulei przegubu.
Drgająca wzdłużnie tuleja, "wpompowuje" osadzające się na wałku cząsteczki wody do wnętrza wielowypustu, powodując jego korozję.
Umieszczony na wałku o-ring, nie stanowi dla poruszających się wzajemnie elementów wystarczającego uszczelnienia.
Jakie jest na to lekarstwo?

1. Przede wszystkim rezygnujemy z elastycznego mocowania łożyska. Gumowe gniazdo miało za zadanie jedynie tłumić jego szum. Nowe gniazdo umożliwia w przyszłości wymianę łożyska na nowe, o typowym rozmiarze.
2. Obudowa łożyska jest tak skonstruowana, aby całość była przesunięta o 5mm w stronę skrzyni biegów. To umożliwia pełne zazębienie wielowypustu.
12-02-2015, 22:15
Post: #54
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
Generlnie uwazam ze to nie woda ani nie sól tu uszkadza to polaczenie/. Poprostu sie wyrabia. Mozesz tamsmarowac smarem co pare meichow i tak za pare lat sie wypracuje. Z tym ze jak to mocowanie lozyska jest zrobione tak ze samo lozysko mozna sobie wymienic i nie jest osadzone w gumie to juz sprawe załatwia.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
12-02-2015, 23:06
Post: #55
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
a jak się zabrać do jego wymiany
21-02-2015, 22:05
Post: #56
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
A jeżeli można to powiedzcie czy wymiana tej w/w łożyska może zniwelować drgania na przegubie czy raczej się nie łudzić ??????
21-02-2015, 23:19
Post: #57
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
jelsi guma na tym lozysku jest spekana i lozysko tam ma mozliwosc ruszania sie to tak ma wplyw na drgania na polosce calej. Wymien lozysko to nie jest majatek jesli masz watpliwosci.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
22-02-2015, 09:48
Post: #58
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
Ciekawe jakiej firmy to łożysko wkładają
22-02-2015, 10:17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-02-2015 10:19 przez wesol.)
Post: #59
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
Mozliwe ze nic nei wkladaja. Wyglada ze to nie jest ich wytwór. Zreszta za 45 zl minus koszt lozyska jakies 20 zl minus kawal blachy jakbym miał to zrobic od podstaw i robocizna to ile bym na tym zarabiał. dyche??? Poza tym nie jest wazne to lozysko jakiej firmy choc wyglada na zwykle polskie FŁT po uszczelniaczu czarnym i duzych oznaczeniach 6007 chyba ZZ 2RS czyli podwojnie kryte. Wymiary to 35x62x14 czyli typowe lozysko w cenie od 20 do 30 zl. Nosnosc obciazenia to 1.5 tony a obroty to do 10 tys obr/min czyli przewyzsza z nawiazka te warunki w ktorych pracuje. Ta guma nie jest jakas niezbedna. Robilismy takie rzeczy tez w opu w chewroletach bo tam tez takie podpory wystepuja i to nawet takie masywniejsze. Lozysko sie wybijalo i wstawialo inne. Oczewiscie ori lozysko niewystepuje bo jest tez nieco inne a mianowici enieco szersze. Dawalismy nieco wezsze i do tego jakies pierscien segera sie dobieralo co by robil za podkladke dystansowa i auta jezdzily bez problemu. O osiowosci zapomnijcie bo nie oto tu chodzi. Czy przykrecenie w tych otworach tej podpory tez jest idealne??? Oczewiscie ze nie. W niczym to ne przeszkadza. Ja u siebie mam juz drugi rok lozysko co prawda w koszu aluminiowym zwykle FŁT i daje rade. Zero drgań i autem rozpedzam sie do 200km/h i puszczam kiere i jedzie jak po szynach.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
22-02-2015, 10:21
Post: #60
RE: podpora półosi i przegub wewnętrzny
Dzięki za info zamówione na wtorek mysle że bedzie




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Przegub i prosba o pomoc greg1978 2 118 24-03-2024 14:56
Ostatni post: wesol
  Łożysko podpory półosi Niemago 1 250 04-08-2023 16:31
Ostatni post: wesol
  Wymiana czy regeneracja półosi Chmielu 0 696 17-05-2020 07:54
Ostatni post: Chmielu
  Przegub wewnetrzny/półoś 2.8 4motion Goffyy 15 3,489 26-08-2019 20:33
Ostatni post: wesol
  Przegub wału 4motion bloch 0 622 31-03-2018 16:43
Ostatni post: bloch
  MkI Obieg wewnętrzny-problem/sterowanie/syczenie aras26a 25 18,807 27-12-2017 13:33
Ostatni post: Toll69
Information Przegub wewnętrzny - sprawdzenie, demontaż djrafix 31 30,529 14-05-2017 19:39
Ostatni post: andrew7800
  Stuki przy skręcie i hamowaniu silnikiem - przegub mareceq 3 3,759 02-05-2017 07:51
Ostatni post: PAMONIUSZ
  Jakiej firmy przegub wewnetrzny do MK II bercik350 34 22,521 19-01-2017 15:04
Ostatni post: wesol
  podpora i wałek poprawiane radzio- 65 34,465 16-08-2016 20:44
Ostatni post: tolus24

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name