Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Przegub wewnętrzny - sprawdzenie, demontaż
|
08-09-2011, 22:03
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-12-2011 23:48 przez sharanista.)
Post: #1
|
|||
|
|||
Przegub wewnętrzny - sprawdzenie, demontaż
Witam, mam pytanie, dziś wymieniałem przegub wewnętrzny w lewym kole bo już nalezalo bo oddawał stuki. Natomiast podczas jazdy na wprost lub przy hamowaniu odczuwa sie słyszalne pojedyncze stuki z prawego koła tak od skrzyni zauwazylem to,czyzby to objaw konczacego sie wewnetrznego przegubu ?, jak myslicie ?, jak mozna sprawdzic bez demontazu na podnosniku poruszac kolem w jakis sposob?, próowałem to nie było odczuć żadnych luzów,a gdy złapałem za całą pół oś to był nei duzy luz w przód i tył ruszając nim. Co to moze byc ?
|
|||
Reklama
|
|||
|
08-09-2011, 23:26
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Kończący sie przegub wewnętrzny ?
Witam
Jedź do stacji diagnostycznej gdzie robisz przegląd. Przeważnie bez problemu sprawdzą tobie na szarpakach i powiedzą co jest. A jak zabierzesz 4-pak to diagnosta na pewno się ucieszy i będziesz mógł dowiedzieć się jeszcze więcej ciekawych informacji o swoim samochodzie. I światła ci ustawi )) pozdrawiam |
|||
08-09-2011, 23:45
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Kończący sie przegub wewnętrzny ?
Do tego i czteropaka nie trzeba Robią to za free jeśli jesteś ich klientem
|
|||
09-09-2011, 08:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2011 08:31 przez djrafix.)
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Kończący sie przegub wewnętrzny ?
To ciekawe rzeczy, nie dawno ze 2 tyg temu na przeglądzie byłem,i powiedział mi,ze delikatny luz na końcówce jakiejś tam był i tyle, więcej nic. Dziwne troche zeby tak sie zuzyl ten przegub zewnetrzny (przypuszczam) no ale wszystko ma swój określony czas pracy , no trudno jest powiedziec co to moze byc,a jak by kolem ruszac to w zaden sposob nie sprawdzi tego?
|
|||
09-09-2011, 08:58
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Kończący sie przegub wewnętrzny ?
A sprawdź to
http://www.sgaf.de/node/253255 |
|||
09-09-2011, 19:01
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-09-2011 07:45 przez djrafix.)
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Kończący sie przegub wewnętrzny ?
No przejrzałem to, i co po tym wnioskować?, jutro podjade do diagnosty na szarpaki, ale jak podnioslem na lewaku i ruszalem kolem to nie czulem zadnych luzow..
Byłem dziś u diagnosty. Po oględzinach i wjeździe na szarpaki powiedział,że jest delikatny luz na tulejce wahacza, i że to może być również przyczyna stuków przez tulejke w zacisku lub prowadzenie, bo te stukanie w tym kole prawym nasila się przy hamowaniu. Więc spróbować od zacisku może ? Nie dawno wymieniałem klocki przód i tył z tarczami. I z przodu na tarczach te prowadzenie na zaciskach zeby sobie chodziły luźno posmarowałęm smarem do łożysk, ale to chyba nie przyczyna,że stuka bo lewe jest cicho a prawe podstukuje sobie... |
|||
10-09-2011, 12:22
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Kończący sie przegub wewnętrzny ?
Ano wnioskować można że luzy na wieloklinie półosi i zabieraku w skrzyni też dają podobne stuki ale ciężej je zdiagnozować, bo wszystko jest ukryte. A ten element to bolączka wszystkich SGA i prędzej czy później w każdym aucie trzeba to wymienić.
Jeśli chodzi o stuki to najczęstszą przyczyną są łączniki stabilizatorów. Nawet niewielki luz w niektórych łącznikach powoduje głośne stuki. Następnie łożysko kolumny McPhersona, końcówki drążków kierowniczych i swożnie, ale te najszybciej zdiagnozować, trudniej sam drążek kierowniczy. Zaciski hamulcowe pomimo luzów raczej nie stukają choć może się zdażyć. Raczej błędy przy wymianie klocków mogą skutkować stukami. Najczęściej klocki nieorginalne mogą nie mieć takiej podkładki gumowanej, lub blaszek ustalających położenie klocka (ale to przy tylnej osi), źle lub wogóle nie oczysczone zaciski, zostawienie rantów na tarczach, zapieczone prowadnice zacisków (które raczej smarujemy samrem miedziowym) i tłoczki. Niedokręcone koło po robocie (Smieszne ale się zdaża). No nie wiem co jeszcze można by wymienić |
|||
10-09-2011, 14:37
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Kończący sie przegub wewnętrzny ?
Chyba znalazłem przyczyne, jak się zabierałem do odkręcenia koła to poczułem,że nie które śruby były po prostu luźne, i pewnie to koło tak stukało ale podczas hamowania tylko by stukało?. Oby sie na dokręceniu kołą skończyło,pojeżdze troche to zobacze czy cisza czy dalej będzie stukać.
|
|||
17-10-2011, 18:50
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Kończący sie przegub wewnętrzny ?
walniety przegub wewnetrzny daje objaw "bujania" auta przy przyspieszaniu... to znaczy jak ostro przyspieszasz to jest takie wrazenie jakby przod auta minimalnie podskakiwal gora - dol
walniety przegub wewnetrzny zachowuje sie jak niewywazony wal napedowy tylko ze jest to znacznie mniej odczowalne pozatym przegub wewnetrzny to ten przy skrzyni... one nie stukaja -tak zeby bylo je slychac - slychac przeguby zewnetrzne - najlepiej przy skreconych kolach... |
|||
04-12-2011, 19:52
Post: #10
|
|||
|
|||
Przegub wewnętrzny- jak sprawdzić?
Mam takie delikatne wibracje przy przyśpieszaniu przeważnie z dolnych obrotów i powyżej 50km.Byłem pod autem i jest delikatny luz ( ruszając półoskę od skrzyni) wzdłużnie.Czy to chodzi o taki luz? Może ktoś mógłby polecić stronkę z neta jak dostać się do przegubu-co po kolei odkręcić.
|
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|