Liczba postów: 22
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
Witam mam nietypowe pytanie chcę kupić autko i chciałbym się dowiedzieć czy można kupić 2.8VR 6 Sharanka tańszego (brak kasy na droższy) czy lepiej dobrać kreskę i wziąć 2.8V6 silnik bo słyszałem różne opinie że np. VR6 lubią się zapalić i wolał bym zapytać u źródła a nie sugerować się tylko opiniami ludzi którzy nie mają tych aut.
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Ps i czy brać ewentualnie pod uwagę 1.8 T?
Seat Alhambra 1.9 Tdi 110 km 1998 r.
LUXUS ;d
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
28-10-2014, 12:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-10-2014, 12:33 przez skimir.)
To są podobne silniki.
VR6 był montowany we wcześniejszych wersjach sharana. Miał 174KM.
V6 to praktycznie podobna konstrukcja silnika, montowana chyba od roku 2000. Dodali więcej zaworów i zmienne fazy rozrządu i kilka innych ustrojst których nie bardzo rozumiem... przez co podnieśli moc do 204KM.
Nie rozumiem, co inni mają na myśli pisząc, że VR6 lubi się zapalić,
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
No ja się mocno zastanawiałem nad galaktyką z silnikiem 2.3 jednak chciałem z 4motion a niestety taki galaxy nie występuje.
Został 2.8 - mam mieszane zdanie na temat tego silnika.
Mocy trochę jest ale trzeba kręcić dosyć wysoko, średnio sprawdza się w mieście chyba, że ktoś lubi cisnąć. Na trasie OK - wbity szósty bieg i jeszcze się odczuwalnie rozpędza.
Paliwożerny :-( Niestety ale w mieście trzeba liczyć się ze spalaniem 16l/100km przy normalnej jeździe.
Ładnie pracuje, fajny dźwięk przy dodawaniu gazu :-)
Niestety, dostęp do czegokolwiek pod maską jest często niemożliwy bez większej rozbiórki. Silnik szczelnie wypełnia komorę.
Silnik na łańcuch. Niby OK ale są znane problemy z rozrządem. Ja walczę z taką usterką - rok temu robiony a znów jest kłopot. Części sporo kosztują a do wymiany łańcuchów trzeba wyjąć silnik.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
28-10-2014, 17:50
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-10-2014, 17:59 przez wesol.)
mysle ze taki 1.8T podobnie idzie jak 2.8. W dolu niutona tez troche ma. Zawsze mozna go pomodzic troche albo grubiej i tez polata. Napewno czesci tansze i sporo pod maska porobisz sam.
Prosze zakladac tematy we wlasciwych dzialach. Przenioslem.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 305
Liczba wątków: 7
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
0
No nie chciałem się wychylac bo jeździłem 2,8 i wydaje mi się, że 1,8t gorzej nie idzie, a po chipie napewno lepiej
seat alhambra 1,8T
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
turbo swoje robi. 2.8 chyba nigdy nie mial na hamowni tych 204 koni a po za tym przy obrotach 6200?? No prosze cie. Osiagasz te 6200 i masz jakas tma moc i co trzeba zmieniac bieg bo ile pokrecisz wyzej. Ponizej tych obrotow jest duzo mniej mocy co przeklada sie na przyspieszenie. Dosc wysokoobrotowy silnik. Zeby nie byl tak problematyczny i pod maska sie miescil jak R4 to czemu nie ale tak to sorry ale nie podchodzi mi. i 1.8T jest mocno rozwojowy i 1.9 tdi tez. Zalezy co chesz osiagnac to mozna sporo wycisnać. i w jednego i z drugiego da rade okolice 300 koni wykrzesac.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
gdyby silnik byl podpiety pod agregat pradotwórczy i ustawioneby byly obroty tam gdzie najwieksza moc to owszem mialoby to sens. Ale tak to auto ktore ma 300 Nm w mniejwiecej calym zakresie (pomijam zakres do 2000 obr bo to prawie jalowe) to wygra na sprincie z takim co ma niby max niuton 350Nm ale tylko w piku a dalej to kapeć. Wyniki maksymane mnie slabo intersują.
Pare firm owszem cos tam dlubalo i przy 2.8 nie powiem i przy zaturbieniu ma to ogromny potencjał choc tam cokolwiek juz upchnac to trzeba ciac i spawac tylko.
Wracajac do tematu to i taki 2.8 nie jest zly. Tylko trzeba sobie powiedziec czy w razie co to ja to bede naprawial czy komus bede zlecal. Ile kasy mam na ewentualne naprawy. Przede wszystkim takie auto dobrze sprawdzic by odrazu na wstepie nie wladowac sie w wydatki.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.