Dymsha
Użytkownik niezarejestrowany...
Panowie, rewelacja. Dzięki tym informacjom zaoszczędziłem grube pieniądze. Na mój problem te podkładki załatwiły sprawę w 100 %. Niestety, u mnie to łożysko lata też sporo na boki i pewnie trzeba się będzie zmierzyć z z tulejowaniem otworu w korpusie skrzyni (obsadzie łożyska), ale na tą chwilę metoda jest sprawdzona i jak ręką odjął, a koszty znikome i praca też prosta.
W serwisie VW nie mogli tego znaleźć po vinie, ani nijak. Dorabiałem podkładki u ślusarza. U mnie był luz 2,1 mm.
Warto o tym pisać, bo u mnie uratowało to kilka tys. zł dzięki kolegom z forum, a kilku wcześniej opisującym podobny problem też by uratowało. Bo u mnie też już była wizja wymiany dwumasa, wysprzęglika itp. Mechanik był w szoku, że w tym luzie tkwił problem.
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tak torszke to dziwne ze ten luz ma wplyw na zachowanie sprzegla. W zasadzie przeciez nie powinno a jednak cos tam ma. Tak jak pisalem nie raz i nie dwa. Docisk sprzegla to nie jest taki element prostacki ze jak wciska sie pedal sprzegla do wycisk duzi na sloneczko i sie robil luz miedzy zamachem a dociskiem. Owszme luz jest ale naprawde ten luz jest tak maly ze mozna go mierzyc suwmiarka. nie ma tam luzu wielkosci powedzmy 0.5 cm czy 1 cm jakby sie moglo wydawac.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 45
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jun 2012
Reputacja:
1
Witam , wczoraj moja żona zauważyła że dwa razy nie odbił pedał sprzegłą. Musiała go poprostu sama podnieść. Dzisiaj pojeżdziłem autem i narazie nie zauważyłem problemu. Ale już szukam przyczyny. byłem u mechanika i nie ma żadnych wycieków płynu.
Czy luz tego wałka sprawdze bez wyciągania skrzyni? rozumiem że odrazu muszę się zaopatrzyć w tę plastikową zaślepkę na skrzyni ? jak to wygląda i gdzie to kupić?
Auto przy wcisnietym sprzegle i wbitej 1 stoi.
Fakt, czasami 1 i wsteczny wchodzą z oporem ale bez zgrzytów. Pozostałe biegi wchodza lekko i bez problemów.
auto galaxy MK2 115km.
Liczba postów: 89
Liczba wątków: 13
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
Było kolego na forum, włacznie z numerami częsci - szukaj.
Jedynie co trzeba zdjąc to dolną osłonę silnika.
Liczba postów: 467
Liczba wątków: 51
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
4
Witam może ktoś mi podpowie gdzie w przyzwoitej cenie mogę kupić wysprzęglik na tej stronie -http://www.iparts.pl/czesc/wysprzeglik-centralny-sprzegla,vw,sharan-7m8-7m9-7m6-1995-05-2010-03,2-8-vr6-174km,121-1312-4684-100237-0-54-za320631.html znalazłem LUK za 344 zł u siebie w sklepie zaśpiewali mi 430 zł ,są jakies inne firmy chyba poddziełki ale to mnie nie interesuje .Dodam że mam silnik 1,9 tdi 110km 1999 r.
Liczba postów: 6
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jul 2015
Reputacja:
0
Mam nadzieję że wątek jeszcze nie umarł bo wzgląda na to że mogę mieć podobny problem w moim samochodzie (Alhambra 2007 2.0 TDI 140KM). Zauważyłem pewnego razu że pedał mi nie odbił po zmianie biegu i został jakby w połowie wciśnięty. Dopiero jak pociągnąłem go od spodu stopą to wrócił. To był póki co jednorazowy przypadek. Jedna rzecz natomiast martwi mnie bardziej, o której nikt jeszcze nie wspomniał. Chodzi o smród spalonego sprzęgła, jakbym jechał na półsprzęgle przez pewien odcinek... Dzisiaj jak jechałem do pracy miałem to samo, znaczy wzrosło mi trochę spalanie na komputerze i czułem spalone sprzęgło. Poza tym samochód jechał normalnie, biegi wchodziły normalnie i pedał chodził prawidłowo. Wie ktoś co to może być??
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
kolego prawdopodobnie puszcza ci wysprzęglik i dlatego pedał został w połowie bo się zapowietrza układ
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 109
Liczba wątków: 34
Dołączył: Nov 2013
Reputacja:
0
Mozna prosic o pokazanie naprzykladowej (zdjecie) skrzyni gdzie i ktora ta zaslepka dokladnie jest do demontazu??
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
to zalepka wystepujaca tylko w pozniejszych nawet skryzniach 6 biegowych. 5 biegowe tego nei maja a takze poczatkowe 6 biegowe tez nie mialy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Moim zdaniem jak puści wysprzęglik to pedał wpadnie do podłogi i już nie ma opcji aby sprzęgło zadziałało. Z wysprzęglika nie ma powrotu i płyn leci do obudowy skrzyni - więc mały wyciek i po zabawie.
Jeśli pedał zostaje w połowie lub jakieś inne historie się z nim dzieją to przyczyna może być w pompce sprzęgła. Być może coś przyciera, gdzieś puszcza uszczelnienie - jak w pompce to przeciek na tylną część tłoczyska ma chyba szanse wrócić do zbiorniczka wyrównawczego i nic nie widać.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.