Witam.
Wiem, że tam jest cewka sterowana modułem, tak naprawdę to są zespolone trzy cewki podwójne sterowane modułem o jednym zasilaniu ze sterowaniem oddzielnym dla każdej cewki podwójnej i że najczęściej padają moduły, a nie cewki, bo niestety moduł jest elementem "delikatniejszym" niż cewka i że akurat w tym przypadku sam moduł nie występuje, bo się tym zajmuję na co dzień . Jeżeli problem nie leży w samym procesie spalania na danych cylindrach, przez co napięcie znacząco wzrasta na danych sekcjach cewki, co następnie przekłada się na grzanie modułu w obrębie sterowania daną parą cylindrów, to sprawdzić należy, a właściwie od tego powinno się zacząć, samo zasilanie cewki (jakie jest i czy nie skacze) między pinami 1-(masa) a 5-(+12V), piny środkowe 2,3,4 to sygnał/wzbudzenie dla poszczególnych par i jest to sterowanie masą ze sterownika silnika i najlepiej sprawdzić ten sygnał i porównać na oscyloskopie, bo miernikiem diodowym to tylko sprawdzi się czy się sygnał pojawia ale już nie jego wartość. Pin2 cewki to pin8 ECU, pin3 cewki to pin 60 ECU, pin4 cewki to pin 52 ECU. Generalnie temat ciężki, cewki zespolone czasami tak mają, że przepalają się zawsze "w tym samym miejscu", a i często jest tak, że na żadnym zamienniku silniki nie chcą chodzić, tylko oryginał. Możesz jeszcze spróbować wstawić cewkę używaną ale oryginalną, najlepiej od auta co gazu nie widziało i miało mały przelot. Wiem z rozmów z innymi mechanikami, zajmującymi się różnymi markami, że często mają problemy z cewkami w zamienniku i zazwyczaj wstawiają używkę w oryginale i problem mija ale na ile to prawda to nie wiem.
Pozdrawiam
Wiem, że tam jest cewka sterowana modułem, tak naprawdę to są zespolone trzy cewki podwójne sterowane modułem o jednym zasilaniu ze sterowaniem oddzielnym dla każdej cewki podwójnej i że najczęściej padają moduły, a nie cewki, bo niestety moduł jest elementem "delikatniejszym" niż cewka i że akurat w tym przypadku sam moduł nie występuje, bo się tym zajmuję na co dzień . Jeżeli problem nie leży w samym procesie spalania na danych cylindrach, przez co napięcie znacząco wzrasta na danych sekcjach cewki, co następnie przekłada się na grzanie modułu w obrębie sterowania daną parą cylindrów, to sprawdzić należy, a właściwie od tego powinno się zacząć, samo zasilanie cewki (jakie jest i czy nie skacze) między pinami 1-(masa) a 5-(+12V), piny środkowe 2,3,4 to sygnał/wzbudzenie dla poszczególnych par i jest to sterowanie masą ze sterownika silnika i najlepiej sprawdzić ten sygnał i porównać na oscyloskopie, bo miernikiem diodowym to tylko sprawdzi się czy się sygnał pojawia ale już nie jego wartość. Pin2 cewki to pin8 ECU, pin3 cewki to pin 60 ECU, pin4 cewki to pin 52 ECU. Generalnie temat ciężki, cewki zespolone czasami tak mają, że przepalają się zawsze "w tym samym miejscu", a i często jest tak, że na żadnym zamienniku silniki nie chcą chodzić, tylko oryginał. Możesz jeszcze spróbować wstawić cewkę używaną ale oryginalną, najlepiej od auta co gazu nie widziało i miało mały przelot. Wiem z rozmów z innymi mechanikami, zajmującymi się różnymi markami, że często mają problemy z cewkami w zamienniku i zazwyczaj wstawiają używkę w oryginale i problem mija ale na ile to prawda to nie wiem.
Pozdrawiam