Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Moduł zapłonu - silnik 6cyl. - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Dział: Silnik Benzynowy (/forumdisplay.php?fid=64)
+---- Wątek: Moduł zapłonu - silnik 6cyl. (/showthread.php?tid=9402)



Moduł zapłonu - silnik 6cyl. - badtomee - 16-06-2016 21:06

Witam wszystkich
Przeglądałem całe forum i nie znalazłem takiej przypadłości jak moja
A mianowicie już po raz kolejny padł mi moduł zapłonowy i nie mam iskry na 6 i 1 cylindrze. Silnik AAA/AMY.
Poprzedni moduł który miałem też padł w tej samej sekcji więc raczej nie jest to przypadek.
A żeby było ciekawiej komp nie pokazuje żadnych błędów a tym bardziej wypadania czy braku zapłonu.
Proszę o pomoc albo wskazanie jakiegoś dobrego mechanika w okolicach Mińska Mazowieckiego lub Siedlec.


RE: Moduł zapłonu - tolus24 - 18-06-2016 10:54

Witam.

Jakiej firmy były te moduły zespolone na, których padły te same sekcje i w jakim odstępie czasu/kilometrów. Zakładając, że nie jest do wina modułu, to do sprawdzenia świece i przewody do tych cylindrów, świece oczywiście pod kątem przebiegu procesu spalania w cylindrze. Trzeba pamiętać, że to warunki w komorze spalania i jakość połączenia warunkują przepływ i wartość prądu "pobraną z cewki" więc teoretycznie jest możliwe, że jeśli na tych dwóch cylindrach coś się dzieje to będzie to powodowało wymuszanie dużych prądów, które w przyśpieszonym tempie będą wykańczały wybrane sekcje cewki. Jednak częściej przyczyną takiej awarii jest sama jakość/wykonanie cewki i parametry jej pracy. Takim kultowym przykładem jest Golf III z silnikiem 1.8 gdzie cewki padają jak "muchy" i jedynie cewka Beru wytrzymuje najdłużej i jedynie nieznacznie pomaga założenie dodatkowego przewodu masowego do cewki.

Pozdrawiam


RE: Moduł zapłonu - badtomee - 20-06-2016 12:43

Dzięki za zainteresowanie
Jak pisałem wyżej to nie padają cewki tylko moduł w VR6 są to dwa oddzielne elementy (tylko ze samych modułów nie sprzedają)
Pierwszy który umarł był Magnetu Marelli drugiego nie pamiętam a ten ostatni BERU
Świece i przewody sa wymienione jakieś 12000 km temu razem ze zmianą modułu i cewki i jak tak sięgam pamięcią to właśnie jakieś takie przebiegi te poprzednie moduły wytrzymały.
I właśnie to jest najgorsze że pada moduł bo sama cewkę to jeszcze bym przeżył :-)


RE: Moduł zapłonu - tolus24 - 20-06-2016 16:28

Witam.

Wiem, że tam jest cewka sterowana modułem, tak naprawdę to są zespolone trzy cewki podwójne sterowane modułem o jednym zasilaniu ze sterowaniem oddzielnym dla każdej cewki podwójnej i że najczęściej padają moduły, a nie cewki, bo niestety moduł jest elementem "delikatniejszym" niż cewka i że akurat w tym przypadku sam moduł nie występuje, bo się tym zajmuję na co dzień Smile. Jeżeli problem nie leży w samym procesie spalania na danych cylindrach, przez co napięcie znacząco wzrasta na danych sekcjach cewki, co następnie przekłada się na grzanie modułu w obrębie sterowania daną parą cylindrów, to sprawdzić należy, a właściwie od tego powinno się zacząć, samo zasilanie cewki (jakie jest i czy nie skacze) między pinami 1-(masa) a 5-(+12V), piny środkowe 2,3,4 to sygnał/wzbudzenie dla poszczególnych par i jest to sterowanie masą ze sterownika silnika i najlepiej sprawdzić ten sygnał i porównać na oscyloskopie, bo miernikiem diodowym to tylko sprawdzi się czy się sygnał pojawia ale już nie jego wartość. Pin2 cewki to pin8 ECU, pin3 cewki to pin 60 ECU, pin4 cewki to pin 52 ECU. Generalnie temat ciężki, cewki zespolone czasami tak mają, że przepalają się zawsze "w tym samym miejscu", a i często jest tak, że na żadnym zamienniku silniki nie chcą chodzić, tylko oryginał. Możesz jeszcze spróbować wstawić cewkę używaną ale oryginalną, najlepiej od auta co gazu nie widziało i miało mały przelot. Wiem z rozmów z innymi mechanikami, zajmującymi się różnymi markami, że często mają problemy z cewkami w zamienniku i zazwyczaj wstawiają używkę w oryginale i problem mija ale na ile to prawda to nie wiem.

Pozdrawiam


RE: Moduł zapłonu - badtomee - 21-06-2016 07:42

Witam
Napięcia sprawdzałem już wcześniej
Sygnał na sterujących sprawdzałem starą UM-ką i wyglądał że jest taki sam (oscyloskopu niestety nie posiadam)
Czyli tak naprawdę pozostaje mi na ta chwilę zakup używki i modlić się aby było dobrze
Chyba że jeszcze gdzieś oscyloskop znajdę

Dzięki za pomoc