15-03-2015, 20:34
haldex to naped wspomagajacy druga oske. To nie jest naped. Rownie dobrz emozna by zapodac jakies male silniczki elektryczne na tylne kola i tez by to zadziałało. Obroty mniejsze na wale i wielkosc tylnego mostu świadczą o tym ze tam idzie niewielka moc no i tylko chwilowo. Ojciec mnie uczyl kiedys jak bylem dzieciakiem ze najtawrdszą rzecza w aucie jest kolo talezowe i walek atakujacy w dyfrze. Nie ma nic twardszego. Po co? bo tam ida wielkie siły. To uklad wspomagajacy. Jesli nie potrzebujesz tego napedu 4x4 az tak mocno to daj sobie z tym spokój. Ja jeszcze nie narzekam na uslizg az tak mocno by mi brakowalo napedu 4x4 a mocy juz troszke w aucie mam i niuton tez. W czystym seryjnym aucie to haldex przyda sie tak jak tu chlopaki pisza przy jedzie w gorszym terenie, na wsi w zime itd. Ja mieszkam w miescie i zimy mam raczje slabe. Generalnei w tym roku mialem opad sniegu najwiekszy na grubosc kciuka i utrzymal sie snieg jeden dzień. Ta zima byla unas poprostu tak slaba ze mozna bylo opon zimowych nie zakladac.
Myslalem by dorzucic naped na tył ale poprostu nic mi to nie da bo chcialbym jakis staly naped ale przy tej przystawce i jakims kombinowanym ukladzie zapinania tylnej osi to bym to zmielil w miesiac albo szybciej. Ten naped nie jest przystosowany do przekazywania 100 koni na jedną oskę. Zerknijcie sobie na dyfer w terenowym aucie a w vagu z haldexem. Wielkosc walu i przegubów kardana na nim w terenowym i haldexie. Niebo a ziemia.
Myslalem by dorzucic naped na tył ale poprostu nic mi to nie da bo chcialbym jakis staly naped ale przy tej przystawce i jakims kombinowanym ukladzie zapinania tylnej osi to bym to zmielil w miesiac albo szybciej. Ten naped nie jest przystosowany do przekazywania 100 koni na jedną oskę. Zerknijcie sobie na dyfer w terenowym aucie a w vagu z haldexem. Wielkosc walu i przegubów kardana na nim w terenowym i haldexie. Niebo a ziemia.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.