Witam,
Posiadam Sharana z 2008 z DPFem, ostatnio kupiłem sobie Vscan MD136 Firmy Viaken do amatorskiej diagnozy. Nie mam funkcji jak w VCDS, opisywanej gdzieś na forum, Advanced Measuring Blocks, więc wszelkie parametry sprawdzam wchodząc w 01 Engine -> 08 Measurng Blocks. W bloku 75 obserwuję sobie procentowe zapełnienie sadzą, które zasadniczo rośnie aż w którymś momencie następuje proces wypalania (jeszcze nie wyczułem w którym) i obniżenie tej wartości do kilku procent, więc uznałem że wszystko działa jak należy.
Ostatnio ktoś zwrócił mi uwagę, żebym podejrzał sobie Masę popiołu w bloku 68, która podobno nie może przekroczyć 70g bo wtedy dzieją się cuda. Sęk w tym, że jeżeli dobrze interpretuje te wartości to u mnie masa popiołu wynosi aż 244g. Ktoś ma sharana z silnikiem BRT i podglądał te wartości? Czy takie zapełnienie nie powinno już kwalifikować DPF'a do wymiany? Z samochodem nic się nie dzieję niepokojącego, w mojej ocenie jest dość dynamiczny, porównując go do mojego poprzedniego Shatana z silnikiem ASZ.
Posiadam Sharana z 2008 z DPFem, ostatnio kupiłem sobie Vscan MD136 Firmy Viaken do amatorskiej diagnozy. Nie mam funkcji jak w VCDS, opisywanej gdzieś na forum, Advanced Measuring Blocks, więc wszelkie parametry sprawdzam wchodząc w 01 Engine -> 08 Measurng Blocks. W bloku 75 obserwuję sobie procentowe zapełnienie sadzą, które zasadniczo rośnie aż w którymś momencie następuje proces wypalania (jeszcze nie wyczułem w którym) i obniżenie tej wartości do kilku procent, więc uznałem że wszystko działa jak należy.
Ostatnio ktoś zwrócił mi uwagę, żebym podejrzał sobie Masę popiołu w bloku 68, która podobno nie może przekroczyć 70g bo wtedy dzieją się cuda. Sęk w tym, że jeżeli dobrze interpretuje te wartości to u mnie masa popiołu wynosi aż 244g. Ktoś ma sharana z silnikiem BRT i podglądał te wartości? Czy takie zapełnienie nie powinno już kwalifikować DPF'a do wymiany? Z samochodem nic się nie dzieję niepokojącego, w mojej ocenie jest dość dynamiczny, porównując go do mojego poprzedniego Shatana z silnikiem ASZ.