Witam Panowie czytam ten wątek i muszę powiedzieć, że walczyłem w swoim aucie dokładnie z takim samym problemem. Tzn, pedał sprzęgła nie zawsze wracał, a raczej czasami tylko wracał. Dodatkowo miałem problem ze skrzynią, ale to osobny temat. W każdym razie odpowietrzanie nie dało praktycznie żadnej poprawy, a że dało sie jeździć, czekałem i zbierałem fundusze na naprawe/wymiane skrzyni w między czasie przekopując internet. I znalazłem rozwiązanie na forum seata. Otusz u mnie właśnie problemem była skrzynia, czyli luz wzdłużny wałka sprzegłowego. Powstaje on dlatego, ponieważ obudowa skrzyni jest kiepskiej jakości ( nota bene produkowana chyba w Argentynie czy gdzieś tam), i zabezpieczenie metalowe na wałku wyciera w obudowie rowek. Jest na to recepta. Trzeba ściągnąć plastikowa zaślepkę skrzyni (widoczną po zdjęciu lewego koła na godz. 10 względem półośki ( Zaślepka raczej jednorazowa, do nabycia w aso za 24 zł). Nawet olej nie wycieka, najwyżej kilka kropli. Po zdjęciu zaślepki ukazuje sie nam wałek sprzęgłowy wraz z zabezpieczeniem. Trzeba zmierzyć jego luz wzdłużny (bardzo łatwo przesuwać go paluchem). Następnie wytoczyć u tokarza pierścień o grubości tego luzu czyli między 1 a 2 mm i średnicach wew. 72,2, zew. 75 mm. Zdjąć pierścień zabezpieczjący i pod niego wcisnąć wytoczony pierścień. Założyć wszystko z powrotem i cieszyć sie dobrze działającym sprzęgłem i zaoszczędzonymi $$.
Później może być konieczna drobna regulacja linek skrzyni.
pozdrawiam horse
Później może być konieczna drobna regulacja linek skrzyni.
pozdrawiam horse