20-02-2017, 23:00
Moim skromnym zdaniem warto, nie tyle dla mocy, ale i dla momentu obrotowego i/lub jego krzywej.
Jeździłem chwilę takim Sharanem, sam w sobie jak na gabaryty jest żwawy, elastyczny, nie wynosi tak przodem jak teraźniejsze 2.8 na śliskiej jezdni w zakręcie.
Ja osobiście się w żadnym 1.8T, które miałem nie podjąłem dłubania, bo musi być dobry warsztat - ważne proporcje paliwo-powietrze a nie każdy z tym strojeniem da sobie radę, motor technicznie bez zarzutu, bo inaczej cyrki się dziać będą, no i hamownia - no i parę złotych. Teraz może i żałuję.
Zazwyczaj zastanawiałem się nad sensem dłubania i wtedy dokładałem i zmieniałem auto na mocniejsze.
Od ludzi, którzy mieli coś porobione w tym kierunku w 1.8T i dbali o auta - nie słyszałem złego słowa. Motory łatwo podatne na 30KM w górę, więcej, to już rzeźba za kilka kpln.
"Zhamują" Ci najpierw serię, zobaczysz jak ona trzyma parametry. Co do paliwa, nie wiem, czy noPB98 da różnicę. Ja bym stroił na 95.
Jak się w temat zagłębiałem, to nawet chwalili motory na LPG, bo gaz bardziej kaloryczny i też dało się to jeszcze wyżej stroić niż na noPb.
Jeździłem chwilę takim Sharanem, sam w sobie jak na gabaryty jest żwawy, elastyczny, nie wynosi tak przodem jak teraźniejsze 2.8 na śliskiej jezdni w zakręcie.
Ja osobiście się w żadnym 1.8T, które miałem nie podjąłem dłubania, bo musi być dobry warsztat - ważne proporcje paliwo-powietrze a nie każdy z tym strojeniem da sobie radę, motor technicznie bez zarzutu, bo inaczej cyrki się dziać będą, no i hamownia - no i parę złotych. Teraz może i żałuję.
Zazwyczaj zastanawiałem się nad sensem dłubania i wtedy dokładałem i zmieniałem auto na mocniejsze.
Od ludzi, którzy mieli coś porobione w tym kierunku w 1.8T i dbali o auta - nie słyszałem złego słowa. Motory łatwo podatne na 30KM w górę, więcej, to już rzeźba za kilka kpln.
"Zhamują" Ci najpierw serię, zobaczysz jak ona trzyma parametry. Co do paliwa, nie wiem, czy noPB98 da różnicę. Ja bym stroił na 95.
Jak się w temat zagłębiałem, to nawet chwalili motory na LPG, bo gaz bardziej kaloryczny i też dało się to jeszcze wyżej stroić niż na noPb.
150KM -> 150kW