25-04-2019, 11:24
Cześć,
W moim samochodzie, nagle, oczywiście w najgorszym możliwym momencie, pojawił się błąd EGR, na szczeście samochód jechał dalej w trybie awaryjnym. Migała kontrolka od świec a na zegarach wyświetliła się awaria start-stop.
Po podłączeniu VCDS wyskoczyły błędy: 15733, 8491 i 8492.
Te dwa ostatnie dotyczą EGR, pierwszy DPF (ale myślę, że może być związany z tymi błędami od EGR, bo wyskoczył w tym samym momencie).
Czy ktoś z Was miał podobne problemy i mógłby podzielić się sposobem na rozwiązanie?
Pierwszy serwis (polecany, ale nie ASO) oszacował naprawę na około 3,000 zł (w tym sam zawór jakieś 1700zł). Wymiana podobnież bardzo skomplikowana. Dodatkowo zalecają mycie DPF (kolejne 800zł), bo skoro cały wydech będzie już rozebrany, to warto.
Kurczę, dość szybko taka awaria... i dość kosztowna, chyba, że są jakieś inne sposoby?
Samochód przy kolejnym uruchomieniu działa normalnie, ale błędy są, czyli znów może się coś pojawić, więc wolę zapobiec zawczasu...
Pozdrawiam,
Marcin
W moim samochodzie, nagle, oczywiście w najgorszym możliwym momencie, pojawił się błąd EGR, na szczeście samochód jechał dalej w trybie awaryjnym. Migała kontrolka od świec a na zegarach wyświetliła się awaria start-stop.
Po podłączeniu VCDS wyskoczyły błędy: 15733, 8491 i 8492.
Te dwa ostatnie dotyczą EGR, pierwszy DPF (ale myślę, że może być związany z tymi błędami od EGR, bo wyskoczył w tym samym momencie).
Czy ktoś z Was miał podobne problemy i mógłby podzielić się sposobem na rozwiązanie?
Pierwszy serwis (polecany, ale nie ASO) oszacował naprawę na około 3,000 zł (w tym sam zawór jakieś 1700zł). Wymiana podobnież bardzo skomplikowana. Dodatkowo zalecają mycie DPF (kolejne 800zł), bo skoro cały wydech będzie już rozebrany, to warto.
Kurczę, dość szybko taka awaria... i dość kosztowna, chyba, że są jakieś inne sposoby?
Samochód przy kolejnym uruchomieniu działa normalnie, ale błędy są, czyli znów może się coś pojawić, więc wolę zapobiec zawczasu...
Pozdrawiam,
Marcin