18-02-2016, 22:06
Opis dotyczy Sharan LIFT
W swoim sharanie nie posiadałem centralnego zamka na pilota scyzoryka, więc postanowiłem to zmienić.
Montaż w ASO = drogo
Montaż sam = taniej
Przede wszystkim należy sprawdzić czy swój zamontowany BSI obsługuje pilota. W tym celu należy przekopać kilkadziesiąt wątków na forum, lub sprawdzić VAG-iem, VCDS-em możliwość kodowania lub po prostu zerknąć na naklejkę. Ja u siebie miałem z końcówką AT- całkowity golas.
Wymieniłem na moduł z końcówką AD. Częstotliwość 433.92 receiver wszystko mówi za siebie.
Co dalej?
1. Zdemontować osłonę, wyciągnąć włączniki świateł oraz regulacji świateł, wypiąć gniazdo OBD.
2. Zdemontować BSI, trochę trzeba się nagimanstykować - pomału wyciągać. Moduł jest przykręcony oprócz pierwszej z przodu jeszcze na 4 śrubki.
Przed demontowaniem modułu należy sprawdzić i zapisać wartości w blokach adaptacji o nr. 10,11,12,13,14
3. Zamontować "nowy" BSI. Podpiąć wtyczki.
4. Połączyć się z BSI np. VCDS następnie przejść do kodowania. Ja ustawiłem kod 16401.
Dokładna rozpiska pod linkiem http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...lectronics
Następnie przejść do bloków adaptacji i uzupełnić bloki.
5. Zamontować osłony etc.- złożyć wszystko w całość.
6. Na sam koniec przeprowadzić kodowanie pilota(ów)
Pasuje tylko i wyłącznie pilot 7M3959753, 7M3959753F.
A teraz koszty
- centralka 100
- pilot 70
- grot, wycięcie 50
- transponder przełożony ze starego kluczyka
W planach jest zakupienie drugiego kluczyka scyzoryka
Podsumowanie
Koszt uważam że jest do zniesienia jak na oryginalny zestaw. Początkowo zamontowałem "chiński" sterownik z kluczykami scyzorykami za ok 100zł Działał bez zarzutu, nawet posiadał jedną fajną funkcję domykania szyb. Słabej jakości okazały się obudowy pilotów. Po 3 mcach użytkowania w jednym z pilotów wyłamał się mechanizm blokady grota oraz wyłamała się obudowa. Drugi posiadał podobne objawy. Do modułu BSI w niedługim czasie dorzucę zamykanie szyb z pilota
Przydatne linki:
http://www.forum-sga.pl/showthread.php?tid=5541&page=1
http://forum.fordclubpolska.org/showthre...246&page=1
https://www.sgaf.de/content/autoclose-door-14kmh-97360
W swoim sharanie nie posiadałem centralnego zamka na pilota scyzoryka, więc postanowiłem to zmienić.
Montaż w ASO = drogo
Montaż sam = taniej
Przede wszystkim należy sprawdzić czy swój zamontowany BSI obsługuje pilota. W tym celu należy przekopać kilkadziesiąt wątków na forum, lub sprawdzić VAG-iem, VCDS-em możliwość kodowania lub po prostu zerknąć na naklejkę. Ja u siebie miałem z końcówką AT- całkowity golas.
Wymieniłem na moduł z końcówką AD. Częstotliwość 433.92 receiver wszystko mówi za siebie.
Co dalej?
1. Zdemontować osłonę, wyciągnąć włączniki świateł oraz regulacji świateł, wypiąć gniazdo OBD.
2. Zdemontować BSI, trochę trzeba się nagimanstykować - pomału wyciągać. Moduł jest przykręcony oprócz pierwszej z przodu jeszcze na 4 śrubki.
Przed demontowaniem modułu należy sprawdzić i zapisać wartości w blokach adaptacji o nr. 10,11,12,13,14
3. Zamontować "nowy" BSI. Podpiąć wtyczki.
4. Połączyć się z BSI np. VCDS następnie przejść do kodowania. Ja ustawiłem kod 16401.
Dokładna rozpiska pod linkiem http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...lectronics
Następnie przejść do bloków adaptacji i uzupełnić bloki.
5. Zamontować osłony etc.- złożyć wszystko w całość.
6. Na sam koniec przeprowadzić kodowanie pilota(ów)
Pasuje tylko i wyłącznie pilot 7M3959753, 7M3959753F.
A teraz koszty
- centralka 100
- pilot 70
- grot, wycięcie 50
- transponder przełożony ze starego kluczyka
W planach jest zakupienie drugiego kluczyka scyzoryka
Podsumowanie
Koszt uważam że jest do zniesienia jak na oryginalny zestaw. Początkowo zamontowałem "chiński" sterownik z kluczykami scyzorykami za ok 100zł Działał bez zarzutu, nawet posiadał jedną fajną funkcję domykania szyb. Słabej jakości okazały się obudowy pilotów. Po 3 mcach użytkowania w jednym z pilotów wyłamał się mechanizm blokady grota oraz wyłamała się obudowa. Drugi posiadał podobne objawy. Do modułu BSI w niedługim czasie dorzucę zamykanie szyb z pilota
Przydatne linki:
http://www.forum-sga.pl/showthread.php?tid=5541&page=1
http://forum.fordclubpolska.org/showthre...246&page=1
https://www.sgaf.de/content/autoclose-door-14kmh-97360