Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Centralny zamek z pilota- krótki opis - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Elektryka auta (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Elektryka-auta)
+---- Wątek: Centralny zamek z pilota- krótki opis (/Thread-Centralny-zamek-z-pilota-kr%C3%B3tki-opis)



Centralny zamek z pilota- krótki opis - pysiek - 18-02-2016

Opis dotyczy Sharan LIFT
W swoim sharanie nie posiadałem centralnego zamka na pilota scyzoryka, więc postanowiłem to zmienić.
Montaż w ASO = drogoConfused
Montaż sam = taniejBig Grin
Przede wszystkim należy sprawdzić czy swój zamontowany BSI obsługuje pilota. W tym celu należy przekopać kilkadziesiąt wątków na forum, lub sprawdzić VAG-iem, VCDS-em możliwość kodowania lub po prostu zerknąć na naklejkę. Ja u siebie miałem z końcówką AT- całkowity golas.
Wymieniłem na moduł z końcówką AD. Częstotliwość 433.92 receiver wszystko mówi za siebie.
[Obrazek: f654ea858941.jpg]
Co dalej?
1. Zdemontować osłonę, wyciągnąć włączniki świateł oraz regulacji świateł, wypiąć gniazdo OBD.
2. Zdemontować BSI, trochę trzeba się nagimanstykować - pomału wyciągać. Moduł jest przykręcony oprócz pierwszej z przodu jeszcze na 4 śrubki.
Przed demontowaniem modułu należy sprawdzić i zapisać wartości w blokach adaptacji o nr. 10,11,12,13,14
3. Zamontować "nowy" BSI. Podpiąć wtyczki.
4. Połączyć się z BSI np. VCDS następnie przejść do kodowania. Ja ustawiłem kod 16401.
Dokładna rozpiska pod linkiem http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Sharan_(7M)_Central_Electronics
Następnie przejść do bloków adaptacji i uzupełnić bloki.
5. Zamontować osłony etc.- złożyć wszystko w całość.
6. Na sam koniec przeprowadzić kodowanie pilota(ów)
Pasuje tylko i wyłącznie pilot 7M3959753, 7M3959753F.


A teraz koszty

- centralka 100
- pilot 70
- grot, wycięcie 50
- transponder przełożony ze starego kluczyka

W planach jest zakupienie drugiego kluczyka scyzoryka

Podsumowanie
Koszt uważam że jest do zniesienia jak na oryginalny zestaw. Początkowo zamontowałem "chiński" sterownik z kluczykami scyzorykami za ok 100zł Działał bez zarzutu, nawet posiadał jedną fajną funkcję domykania szyb. Słabej jakości okazały się obudowy pilotów. Po 3 mcach użytkowania w jednym z pilotów wyłamał się mechanizm blokady grota oraz wyłamała się obudowa. Drugi posiadał podobne objawy. Do modułu BSI w niedługim czasie dorzucę zamykanie szyb z pilotaCool

Przydatne linki:
http://www.forum-sga.pl/showthread.php?tid=5541&page=1
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=70246&page=1
https://www.sgaf.de/content/autoclose-door-14kmh-97360


RE: Centralny zamek z pilota- krótki opis - andrew7800 - 18-02-2016

Pogratulować udanego przeszczepu.Cool