29-06-2017, 12:13
Czyli jednak do zwykłych lamp były spryskiwacze.
Spryskiwacze reflektorów - temat zbiorczy
|
29-06-2017, 12:13
Czyli jednak do zwykłych lamp były spryskiwacze.
29-06-2017, 12:31
Takoż mam w standardzie w Alhambrze z 2012
29-06-2017, 13:29
dzięki Wam obojgu za odpowiedź.
29-06-2017, 13:44
Piłeś - nie jedź .
Gdzie tu widzisz dwóch do odpowiedzi
07-01-2018, 19:04
Odgrzewam kotleta, pytanie chyba raczej do Tolusa: Czy impuls włączający pompkę spryskiwacza reflektorów jest podawany z modułu komfortu czy z manetki? Chcę zrobić sobie wyłącznik, żeby spryski cały czas nie działały, tylko nie wiem w który przewód mam się wciąć, a troszkę nie mam ochoty na ściąganie zderzaka
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Witam.
Generalnie układ mycia reflektorów oparty jest o dwa przekaźniki, z czego pierwszy zaraz za włącznikiem wycieraczek jest zwykłym przekaźnikiem czteronóżkowym, a drugi, z którego idzie bezpośrednie załączanie pompki spryskiwacza reflektorów, jest przekaźnikiem kilkunóżkowym z modułem elektronicznym w środku, a wszystko jest sterowane stykami z włącznika wycieraczek. W pierwszych modelach, bodajże do końca 2001r., zasilanie cewki pierwszego przekaźnika, z obydwu stron, było z włącznika wycieraczek i dalej szło też między innymi do modułu centralnej elektryki, spryskiwacza przedniej szyby i silniczka tylnej wycieraczki, w późniejszych wersjach moduł centralnej elektryki został pominięty i zastąpił go silniczek przedniej wycieraczki. W obydwu przypadkach, pierwszy przekaźnik przekazuje zasilanie na moduł elektroniczny drugiego przekaźnika i ten już zawiaduje pracą pompki przednich reflektorów, ten sam moduł drugiego przekaźnika dostaje też informację z włącznika świateł, że światła są włączone i "trzeba je myć". Także generalnie, to nie jest prosty układ i najprostszy sposób aby go wyłączyć, to "odciąć" zasilanie bądź masę bezpośrednio idące do pompki czyli przewód czerwony "+", np. na wyjściu nóżki drugiego przekaźnika, bądź bezpośrednią masę "-" przy pompce w części silnikowej, w zależności, jak to ma być realizowane. Jak byś miał schemat, to można pokombinować inaczej. Pozdrawiam
08-01-2018, 21:45
Czyli muszę dobrać się do pompki, będzie najprościej.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Tolus, nie wiesz przypadkiem który to numer przekaźnika albo który przewód od włącznika świateł to sygnał do przekaźnika?
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
10-01-2018, 19:17
Witam.
A co ja informacja turystyczna . Przekaźnik od spryskiwacza reflektorów w oryginale, to bodajże ma nr 95, przewód ze sterowaniem "+" wychodzący z niego powinien być czerwony, taki sam kolor też będzie miał przewód zasilający ten przekaźnik z bezpiecznika ale to łatwo sprawdzić, bo na nim będzie "+" zaraz po zapłonie, a na tym zasilającym pompkę będzie "+" dopiero po uruchomieniu pompki. Przewód z włącznika świateł do powyższego przekaźnika będzie dwu kolorowy, prawdopodobnie biało-czarny, tez łatwo sprawdzić bo na nim pojawi się napięcie dopiero po włącznie świateł. Pozdrawiam |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|