Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
AFN - nie odpala , obd2 nie łączy się
#1
Witam, mam nadzieje ze komuś uda się mi pomuc bo ja już jestem zielony na necie przestudiowałem chyba wszystko, otóż sprawa wygląda następująco Sharan mk1 98rok 110km afn z mapa na 130 < komp drugi siedzi rok już i wszystko git do teraz.

dodam na początku ze pompa wtryskowa przeciekała czasami na tej dużej śrubie od spodu ale czasem przestawało

robiłem trasę do Hannoveru w połowie drogi gdy trzymałem full gaz kopcił strasznie na siwo i tak jak by osłabł jak nogę z gazu zdjąłem i lekko zacząłem dawać gaz wszystko wróciło do normy ale w pewnym momencie osłabł tak ze się nie dało jechać wiec awaryjny pas zgasiłem posprawdzałem podciśnienia bo myślałem ze możne zsuną się jakiś, poszedłem odpalić a ten kreci kreci i nagle załapał i tak jak czasem na zimnym silniku w zimie zaczął kolibać aż po chwili wszedł na obroty i dotoczyłem się jakoś pod dom.

Pod domem postał jakieś 3-4 godziny zachodzę na dół wsiadam kręcę a ten nic tzn kręcił kontrolki i przekaźniki słychać ale nie odpalał
wiec zacząłem szukać jak odkręciłem rurki od wtrysków to na 3cim i 4rtym ciśnienie było słabe wiec mówię pompa, wymieniłem pompę używaną z audi a4 110 afn odpowietrzyłem dziada z rurek paliwo leciało ale w wezu było nadal powietrze wiec mówię na plaka i przegoni odpalił na plaka odpalił i zaczął sam pracować ale dosłownie 5 sek i zgasł powietrze w wężyku jest nadal, i co dziwne kontrolka od imo w drzwiach miga przy kręceniu dość szybko

sprawdziłem czy dochodzi prąd do zaworka na pompie n109 (dochodzi) posprawdzałem przekaźniki sto dziewiątki itp wszystko dobrze bezpieczniki instalacje zamieniałem sterownik silnika na oryginał i nic dalej to samo a co gorsza mam dwa kompy dominator max z vagiem i launch x431 diagun i obydwa się nie łączą pisze komunikacja z ecu... i nic
Proszę o jakie Kolwiek podpowiedzi mam wtryski nawet na podmiankę ale wątpię ze to to bo w paliwie z pompy nie było opiłków

Przepraszam jeżeli coś jest nie tak ale to mój drugi post a ja jestem zielony w forum i tych sprawach Dziękuję i Pozdrawiam Smile
Odpowiedz




#2
Ciężko coś zdiagnozować najpierw byś musiał dojść czemu nie ma komunikacji z ecu. Co do pompy to ciężko czasem ją odpowietrzyć zwłaszcza jak była sucha, ja najczęściej starym paskiem klinowym kręcę ręcznie aż zacznie z wszystkich przewodów lecieć paliwo ale ręce odpadają więc i zdarzało mi się na zaciąg odpowietrzaćBlush
ALHAMBRA Sport 1.9 TDI AUY
Odpowiedz
#3
witaj kolego tak na szybkiego co byś mógł poczytać o podobnych przypadkach ,
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...żko+odpala
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...żko+odpala
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...żko+odpala
pierwszy wątek dotyczy silnika na pompo wtryskach ale poczytaj może coś pomoże
poczytaj powinno pomóc,jak coś to twój wątek się przeniesie w odpowiednie miejsce
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Odpowiedz
#4
mi jak narazie szczerze mówiac to nie chodzi o to ze on kopci tylko zebym mógł go uruchomic i podpiac kompa jakie moga byc przyczyny ze nie moge sie połaczyc

i czy moze orjetujecie sie co to jest ten "kąta wtrysku paliwa" bo szfagrowi raz udało sie podpiac po wymianie pompy i to mu pokazało "Kąt poczatku wtrysku - regulacja"

po za air bagiem nie moge nigdzie indziej sie połaczyc z silnikiem imo itp.

filtry powymieniane sa a to jak kopcji to moze byc tak jak ktos pisał w linku od Kolegi marcyb3 ze moze przez to ze zapowietrzony bo on pali tylko na plaka i gasnie odrazu 5 sekund to nie mozna nazwac praca silnika

Dziekuje bardzo za podpowiedzi i za przeniesienie watku w odpowiednie miejsce Smile
Pozdrawiam
Odpowiedz
#5
kolego, a Ty pompę w ogóle ustawiłeś?? Bo to wygląda na przestawioną pompę
Odpowiedz
#6
tak wszystko jest poustawiene tak jak ma byc w 100%
Odpowiedz




#7
jesteś pewien? Może masz obrócona o 180 st?? Sprawdzałeś kręcąc kółkiem na który wtrysk podaje paliwo?
Odpowiedz
#8
sprawdzałeś miernikiem przejście z kompa do wtyku obd,wymień też filtr paliwa na zwykły,a wężyki powrotu połącz ze sobą,byc może oring w tym nieszczęsnym plastikowym filterku puszcza i zasysa powietrze,przy wymianie pompy też dziada nie mogłem zapalic,nawet nie burkną,wymieniłem filtr na zwykły i zagadał od razu.
Odpowiedz
#9
Pompa jest ustawiona na stówke dobrze
a co do sprawdzenia tego obd to jak mniej wiecej do tego sie zabrac bo szczerze mówiac jestem mechanikiem z zawodu i sporo juz siedze przy tym ale tego jescze nie sprawdzałem
a przewody pozamieniam jutro lub pojutrze i sprawdze ten oring
Odpowiedz
#10
musisz poszukac rozpiski wtyczki ecu i podpinasz się miernikiem między wtyczką a 7pinem obd2,ten filtr wymień od razu na zwykły i będziesz miał spokój w przyszłości
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ciężko odpala na zimnym silniku lub po dłuższym postoju pieczara 6 209 17-03-2024, 17:06
Ostatni post: Stefano
  Sharan 1.9 TDI nie odpala marcinuu 2 356 13-12-2023, 09:17
Ostatni post: petec
  VW sharan 2000 1,9 tdi - odpala na plaka lo_ka_ta 4 3,109 16-03-2020, 20:57
Ostatni post: PiterAWC
  AUY - bardzo ciężko odpala nowy 102 31,289 20-09-2019, 10:23
Ostatni post: wesol
  Ciężko odpala po tankowaniu Sharan 1,9 TDI 130 Bross1981 0 1,113 11-02-2018, 18:02
Ostatni post: Bross1981
  Ciężko odpala/kopci 1.9TDI 110KM - zimny i nie tylko MelGrzybson 30 11,762 10-02-2018, 19:43
Ostatni post: tolus24
  AFN - Nie odpala a kręci tomalkowy 18 9,367 11-09-2017, 07:05
Ostatni post: wesol
  Nie odpala silnik 1.9tdi115 ford galaxy 2000r lift Maks1Vit 10 5,881 12-02-2017, 19:40
Ostatni post: tolus24
  sharan 2.0 tdi 2005 nie odpala jak stoi krzywo przód do góry albo na dół jacek1234 9 5,521 29-01-2016, 23:09
Ostatni post: ULTRA
  Sharan nie odpala i nie kręci Lurek 14 13,229 28-12-2015, 12:06
Ostatni post: suhhar

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości