Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
AFN - nie odpala , obd2 nie łączy się - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Dział: Silnik Diesela (/forumdisplay.php?fid=63)
+---- Wątek: AFN - nie odpala , obd2 nie łączy się (/showthread.php?tid=7225)

Strony: 1 2


AFN - nie odpala , obd2 nie łączy się - Sianko - 06-01-2015 01:14

Witam, mam nadzieje ze komuś uda się mi pomuc bo ja już jestem zielony na necie przestudiowałem chyba wszystko, otóż sprawa wygląda następująco Sharan mk1 98rok 110km afn z mapa na 130 < komp drugi siedzi rok już i wszystko git do teraz.

dodam na początku ze pompa wtryskowa przeciekała czasami na tej dużej śrubie od spodu ale czasem przestawało

robiłem trasę do Hannoveru w połowie drogi gdy trzymałem full gaz kopcił strasznie na siwo i tak jak by osłabł jak nogę z gazu zdjąłem i lekko zacząłem dawać gaz wszystko wróciło do normy ale w pewnym momencie osłabł tak ze się nie dało jechać wiec awaryjny pas zgasiłem posprawdzałem podciśnienia bo myślałem ze możne zsuną się jakiś, poszedłem odpalić a ten kreci kreci i nagle załapał i tak jak czasem na zimnym silniku w zimie zaczął kolibać aż po chwili wszedł na obroty i dotoczyłem się jakoś pod dom.

Pod domem postał jakieś 3-4 godziny zachodzę na dół wsiadam kręcę a ten nic tzn kręcił kontrolki i przekaźniki słychać ale nie odpalał
wiec zacząłem szukać jak odkręciłem rurki od wtrysków to na 3cim i 4rtym ciśnienie było słabe wiec mówię pompa, wymieniłem pompę używaną z audi a4 110 afn odpowietrzyłem dziada z rurek paliwo leciało ale w wezu było nadal powietrze wiec mówię na plaka i przegoni odpalił na plaka odpalił i zaczął sam pracować ale dosłownie 5 sek i zgasł powietrze w wężyku jest nadal, i co dziwne kontrolka od imo w drzwiach miga przy kręceniu dość szybko

sprawdziłem czy dochodzi prąd do zaworka na pompie n109 (dochodzi) posprawdzałem przekaźniki sto dziewiątki itp wszystko dobrze bezpieczniki instalacje zamieniałem sterownik silnika na oryginał i nic dalej to samo a co gorsza mam dwa kompy dominator max z vagiem i launch x431 diagun i obydwa się nie łączą pisze komunikacja z ecu... i nic
Proszę o jakie Kolwiek podpowiedzi mam wtryski nawet na podmiankę ale wątpię ze to to bo w paliwie z pompy nie było opiłków

Przepraszam jeżeli coś jest nie tak ale to mój drugi post a ja jestem zielony w forum i tych sprawach Dziękuję i Pozdrawiam Smile


RE: rozkładam rece sharan afn Pomocy - Gizio1625 - 06-01-2015 01:58

Ciężko coś zdiagnozować najpierw byś musiał dojść czemu nie ma komunikacji z ecu. Co do pompy to ciężko czasem ją odpowietrzyć zwłaszcza jak była sucha, ja najczęściej starym paskiem klinowym kręcę ręcznie aż zacznie z wszystkich przewodów lecieć paliwo ale ręce odpadają więc i zdarzało mi się na zaciąg odpowietrzaćBlush


RE: AFN - kopci na siwo, nierówne obroty, trudny rozruch - prośba o pomoc - marcyb3 - 06-01-2015 11:14

witaj kolego tak na szybkiego co byś mógł poczytać o podobnych przypadkach ,
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=5644&highlight=ciężko+odpala
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=605&highlight=ciężko+odpala
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=163&highlight=ciężko+odpala
pierwszy wątek dotyczy silnika na pompo wtryskach ale poczytaj może coś pomoże
poczytaj powinno pomóc,jak coś to twój wątek się przeniesie w odpowiednie miejsce


RE: AFN - kopci na siwo, nierówne obroty, trudny rozruch - prośba o pomoc - Sianko - 06-01-2015 15:04

mi jak narazie szczerze mówiac to nie chodzi o to ze on kopci tylko zebym mógł go uruchomic i podpiac kompa jakie moga byc przyczyny ze nie moge sie połaczyc

i czy moze orjetujecie sie co to jest ten "kąta wtrysku paliwa" bo szfagrowi raz udało sie podpiac po wymianie pompy i to mu pokazało "Kąt poczatku wtrysku - regulacja"

po za air bagiem nie moge nigdzie indziej sie połaczyc z silnikiem imo itp.

filtry powymieniane sa a to jak kopcji to moze byc tak jak ktos pisał w linku od Kolegi marcyb3 ze moze przez to ze zapowietrzony bo on pali tylko na plaka i gasnie odrazu 5 sekund to nie mozna nazwac praca silnika

Dziekuje bardzo za podpowiedzi i za przeniesienie watku w odpowiednie miejsce Smile
Pozdrawiam


RE: AFN - kopci na siwo, nierówne obroty, trudny rozruch - prośba o pomoc - szparag86 - 06-01-2015 15:32

kolego, a Ty pompę w ogóle ustawiłeś?? Bo to wygląda na przestawioną pompę


RE: AFN - kopci na siwo, nierówne obroty, trudny rozruch - prośba o pomoc - Sianko - 06-01-2015 15:42

tak wszystko jest poustawiene tak jak ma byc w 100%


RE: AFN - kopci na siwo, nierówne obroty, trudny rozruch - prośba o pomoc - szparag86 - 06-01-2015 16:32

jesteś pewien? Może masz obrócona o 180 st?? Sprawdzałeś kręcąc kółkiem na który wtrysk podaje paliwo?


RE: AFN - kopci na siwo, nierówne obroty, trudny rozruch - prośba o pomoc - blabson - 06-01-2015 16:42

sprawdzałeś miernikiem przejście z kompa do wtyku obd,wymień też filtr paliwa na zwykły,a wężyki powrotu połącz ze sobą,byc może oring w tym nieszczęsnym plastikowym filterku puszcza i zasysa powietrze,przy wymianie pompy też dziada nie mogłem zapalic,nawet nie burkną,wymieniłem filtr na zwykły i zagadał od razu.


RE: AFN - kopci na siwo, nierówne obroty, trudny rozruch - prośba o pomoc - Sianko - 06-01-2015 19:33

Pompa jest ustawiona na stówke dobrze
a co do sprawdzenia tego obd to jak mniej wiecej do tego sie zabrac bo szczerze mówiac jestem mechanikiem z zawodu i sporo juz siedze przy tym ale tego jescze nie sprawdzałem
a przewody pozamieniam jutro lub pojutrze i sprawdze ten oring


RE: AFN - kopci na siwo, nierówne obroty, trudny rozruch - prośba o pomoc - blabson - 06-01-2015 19:41

musisz poszukac rozpiski wtyczki ecu i podpinasz się miernikiem między wtyczką a 7pinem obd2,ten filtr wymień od razu na zwykły i będziesz miał spokój w przyszłości