Ocena wątku:
  • 29 głosów - średnia: 2.52
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sharan 2.8l problemy z rozrządem/błąd wałka/wałków itp.
#71
Skimar zgadza sie ten luz to napięcie hydrauliczne więc nie będzie kolizji wczoraj nie mialem czasu ale musze zdjąć góre i zobaczyc do tych wariarorów pozatym silnik pracuje równo. Jeśli wariatory maja byc w prawo zblokuje walki na drugim końcu wariatory na prawo i 8 ogniw między znakami. Tak ma być??
Odpowiedz




#72
u mnie jak nie było odczytu to walnięty był wariator czyli odczyt poza zakresem Smile

Odpowiedz
#73
Witam,
Jestem nowy na forum i pragnę się przywitać ze wszystkimi, serdecznie pozdrawiam.
Kupiłem Sharana 2.8l z silnikiem AYL z rozrządem na dwóch wariatorach.Wyskakuje mi błąd 16395(wałek rozrządu ssący nie osiąga wartości zadanej), czasami także błąd 17748(brak synchronizacji między wałkiem rozrządu ssącym a wałem korbowym).Zrobiłem diagnostykiem VAGiem i w bloku 208 jest 0 KW a w bloku 209 1 KW, czyli wychodzi ze, jest w normie. W bloku 210 przy biegu jałowym są następujące parametry:
1. 0 KW,
2. 0,5 KW(skacze 0-0,5 KW),(powinno być 0 KW)
3. 0
4. nie pamiętam,
a w 211 są następujące parametry:
1. 21.5 KW (powinno być 0 KW),
2. 21,5 KW (powinno być 0 KW),
3. 0 ,
4. nie pamiętam.
Przy obrotach 2300 blok 210:
1. 36 KW (powinno być 52 KW),
2. 36 KW ( powinno być 52 KW),
do zera schodzą dopiero przy około 3000 obrotów,
3. 0
4. nie pamiętam,
blok 211 przy obrotach 2300:
1. 0 KW,
2. 0 KW,
3. O
4. nie pamiętam.
Reasumując w bloku 210 nie osiąga 52 KW przy 2300 obrotach a w bloku 211 przy biegu jałowym ma już wartość 21.5, którą powinien osiągnąć przy 2300 obrotach.
Rozebrałem cały przód samochodu, aby dostać się do pokrywy zaworów, żeby zobaczyć jak jest ustawiony górny łańcuch rozrządu. W/g mnie jest dobrze założony.
Tak widziałem był założony na filmach na YOUTUBE i na zdjęciach na zagranicznych forach.Znak na wałku ssącym pokrywa się ze strzałką na wariatorze na pozycji 24, ogniwo kolorowe ustawione jest tak, że początek pokrywa się z rowkiem na tym wariatorze. Znak na wałku wydechowym pokrywa się ze strzałką na wariatorze na pozycji 32, a ogniwo kolorowe( drugie), ustawione jest tak, że początek pokrywa się z rowkiem na tym wariatorze. Pozostała część ogniwa znajduje się już poza rowkiem.
Między rowkami na wariatorach ustawione jest 16 ogniw.
Nie zdjąłem jeszcze górnej pokrywy rozrządu. Sprawdziłem jedynie oporność elektrozaworów sterujących wariatorami.
1. zawór ssący 11 ohm
2. Zawór wydechowy 17 ohm.
Chciałbym się zapytać kolegów czy górny łańcuch jest dobrze założony i jaka może być przyczyna, że wariatory tak się zachowują.
Jak zdejmę pokrywę, to zdemontuję elektrozawory i sprawdzę jak się zachowują.
Pozdrawiam Janusz
P.S. Przepraszam, że tak się rozpisałem, ale nie chciałbym aby moja dotychczasowa praca poszła na marne.







Odpowiedz
#74
hej
skoro parametry na kanałach są ok to najpierw zmierz ciśnienie oleju, jeśli ok rozebrał bym górę rozrządu tam gdzie są elektrozaworki, sprawdził czy działają ewentualnie wszystko do mycia.
należy zwrócić uwagę na pierścienie na wałkach rozrządu bo też może ciśnienia nie trzymać.
a najpierw to przewody do czujników( na wałkach rozrządu) i ich zamiana miejscami bo są takie same.
Odpowiedz
#75
Parametry nie są ok.. W bloku 211 przy biegu jałowym jest:
1. 21,5 KW
2. 21,5 KW
a powinno być po -5 do 5 KW. Te stopnie wariator powinien osiągnąć dopiero przy 2300 obrotach.
Zasugerowałem się tym postem: https://www.sgaf.de/node/255395 , gdzie facet stwierdza, że rozrząd jest przestawiony o jeden ząb.
Dzisiaj wyjąłem zawory sterujące. Przemyłem je benzyną i podłączyłem do baterii 9v..Zawory działały. Było słychać pracę zaworu. Wydaje mi się, że są dobre.
Odpowiedz
#76
Witam.

Co do dokładnego położenia samych ogniw łańcucha względem strzałek, to już nie pamiętam ale wydaje i mi się, że nie powinny być w jednakowej pozycji, bo to wynika z kierunku obrotu i sposobu naniesienia znaczników, powinno chyba być tak, że na dolotowym strzałka powinna pokazywać środek zewnętrznej rolki ogniwa, a na wylotowym strzałka powinna pokazywać koniec zewnętrznej rolki ogniwa. Co do parametrów z vag-a to rzeczywiście wskazują na przestawienie ale co jest powodem, to jednoznacznie nie da się stwierdzić.

Pozdrawiam
Odpowiedz




#77
Ustawienie górnego łańcucha mam tak jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=3j2q_Ea6TTI. Zauważyłem, że na wariatorze ssącym są ślady manipulowania. Na zewnętrznym pierścieniu jest ślad jakby wariator o coś obcierał, co jest niemożliwe. Dzisiaj zacząłem samochód składać, bez rozwiązania problemu. Nie mam kasy na diagnozę, czy wariatory są dobre czy złe. Samochód jeździł dobrze. Nie miałem żadnych problemów. Wyskakuje błąd 16395, czasami 17748. Chciałem naprawić rozrząd ze względu na to, że chcę założyć gaz.
Odpowiedz
#78
Ustawienie górnego łańcucha mam tak jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=3j2q_Ea6TTI.Zauważyłem, że na wariatorze ssącym są ślady manipulowania. Na zewnętrznym pierścieniu jest ślad jakby wariator o coś obcierał, co jest niemożliwe. Dzisiaj zacząłem samochód składać, bez rozwiązania problemu. Nie mam kasy na diagnozę, czy wariatory są dobre czy złe. Samochód jeździł dobrze. Nie miałem żadnych problemów. Wyskakuje błąd 16395, czasami 17748. Chciałem naprawić rozrząd ze względu na to, że chcę założyć gaz.
P.S.Wałek dolotowy, strzałka pokazuje środek kolorowego ogniwa.Wałek wydechowy ustawiony na znaki i wydaje mi się, że nie zmieści się tam więcej ogniw.
Odpowiedz
#79
Silnik złożony, samochód jeździ tak jak przedtem. Pomiary takie same, nic się nie zmieniło.Skupiłem się na górnym łańcuchu i nie przyjrzałem się wariatorom. Chodzi mi o te krzywki co są mocowane do wariatorów. Czy można je źle założyć. Czy mają one jakieś nacięcia, że jest to niemożliwe. Może tu tkwi przyczyna, że pomiary w bloku 211 są niewłaściwe. Nigdy w życiu nie miałem wariatora w ręku, tak że nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie.
Odpowiedz
#80
mam wariator po wymianie i jutro go rozbiorę i sprawdzę ale z tego co pamiętam nie da się go źle złożyć.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  AJH/AWC 1.8T Problemy z turbo/wokół turbo kojot 59 28,884 30-07-2022, 17:46
Ostatni post: adrianb
  01249 - Błąd damiann1990 3 1,001 23-07-2022, 10:19
Ostatni post: damiann1990
Video Adaptacja przepustnicy 2.8 VR6 błąd... Homer1987 2 1,193 05-02-2021, 15:29
Ostatni post: Homer1987
  Sonda lambda - problemy/diagnostyka /wymiana Loco 70 25,381 29-08-2019, 10:35
Ostatni post: wesol
  Silnik 2.0B nie odpala/problemy z odpaleniem/gaśnie corrado_m8 77 26,360 17-09-2018, 18:01
Ostatni post: tolus24
  ADY - błąd 00515 czujnik Halla i odciecie przy 4500 obr walus501 12 10,258 01-02-2018, 17:11
Ostatni post: muzyk411
  Zawór dv w 1.8T - problemy/rodzaje-zamienniki? bercik350 50 58,021 28-01-2018, 19:44
Ostatni post: Gitek
  Sharan 2.0 ADY błąd 00525 dyfer 20 26,997 29-10-2017, 13:10
Ostatni post: tolus24
  Problemy przy odpalaniu djdarek 0 1,126 23-01-2017, 22:46
Ostatni post: djdarek
  Błąd 16795 - 1.8 T jarko_mm 12 4,942 11-11-2015, 11:20
Ostatni post: misiek19812

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 7 gości