19-10-2017, 10:26
Przed był odczyt z obu bardzo podobny z przekroczeniem na - 11 i - 13 stopni, więc ewidentnie rozrząd. Wszędzie, również na kanałach 208, 209, 210 i 211 były odczyty. Teraz są wszędzie prócz tego 209.
Sharan 2.8l problemy z rozrządem/błąd wałka/wałków itp.
|
19-10-2017, 10:26
Przed był odczyt z obu bardzo podobny z przekroczeniem na - 11 i - 13 stopni, więc ewidentnie rozrząd. Wszędzie, również na kanałach 208, 209, 210 i 211 były odczyty. Teraz są wszędzie prócz tego 209.
Dobra, już znalazłem! Przedstawiony wałek wydechowy o jeden ząbek do tyłu na łańcuchu. Udało się naprawić od góry bez rozbierania całości. Silnik pracuje teraz rowno, cicho i zero jest błędów.
Dzięki za odpowiedzi saltech. Moderatora proszę o dodanie do tytułu sygnatury "rozwiązany".
23-10-2017, 12:27
no i super że znalazłeś.
po raz kolejny wychodzi że błędy nie oznaczają jednoznacznie problemu tylko trzeba sprawdzać wszystko i szukać a jak jest wszystko dobrze złożone i sprawne to musi zagadać
25-10-2017, 17:27
RE
saltech RE: Sharan 2.8l problemy z rozrządem i kolejny przypadek rozwiązany. jakiś czas temu znajomy (za moją namową ) kupił sharana v6 z błędem synchronizacji wałków faktycznie u mnie był też zawór walnięty z tym że, mechanik się pi...ł 3 miesiące z tym ale w końcu jakoś naprawił pomijając że inne rzeczy uszkodził - autonaprawa ochej Gorzów - odradzam !!!
06-11-2017, 19:45
Witam jak w temacie robiłem remont silnika głowica i rozrząd łańcuchy oba wszystkie prowadnice ślizgi. Stare były powyciągane i wytarte ślizgi. Po odpaleniu silnika na wolnych pracuje równo lecz zapala się check i błędy 16730 Czujnik wału rozrządu CMP A, bank 2 - range, performance problem.
Czujnik pozycji wałka rozrządu (G163) – niewiarygodny sygnał. 17748 Czujnik położenia wału rozrządu CMP 1/ bank 1 - sygnał poza kolejnością. Czujnik pozycji wałka rozrządu (G40) / czujnik prędkości silnika (G28) nieprawidłowa korelacja. silnik po odpaleniu pracował koło 15 minut co to może być?? przed remontem wyskakiwały błędy losowego wypadania zapłonu przez wyciągnięte łańcuchy i wytarte ślizgia w/w błędów nie było.
Na mój gust źle złożony rozrząd.
Jednak zanim rozbierzesz od nowa silnik to sprawdź kablotekę - wtyczki itp.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
06-11-2017, 20:33
rozrząd łańcuchy na znakach kręciłem na sucho wałem i znaki się zgrały po jakichś 200 obrotach wszystkie na swoim miejscu oba wałki góra koło pośrednie łańcuchów i znak na kole wału na dole.
06-11-2017, 21:30
Witam.
Jeśli, to co napisałeś jest prawdą to masz źle złożony rozrząd. Rozrząd składasz na znaki + między wariatorami ustawionymi prawidłowo musi być 8 ogniw łańcucha, potem obracasz wałem dwa obroty i ustawiasz wał na pierwszy cylinder, zakładasz blokadę na tył wałków - musi pasować i między znakami wariatorów musi być 8 ogniw wtedy dopiero rozrząd jest prawidłowo ustawiony. Nigdy nie słyszałem o metodzie sprawdzania rozrządu polegającej na kręceniu tak długo wałem aż się znaki zgrają. Pozdrawiam
07-11-2017, 06:32
Tolus24 to chyba logiczne czysta matematyka po wykonaniu pełnego cyklu 6 cylindrów ( czy 4 cylindry ) każdy silnik wraca do punktu zero i tak w koło a początek liczy sie od GMP 1 cylinder. Zgadza sie.
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|