Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nie wiem czy jest kolizyjny czy nie. Wątpie szczerze. Wymiana co 180 tys km ale po 90 masz sprawdzic a pozniej co 30 tys km ma sz sprawdzac. Takze wymienia sie tu rozrzad.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Epoka bezkolizyjnych silników chyba zakończyła sie na początku lat dziewięćdziesiątych :-)
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
w oplu bylo tak ze wszystkie 8 zaworowe sa bezkolizyjne a 16 sa kolizyjne. Chyba wszystkie. W vagach neistety jest tak pokrecone ze nie wiadomo nic. Bywaja 8 zaworowki kolizyjne i to dosc czesto.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 252
Liczba wątków: 3
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
0
Jakie to ma znaczenie czy jest bezkolizyjny czy nie? Trzeba wymienić rozrząd bo może się zatrzeć łożysko na rolce albo prędzej czy później pęknie pasek, przecież to tylko kawałek gumy. A rozrząd wymienia się w tym silniku z zamkniętymi oczami, i kosztuje całe 80zł lub z pompą wody 250zł.
Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków. Niby pojeździć się da, ale czegoś brakuje.
Liczba postów: 31
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2015
Reputacja:
0
21-03-2015, 01:12
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-03-2015, 01:14 przez Endriu Fakowski.)
Panowie ! Ale czy Ktoś, wiedzę posiadający, odpowiedzi raczyłby udzielić w temacie silnikowej kolizyjności lub jej braku ? Temat uważam za lekko ważny , zwłaszcza dla nowych (hehe) użytkowników maszyn z przelotem ponad 200k km ...........
Liczba postów: 31
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2015
Reputacja:
0
No i jak tam Chłopcy i Dziewczęta ? Minęło 5 miesięcy i nic ... Napisze ktoś mądry coś mądrego w omawianym temacie ???
Liczba postów: 62
Liczba wątków: 4
Dołączył: Nov 2014
Reputacja:
0
nie sprawdzałem przy wymianie czy jest bezkolizyjny, fakt że ciężko się dostać do rozrządu, trzeba opuszczać silnik bo podpora inaczej nie chce wyjść, nie ma znaków na kółku zębatym małym, no i przy opuszczaniu pasuje odpiąć mocowanie przewodu klimatyzacji niskiego ciśnienia
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jan 2021
Reputacja:
0
Wczoraj zabrałem się za rozrząd. Mam problem z wyjęciem tej podpory. Czy wystarczy opuścić silnik z jednej strony? Rozumiem, że ma ona zejść do dołu? Poproszę o jakieś wskazówki.