26-05-2010, 01:11 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-06-2012, 21:53 przez sharanista.)
Instrukcja aktywacji MFA - funkcje komputera pokładowego
-"własnej roboty"
w moim Sharanie 01' nie posiadałem w pełni uaktywnionych funkcji komputera pokładowego, czyli komputer nie wskazywał m.in. spalania, jak również w prawej manetce nie posiadałem możliwości sterowania komputerem...
No powiem Ci że kawałek dobrej roboty wykonałeś mam pytanie odnośnie sharanów przed 2000 czy montaż komputera jest w jakimś stopniu podobny czy tam jest zupełnie inna bajka ??
(26-05-2010, 10:21)marecki_name napisał(a): czy montaż komputera jest w jakimś stopniu podobny czy tam jest zupełnie inna bajka ??
zapewne tak..różnią się manetki...trzeba uważać na taśmę poduszki jeżeli nie ma EPS...być może nie wszystkie mają odpowiednie liczniki z wyświetlaczami zawierającymi pełny lub 1/2 FIS-a...
20-08-2010, 21:47 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-08-2010, 22:15 przez Kacperiusz.)
Mam pytanie, czy jest różnica w montażu FIS'a i FIS'a 1/2 ? Skąd dostałeś licznik ?
Oraz inne pytanie, gdzie kupiłeś konektor ISO k-204 ? allegro milczy a u mnie w mieście takiego konektora nie maja...
(20-08-2010, 21:47)Kacperiusz napisał(a): Mam pytanie, czy jest różnica w montażu FIS'a i FIS'a 1/2 ? Skąd dostałeś licznik ?
Oraz inne pytanie, gdzie kupiłeś konektor ISO k-204 ? allegro milczy a u mnie w mieście takiego konektora nie maja...
nie wiem czy jest różnica, montowałem na pełnym fisie, ale zapewne 1/2 tym się różni że posiada mniejsze możliwości, a łącza są identyczne...licznik miałem fabryczny... konektorek w sklepie samochodowym
pozdrawiam...
Licznik fabryczny ? kupywałeś w ASO ? A i jedna różnica, teraz nie mam komputera ani 1/2 FIS ani pełny FIS i też nie mam wskaźnika ładowania (ten z prawej) i wskaźnik temperatury oleju (ten z lewej) czy działa to automatycznie ? czy wcześniej miałeś te dwa wskaźniki ?
22-08-2010, 22:36 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-08-2010, 22:39 przez sharanista.)
nie zrozumieliśmy się... licznik od nowości był w aucie ...auto nie miało manetki do sterowania funkcjami spalania itp...montaż jak wyżej...co do wskaźników... w twojej sytuacji zapewne trzeba doprowadzać kabelki
sharanista Dzięki za pożądną instrukcję
To kawał dobrej roboty! Zamiezam zrobić to u siebie jednak nasuwa mi się kilka pytań.
1. Po co było kodować kluczyk skoro zmieniałeś tylko manetkę.
2. Czy chodziło o immobilizer?
3. Czy ten numer 17111 pochodził z tabliczki przy kluczyku?
4. Czy na moim wyświetlaczu/liczniku można uaktywnić komputer pokładowy (patrz fotka)? Głównie zależy mi na spalaniu.
Odpowiedzi:
1. nie kodujemy kluczyka - nie wiem gdzie to wyczytałeś - kodujemy licznik
2. nie chodzi o immobilizer
3. numer, kod- jest to zespół cyfr który określa uaktywnienie danej funkcji - i powstaje dany kod licznika jaki należy wpisać przy pomocy VAG-a - jak powstaje taki kod opiszę później.
4. na twoim można uaktywnić MFA - spalanie chwilowe, średnie, czas jazdy, przejechana odległość, średnia prędkość
POZDRAWIAM...