Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
0
Witam.Też tak myslałem lecz bałem się dwumasy spawać ,ale w międzyczasie syn wysłał od Kożuchowa moją dwumasę na wymianę bo inaczej płaciłby 200 zł kaucji,więc nie miałem okazji tego uczynić a dodatkowo napiszę,że w pobliżu mamy takiego Pana Rysia taryfiarza,który ciągle grzebie przy taryfach/ i nie tylko/- rozmawiałem z nim na temat mojego sprzęgła i rezonansu skrzyni biegów przy 1800 obrotach -stwierdził jednoznacznie,że wina leży w wyważeniu koła zamachowego albo całego zestawu sprzęgła i wówczas drgania z silnika przenoszą się na cały układ napędowy a najbardziej cierpi skrzynia biegów a potem półosie i przeguby-opinia padła krótka -zdejmuj to jak najszybciej bo wszystko wykończysz-jedną skrzynię biegów już załatwiłeś.Dlatego syn kupił dwumasę po regeneracji.Ja w dalszym ciągu jeździłbym na tej jednomasie ale najgorsze było to,że przy prędkości 50 km/h na 4 biegu silnik ma te nieszczęsne 1800 obrotów i wówczas "krasnal drze papę' pod silnikiem -przy jeździe po prostym terenie to jest jeszcze w miarę cicho-najgorzej jest pod lekką górkę-krasnal drze papę aż się ludzie oglądają co to jedzie i tak hałasuje!Teraz syn będzie dalej inwestował w sharana-zobaczymy co będzie dalej-odezwę się na forum.
Liczba postów: 655
Liczba wątków: 13
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
1
(24-07-2016, 20:29)Michał łysy napisał(a): No wlasnie 120km/h tylko gdzie na drodze zwyklej jednopasmowej i to jeszcze nad morze w sezonie to tylko przy wyprzedzaniu takie predkosci... ☺
Mozna jechac i 120km/h ale kase za przekroczenie kto bedzie placic. Ja osobiscie wrzucam juz 6 przy 110km/h.
Chyba ze kolega wesol bedzie sie zgadzal aby nie niego druczki wypisywac.
U mnie osobiscie mozna pociagnac pod 150km/h ale tylko w godzinach nocnych,ale to tez strach aby cos nie wyszlo na droge. Wiec 6 bieg zostaje tylko na drogi szybkiego ruchu.
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
0
Witam.Wczoraj założyłem do Sharana tą dwumasę,którą kupił syn-dzisiaj trochę pojeździłem-wszystko w porządku-nic nie szarpie,skrzynia begów pracuje prawidłowo a przede wszystkim "krasnal przestał drzeć papę pod silnikiem przy 1800 obrotach.Jedynie tylko tyle na minus,że pedał sprzęgła jest dużo twardszy niż na jednomasie LUK-a-dzwoniłem do SAJI do Kożuchowa,pytając dlaczego pedał jest dużo twardszy niż na jednomasie-odpowiedzieli mi że przy wymianie sprzęgła należało też wymienić wysprzęglik byłoby O.K a tak to trzeba się męczyć-po mojemu to wina twardej sprężyny w docisku dwumasy a nie wysprzęglik-ale teraz syn będzie jeździł to niech się dalej męczy jak koniecznie chciał dwumasę.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Wysprzeglik nie ma tu nic do gadania bo u siebie w sharanie zakładałem nowy i jeszcze go dosmarowalem i jednomyślnie ten mocniejszy a pedal twardy jest. Na dwumasie btb tez był twardy a na dwumasie od auy nieco słabszy. Za to w golfie wysprzeglika nie wymieniałem i pedały nieco luzniejszy na jednomasie tej słabszej bo akurat takową kupiłem. Moc sprężyny decyduje o twardości pedału. Zrób na podwójnej sprężyny docisk i posadz za fajerke kobitki to zobaczysz co ci powie.
Te dźwięki to zapewne od tarczy sprzęgłowej. Sprężyny trą o siebie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: Oct 2016
Reputacja:
0
witam. Jestem w trakcie wymiana skrzyni z FUX na FPE. Mam pytanie czym lewy kielich od FUX różni się od kielicha skrzyni FPE. Ponieważ mechanik przełożył owy kielich i stwierdził że nie pasuje... jak kupowałem skrzynie to kielicha nie było, gość który sprzedał powiedział ze musiał sprzedać z półosią.
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
07-11-2016, 21:21
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-11-2016, 21:47 przez tolus24.)
Witam.
W skrzyni FUX między wał kołnierzowy lewy, a skrzynię przychodzi dodatkowy pierścień ochronny, który nie występuje przy skrzyni FPE i to jedyna różnica, jednak wymuszająca nieco inne wymiarowanie tego wału od zew. strony, wielowypusty są te same bo mechanizmy różnicowe są te same.
Pozdrawiam
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: Oct 2016
Reputacja:
0
jest możliwość przystosowania kielicha z FUX do FPE?
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 1
Dołączył: Oct 2016
Reputacja:
0
Mam taki problem. Rano chciałem sobie pojechać i odpaliłem silnik, wrzuciłem wsteczny, i podczas wykręcania jak chciałem wrzucić jedynkę poczułem luz na wybieraku. Od tego czasu nie wchodzi mi żaden bieg, mogę ruszać gałką na prawo, lewo, góra, dół, nie łapie żadnego biegu. Ciągle jest na luzie i nic nie daje dociskanie, podnoszenie do góry gałki. Miał ktoś podobny problem, lub coś o takim słyszał?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Ciegno pewnie spadlo na wybieraku.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 1
Dołączył: Sep 2016
Reputacja:
0
Jaka skrzynie polecacie do tego modelu tak by pasowała bez przeróbek i modyfikacji.
Moja niestety sie skończyła