Liczba postów: 22
Liczba wątków: 4
Dołączył: Oct 2014
Reputacja:
0
Witam czy ktoś z kolegów orientuje się jaka jest różnica między skrzyniami biegów EHJ a FVQ ? obie występują z silnikiem AWC tylko w różnych rocznikach, przymierzam się do zmiany skrzyni ale boje się że w przypadku zakupu EHJ cieżko będzie znaleźć coś co ma poniżej 400tys nalatane..
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
Witam.
To są te same skrzynie biegów jeśli chodzi o przełożenia, obudowę itp., różnica jest taka, że EHJ ma półoś prawą mocowaną w tym koszu aluminiowym, a FVQ ma zwykłą podporę.
Pozdrawiam
Liczba postów: 22
Liczba wątków: 4
Dołączył: Oct 2014
Reputacja:
0
już dawno pobyłem się kosza, mam zwykłą podporę, mam problem jak jeden z poprzedników, samochód drży - cała buda podczas przyspieszania, półosie przeguby zawieszenie koła wszystko wymienione, na kołach 195/65/15 idzie jakoś jechać, jak wrzucę 235/55/17 jazda powyżej 120km/h jest nie do wytrzymania na autostradzie przy 140 od drgań pękła ramka od radia... gdzie szukać przyczyny czy rzeczywiście w skrzyni biegów?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Części wymienione ale na jakie? Poza tym ten alu kosz to lepsze rozwiązanie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 22
Liczba wątków: 4
Dołączył: Oct 2014
Reputacja:
0
06-07-2018, 21:24
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-07-2018, 21:26 przez zyga4don.)
wymieniłem całe zawieszenie sprężyny, amory, łożyska amorów, stabilizatory, łączniki, tuleje, sworznie drążki, końcówki drążków, półosie razem z przegubami, tarcze, klocki...
na częściach nie oszczędzałem głownie sahs, lemforder, febi, ate
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
70% tych części nie ma nic wspólnego z dolegliwościami.
Jakiej marki półosie. Półoś to jest część która zawiera dwa przeguby i patyk je łączący. Nie ma czegoś takiego jak półoś i przeguby. Podawaj dane nie że na dobrych częściach.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 419
Liczba wątków: 14
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
0
07-07-2018, 00:19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-07-2018, 00:24 przez kotlet.)
u mnie tez czami trzęsie , dzis opracowałem metodę demontażu przegubu z AUDI ;-) 5 minut i po sprawie ;-) usunięte ząbki - wkrętarka aku i frez palcowy , patyka uciąłem flexem tak żeby jeszcze osłonę odzyskać , kiedyś te ząbki
szlifowałem pilnikiem okrąglakiem w smarze robota na kilka godzin ;-(
(06-07-2018, 21:24)zyga4don napisał(a): wymieniłem całe zawieszenie sprężyny, amory, łożyska amorów, stabilizatory, łączniki, tuleje, sworznie drążki, końcówki drążków, półosie razem z przegubami, tarcze, klocki...
na częściach nie oszczędzałem głownie sahs, lemforder, febi, ate
może opony stare- uszkodzone ? Ja tak miałem na zimówkach wpadał w trzęsawke tak po przekroczeniu 120 km / h , dopiero jak mi jedna szczeliła wymieniłem na lato derlilka ustała ;-)
Liczba postów: 22
Liczba wątków: 4
Dołączył: Oct 2014
Reputacja:
0
tak jak pisałem, problem występuje na dwóch różnych kpl kół, nie jest związany z kołami tylko z osprzętem, mechanicy twierdzą że to wina skrzyni, stąd pytanie jakie skrzynie można montować do silnika AWC, mam na 100% EHJ jest ich mało i są drogie, gdzieś na forum galaxy doczytałem że większość skrzyń 6 biegowych jest konstrukcyjnie taka sama i dla diesla i dla benzyny, najchętniej kupiłbym coś z końcówki produkcji żeby przejechało parę km.
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
Witam.
Jeżeli rzeczywiście problemem jest skrzynia, to jaki problem ją rozebrać, wymienić łożyskowanie przekładni głównej/mechanizmu różnicowego, ewentualnie skompensować luz i przy okazji tak samo wałka sprzęgłowego, bo to prawdopodobnie będzie przyczyną i jeździć dalej na swojej, z używką wiadomo jak jest. Co do korpusów to rzeczywiście w większość jest taka sama ale niestety różnią się przełożeniami, najlepszym zamiennikiem, bo identycznym, dla Twojej jest już wspominany FVQ. Podjedź do dobrego zakładu, który wyważa koła na samochodzie i Ci powiedzą czy z elementami układu jezdnego/napędowego jest wszystko dobrze i czy rzeczywiście można obstawiać skrzynię, co oczywiście też nie jest wykluczone.
Pozdrawiam
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 2
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
0
Powiedzcie czy do wymiany podpory półosi (stalowej) trzeba wyciągać półośke z koła i wyciągnąć ją razem z przegubem wewnętrznym, czy może nie ruszać w kole, a rozkręcić przegub wewnętrzny?
Jak to wychodzi?
|