Liczba postów: 7
Liczba wątków: 1
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
09-06-2019, 22:58
Witam. Mam problem sharan 99 r afn jak się nagrzeje to nie odpala wcale . Musi ostygnąć. Problem zaczął się ze 2 tygodnie temu. Jak zimny z rana odpalał na strzała jak ciut się zagrzał też , ale jak złapał temperaturę to nieraz wystarczyło wyłączyć silnik i nie odpalał wcale do póki trochę nie ostygł . Można było kręcić i kręcić i nie zapalił. Trochę ostygł to od strzała . Wystarczyło kilka minut i palił, ale od dwóch dni lipa problem się pogorszył. Dzisiaj odpalił po 2 godzinach dopiero ....ale jak już to też od strzała .
Liczba postów: 252
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2018
Reputacja:
1
Sprawdź jaki jest kat wtrysk?
Przy okazji skasuj błędy i sprawdź co powróci.
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 1
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
Do mechanika w przyszłym tygodniu dopiero jadę.Ale dzisiaj dwa razy zrobiłem taki test : jak się rozgrzał i nie chciał odpalić, to spryskiwacz z wodą , na pompę wtryskową kilka razy od góry i zapalił od strzała , po chwili rozgrzałem ,zgasiłem chechłam i lipa - spryskiwacz parę razy , wycieram i od strzała...
Pompa pada całkiem czy uszczelki?
Liczba postów: 252
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2018
Reputacja:
1
Kup kabelek za 50zl a nie bawisz się w cuda na kiju..
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
Witam.
Jeżeli to co robisz nie jest tylko przypadkiem, to nie tyle cała pompa, co nastawnik/czujnik HDK jest do wymiany, może ewentualnie samo czyszczenie z opiłków metali wystarczy. HDK opiera się o oddziaływanie zmiennego pola magnetycznego na dwie cewki, a jak wiadomo wysoka temperatura ma bardzo duży wpływ na pole magnetyczne więc jak obniżysz temperaturę przez "popryskanie wodą", to wszystko wraca do normy.
Pozdrawiam
Liczba postów: 26
Liczba wątków: 0
Dołączył: Oct 2016
Reputacja:
1
Obawiam się, że to raczej nie jest wina nastawnika. Kiedyś testowałem na stole probierczym taką pompę tylko że z regulatorem mechanicznym. Po rozgrzaniu jej traciła dawkowanie. Ochłodzenie głowiczki pompy sprężonym powietrzem powodowało powrót dawkowania .
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Kiedyś masters na swoim forum pisał że rozgrzana pompa która już ma wylatane swoje to właśnie traci szczelność wewnętrzna. A masters kiedyś naprawiał też wszelkiego rodzaju pompy wtryskowe. Oczewiscie dygniecia dawki startowej też pomagają na rozruch. Ja bym szukał innej pompy. Koszty już dziś takiej pompy z demobilu to zapewne 300 zł a może i nawet mniej bo kiedyś tyle kosztowały.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 252
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2018
Reputacja:
1
Tak ale jak znajdzie 2ga pompe to dobrze jest od razu ja rozebrać i uszczelnić bo szkoda pakować coś co jest nie pewne..
Wesoł wątpię by takie psikniecie mogło ostudzić pompe w takim stopniu by ona w jakimś stopniu się uszczelnila.
Kolega tolus może mieć rację gdyż czujnik temp jest na samej górze nastawnika (albo obok albo pod ramiem rsw)i moze to ochłodzenie oddziaływać na niego..
Nijak zawalony nastawnik powoduje szarpanie na ciepłym silniku przy jeździe że stała prędkością.
Wiem że gdy coś takiego występuje wystarczy odpiac kostkę od impulsatora skrzyni biegów i jak ustanie takie szarpanie to wiadomo że nastawnik na stół.
Nie wiem tylko czy sga posiada takowy impulsator???