Liczba postów: 593
Liczba wątków: 96
Dołączył: Feb 2010
Reputacja:
3
Panowie pojawiła się dziwna rzecz, podczas gdy mocno skręcę kierownicą to spod maski zaczyna mi się wydobywać dziwny dźwięk coś jak piszczenie. Kolega mówi że to pasek od wspomagania, ale ja się na tym nie znam.
Co to może być i jak sobie z tym poradzić?
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
08-04-2011, 09:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-04-2011, 09:23 przez daneczek76.)
może byc pasek ale może też być pompa wspomagania która przepuszcza.
Zanim zaczniesz wymieniać pasek sprawdź też sprzęgło alternatora czy nie ma luzu i czy się nie zatarło, jest to rolka ze sprzęgłem która potrafi się zatrzeć i tez popiskuje. Jeśli pasek i sprzęgło nie pomogą, to pozostaje pompa wspomagania do wymiany.
sprzęgło wygląda tak:
http://allegro.pl/sprzeglo-alternatora-i...18714.html
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 348
Liczba wątków: 18
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
3
miałem podobne objawy w golfie MK 3 - była to wina wspomagania
podciągnięcie paska troche pomogło
ale pompami sie też już kończyła
zacznij od paska i może spróbuj zmienić płyn (czasem pomaga)
Liczba postów: 377
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
1
marecki_name:
sprawdź najpierw poziom oleju w zbiorniczku wspomagania. przy dużych skrętach zasysa go prawie całego, może mu brakować jeśli stan na prostych kołach jest niski.
Liczba postów: 474
Liczba wątków: 34
Dołączył: Aug 2010
Reputacja:
4
Pierwsze co to bym sprawdził stan płynu w zbiorniczku od wspomagania ,a potem bym sprawdził naciągniecie paska.
Liczba postów: 553
Liczba wątków: 10
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
9
Jeśli masz Sharana TDI przed 2000 to na 99% luźny pasek. Pompa wspomagania jest napędzana osobnym najzwyklejszym paskiem klinowym. Też to przerabiałem, naciągasz pasek luzując i uchylając pompę ( 4 Nm dla starego paska, 7 Nm jeśli jest nowy). Jeśli w krótkim czasie po dociągnięciu znów zapiszczy to najlepiej wymienić.
Liczba postów: 6
Liczba wątków: 1
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
0
U mnie też tak było, po naciągnięciu paska z pół roku spokój, a potem znów tyle że na wolnych obrotach czasem zaczęło brakować wspomagania, wymieniłem płyn i ciut lepiej - ale dalej piszczało. W końcu kupiłem pompę z allegro nową za 225zł i nowy pasek. "Ta stara pompa to złom" powiedział mechanik.