Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
piszczy pod maska podczas dużego skrętu - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Dział: Ogólno techniczny (/forumdisplay.php?fid=101)
+---- Wątek: piszczy pod maska podczas dużego skrętu (/showthread.php?tid=412)



piszczy pod maska podczas dużego skrętu - marecki_name - 08-04-2011 08:53

Panowie pojawiła się dziwna rzecz, podczas gdy mocno skręcę kierownicą to spod maski zaczyna mi się wydobywać dziwny dźwięk coś jak piszczenie. Kolega mówi że to pasek od wspomagania, ale ja się na tym nie znam.

Co to może być i jak sobie z tym poradzić?


RE: piszczy pod maska podczas dużego skrętu - daneczek76 - 08-04-2011 09:00

może byc pasek ale może też być pompa wspomagania która przepuszcza.
Zanim zaczniesz wymieniać pasek sprawdź też sprzęgło alternatora czy nie ma luzu i czy się nie zatarło, jest to rolka ze sprzęgłem która potrafi się zatrzeć i tez popiskuje. Jeśli pasek i sprzęgło nie pomogą, to pozostaje pompa wspomagania do wymiany.
sprzęgło wygląda tak: http://allegro.pl/sprzeglo-alternatora-ina-audi-ford-seat-skoda-vw-i1550318714.html


RE: piszczy pod maska podczas dużego skrętu - bartixr - 08-04-2011 10:53

(08-04-2011 08:53)marecki_name napisał(a):  Panowie pojawiła się dziwna rzecz, podczas gdy mocno skręcę kierownicą to spod maski zaczyna mi się wydobywać dziwny dźwięk coś jak piszczenie. Kolega mówi że to pasek od wspomagania, ale ja się na tym nie znam.

Co to może być i jak sobie z tym poradzić?
na maksymalnym skręcie pompa wspomagania ma duże obciążenie i pasek wielorowkowy po niej się ślizga.
Mam to w alhambrze, ale narazie nic z tym nie będe robił.
Jestem po wymianie napinacza z tulejkami i sprzęgłem na alternetorze, bo juz prawie rok mi dokuczał, teraz pięknie klekocze jak młody bocian na wiosnę.

tak ps. mam do odsprzedania nową tulejkę napinacza alternatora, oryginalna z napylaniem wewnątrz.
W napinaczu afn jest jedna sztuka i trzeba wymienić dla pełnego efektu.

Sprawdź kolego czy ci napinacz nie skacze przypadkiem przez co słabo napina pasek.


RE: piszczy pod maska podczas dużego skrętu - niebieski91 - 08-04-2011 11:37

miałem podobne objawy w golfie MK 3 - była to wina wspomagania
podciągnięcie paska troche pomogło
ale pompami sie też już kończyła

zacznij od paska i może spróbuj zmienić płyn (czasem pomaga)


RE: piszczy pod maska podczas dużego skrętu - bartixr - 08-04-2011 11:48

marecki_name:
sprawdź najpierw poziom oleju w zbiorniczku wspomagania. przy dużych skrętach zasysa go prawie całego, może mu brakować jeśli stan na prostych kołach jest niski.


RE: piszczy pod maska podczas dużego skrętu - Jabol - 08-04-2011 19:35

Pierwsze co to bym sprawdził stan płynu w zbiorniczku od wspomagania ,a potem bym sprawdził naciągniecie paska.


RE: piszczy pod maska podczas dużego skrętu - moherydz - 08-04-2011 20:05

Jeśli masz Sharana TDI przed 2000 to na 99% luźny pasek. Pompa wspomagania jest napędzana osobnym najzwyklejszym paskiem klinowym. Też to przerabiałem, naciągasz pasek luzując i uchylając pompę ( 4 Nm dla starego paska, 7 Nm jeśli jest nowy). Jeśli w krótkim czasie po dociągnięciu znów zapiszczy to najlepiej wymienić.


RE: piszczy pod maska podczas dużego skrętu - gerbalk - 08-04-2011 22:04

U mnie też tak było, po naciągnięciu paska z pół roku spokój, a potem znów tyle że na wolnych obrotach czasem zaczęło brakować wspomagania, wymieniłem płyn i ciut lepiej - ale dalej piszczało. W końcu kupiłem pompę z allegro nową za 225zł i nowy pasek. "Ta stara pompa to złom" powiedział mechanik.


RE: piszczy pod maska podczas dużego skrętu - marecki_name - 15-04-2011 12:22

dzięki Panowie za dobre rady Smile na dzień dzisiejszy sprawdziłem płyn i był ok. Paska jeszcze nie sprawdzałem ale muszę to zrobić, mam nadzieje że to nie pompa bo chwilowo kasy brak :/