Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oryginalne chlapacze Sharan MK2 przód.
#1
Poniżej wstawię zdjęcia nowo zakupionych oryginalnych chlapaczy do Sharana MK2 ( 2000r+ ).
Jako że mamy zimę (sól, kamyczki, piasek jak wiadomo nie służy za dobrze naszym pojazdom ) więc głównie w celu zadbania o progi + podłogę ( i min. pompkę webasta czy też rurki klimy itd ) zakupiłem chlapacze. Już w zeszłym sezonie szukałem takich chlapaczy jednak nie mogłem ich dostać a dodatkowo często słyszałem że do sharana mk2 nie ma chlapaczy oryginalnych na przód itd. Dlatego też zamieszczę fotki, może ktoś skorzysta. Kupiłem w serwisie VW ( sprowadzane z Niemiec ). Cena około 280zł, mi się udało wyrwać za delikatnie poniżej 200.

[Obrazek: rWsTyl.jpg]
[Obrazek: 51zUTl.jpg]
[Obrazek: Vg0HCl.jpg]
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Odpowiedz




#2
nie dałbym 200 pln za dwa chlapacze... za 1/4 tej kasy można zakupić porządny zestaw 4szt chlapaczy, zrobione z ładnej matowej, chropowatej gumy ( nie jakiś tam świecący tani chiński szit jak to czsami da sie spotkać ) osobiście miałem takie zakupione do escorta, mazdy i teraz w przyszłym roku kupię też do galaxy. jak się je dobrze założy to nawet nie widać, że to zamienniki.


Załączone pliki Miniatury
   
nie mam już galaxy ale ciągle chcę galaxie Big Grin
Odpowiedz
#3
No ja szukałem dosyć długo tych... i w tych poszukiwaniach wiele osób z którymi się "spotkałem" dała by nawet więcej za oryg. ( niż 280 serwisowe ). Ja osobiście nie toleruje "chińskich" zamienników + nie wchodzi dla mnie w grę wiercenie niczego w karoserii itd. Oczywiście tylko pokazuję jak wygląda oryginał, nie namawiam nikogo do kupna. I cieszę się jak jesteście zadowoleni i pasuje coś na co nie trzeba było wydać tyle kasy. Sam nie powiem że to mało, ale jednak wolałem pozbierać, zapłacić i mieć spokój Smile.
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Odpowiedz
#4
ja tez nie musiałem nigdy karoserii kaleczyć a chlapacze polskiego producenta. ale tak jak mówisz kwestia gustu i kasy, ja wolałbym to wrzucić w jakieś mechaniczne części Wink
nie mam już galaxy ale ciągle chcę galaxie Big Grin
Odpowiedz
#5
przykładowa instrukcja montażu takich chlapaczy po 40 zł na allegro.


"2.Trzymając chlapacz w miejscu,przewiercić otwór Q3 pod śrubę w najwyższym miejscu błotnika (zderzaka),wkręcić śrubę.Zainstalować pozostałe śruby."
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Odpowiedz
#6
Witam,
mam dwa pytania w sprawie chlapaczy, których od jakiegoś czasu szukam:

1) Spotkałem ogłoszenia, gdzie było zaznaczone że oferowane chlapacze są do Galaxy mk1. Czy lifting 2000 cokolwiek zmienił w tym zakresie?

2) W zdecydowanej większości ogłoszeń chlapaczowych jako sposób montażu proponuje się wkręty. Czy to nie jest tworzenie nowych ognisk korozji na własne życzenie? W co to się wkręca? Czy te oryginały (gratuluję zakupu!) też się tak montuje? Wcześniej miałem kilka mniejszych samochodów i we wszystkich chlapacze były montowane oryginalnie na zapinki, a blachowkręty były opcją "heavy duty" raczej dla użytkowników samochodów służbowych (na każdy krawężnik wjedzie).

Pozdrawiam,
Odpowiedz




#7
1) Nie jestem pewien - ale wydaje mi się że nie bez powodu w oryg. chlapaczach jest podział na rok do 2000 i 2001+
2) Dokładnie w większości ( a na allegro wszystkie do Sharanów 2001+ rok ) są "uniwersalne" montowane na wkręty - które do czegoś musimy wkręcić ? Tam jest napisane wyraźnie 3 wkręty lub więcej. A mamy tylko jeden oryginalny otwór w tym miejscu co trzyma nadkole. Jak wcześniej pisałem nie jestem fanem robienia dziur których nie muszę ( a w szczególności unikam robienia ich w karoserii ) dlatego też dołożyłem, i zakupiłem oryginalne. Nikomu nie każę ich kupić, tylko się dziele że coś takiego jest bo może raz w życiu widziałem Sharana na oryg. chlapaczach i to w Niemczech.

Co do montażu NIC nie "wiercimy" itd. Montowane są ( patrząc na zdj chlapacza od góry ): te dwa cycki gumowe "zawijamy" i ściskamy spinkami ( przez gumę ), następnie idąc niżej przykręcamy na tej samej śrubie co nadkole, oraz niżej tymi wystającymi łapkami, łapiemy za dół progu i ściskamy dołączonym "ściskiem" przez gumę( te cycki ).
Jeśli ktoś chce mogę zrobić fotki z zamontowanymi chlapaczami na samochodzie.
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Odpowiedz
#8
Podzielę się z kolegami kilkoma obserwacjami z montażu - właśnie założyłem komplet oryginalnych chlapaków.

Na samochodzie wygląda to tak:

[Obrazek: 7e2c68e08670.jpg]_[Obrazek: e984da15e9df.jpg]_[Obrazek: 532d01fee6be.jpg]

***
Fordowskie są inne niż pokazane wyżej oryginały VW.
Poza tym są matowe, dosyć elastyczne i fakturą pasują do bocznych listew na samochodzie.

***
Pasują do samochodu jak klocki lego. Warto dołożyć parę złotych.

***
Wbrew opowieściom o szybkim, prostym i przyjemnym montażu (instrukcja obrazkowa jak z Ikea) niestety poddałem się po pół godzinie szarpania i pojechałem do fachowca. Dlaczego?
Trudność 1: mam tylko 2 ręce, a potrzeba min. 3. (tu przytrzymaj, tam popchnij...);
Trudność 2: do tych zapinek potrzeba siły King-Konga. Myślałem, że fachowiec będzie miał jakiś super sposób, albo narzędzie, ale nie - też "na brutala" to robił (ale przynajmniej wiedział, że tak jest ok.). No i ryzyko urwania zderzaka przy montażu zawsze było przerzucone na kogoś innego.

***
Faktycznie, żadnego kaleczenia samochodu nie ma. Z przodu wkręty idą w oryginalne otwory od mocowania nadkoli, a tylne są tylko na zapinki.

***
W przednich (zdziwienie) jeden z otworów montażowych był umieszczony w złym miejscu. Rozwiązanie: chlapacz podłożyć pod (i tak odkręcone) nadkole, zamiast nad i wkręt pakować na siłę w miejscu, gdzie nadkole ma otwór. Przebije się przez gumę. Czyli tak:

[Obrazek: fe81ddc47308.jpg]

***
Wydaje mi się, że są przymocowane naprawdę dobrze. Na razie wiosna idzie, więc będę je testował tylko na kałużach, a to żaden test. Dopiero zima i porządny śnieg będą prawdziwym sprawdzianem, ale o tym w następnym odcinku Smile

Czystych i pięknych aut wszystkim życzę!
Odpowiedz
#9
(10-03-2014, 22:40)Czerwony napisał(a): W przednich (zdziwienie) jeden z otworów montażowych był umieszczony w złym miejscu. Rozwiązanie: chlapacz podłożyć pod (i tak odkręcone) nadkole, zamiast nad i wkręt pakować na siłę w miejscu, gdzie nadkole ma otwór. Przebije się przez gumę. Czyli tak:

[Obrazek: fe81ddc47308.jpg]

Jak przy cofaniu zahaczysz o coś tak zamontowanym chlapaczem to urwiesz nadkole Tongue
BMW Z4 3.0i [Obrazek: icon3.png]
VW SHARAN 1.8T MK2 [Obrazek: icon4.png]
Odpowiedz
#10
Ladne podobaja mi sie te chlapacze.Ale czy dostane do MK1 ?
Troche kosztuja skoro trzeba wydac lekko ponad 200zl.
Juz sie troche wykosztowalem(m.in na blachy tarcz tyl 100/szt.) ale moze warto przed zima jeszcze zainwestowac tym bardziej ze walcze od kilku dni z konserwacja podwozia.
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Swap foteli przód dmariusz 0 85 15-04-2024, 10:36
Ostatni post: dmariusz
  Oryginalne alufelgi Spinacz 1 306 03-04-2024, 11:26
Ostatni post: Stefano
Video Zawieszenie przód strona prawa Niemago 3 375 30-08-2023, 07:37
Ostatni post: Niemago
  ŚLIZG ZDERZAKA PRZÓD ukciak 0 535 22-06-2021, 14:38
Ostatni post: ukciak
  Średnica tarcz przód Sharan 2004 r. 1,9 ASZ Tomek Westfalia 6 2,001 10-02-2021, 19:55
Ostatni post: kisand
  Nawiew przód - problem/problemy bobbudow 88 58,848 07-01-2019, 10:34
Ostatni post: kalamb
Star Wycieraczki przód/nie działają/działają cały czas/inne problemy/schemat alhambra111 156 71,146 05-01-2019, 16:46
Ostatni post: zager123412
  Tuleje wahaczy - przód minik 22 7,183 13-06-2018, 21:00
Ostatni post: tolus24
Video zawieszenie przod dominik123 11 4,570 11-04-2018, 21:23
Ostatni post: wesol
Sad Stukanie i szarpanie przód dper20 8 3,878 13-02-2017, 23:24
Ostatni post: PabloLG

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości