Oryginalne chlapacze Sharan MK2 przód. - Wersja do druku +- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum) +-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6) +--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13) +---- Dział: Ogólno techniczny (/forumdisplay.php?fid=101) +---- Wątek: Oryginalne chlapacze Sharan MK2 przód. (/showthread.php?tid=2672) |
Oryginalne chlapacze Sharan MK2 przód. - piotto0 - 13-12-2012 21:28 Poniżej wstawię zdjęcia nowo zakupionych oryginalnych chlapaczy do Sharana MK2 ( 2000r+ ). Jako że mamy zimę (sól, kamyczki, piasek jak wiadomo nie służy za dobrze naszym pojazdom ) więc głównie w celu zadbania o progi + podłogę ( i min. pompkę webasta czy też rurki klimy itd ) zakupiłem chlapacze. Już w zeszłym sezonie szukałem takich chlapaczy jednak nie mogłem ich dostać a dodatkowo często słyszałem że do sharana mk2 nie ma chlapaczy oryginalnych na przód itd. Dlatego też zamieszczę fotki, może ktoś skorzysta. Kupiłem w serwisie VW ( sprowadzane z Niemiec ). Cena około 280zł, mi się udało wyrwać za delikatnie poniżej 200. RE: Oryginalne chlapacze Sharan MK2 przód. - ENDRJU222 - 13-12-2012 22:30 nie dałbym 200 pln za dwa chlapacze... za 1/4 tej kasy można zakupić porządny zestaw 4szt chlapaczy, zrobione z ładnej matowej, chropowatej gumy ( nie jakiś tam świecący tani chiński szit jak to czsami da sie spotkać ) osobiście miałem takie zakupione do escorta, mazdy i teraz w przyszłym roku kupię też do galaxy. jak się je dobrze założy to nawet nie widać, że to zamienniki. RE: Oryginalne chlapacze Sharan MK2 przód. - piotto0 - 13-12-2012 22:58 No ja szukałem dosyć długo tych... i w tych poszukiwaniach wiele osób z którymi się "spotkałem" dała by nawet więcej za oryg. ( niż 280 serwisowe ). Ja osobiście nie toleruje "chińskich" zamienników + nie wchodzi dla mnie w grę wiercenie niczego w karoserii itd. Oczywiście tylko pokazuję jak wygląda oryginał, nie namawiam nikogo do kupna. I cieszę się jak jesteście zadowoleni i pasuje coś na co nie trzeba było wydać tyle kasy. Sam nie powiem że to mało, ale jednak wolałem pozbierać, zapłacić i mieć spokój . RE: Oryginalne chlapacze Sharan MK2 przód. - ENDRJU222 - 13-12-2012 23:19 ja tez nie musiałem nigdy karoserii kaleczyć a chlapacze polskiego producenta. ale tak jak mówisz kwestia gustu i kasy, ja wolałbym to wrzucić w jakieś mechaniczne części RE: Oryginalne chlapacze Sharan MK2 przód. - piotto0 - 13-12-2012 23:21 przykładowa instrukcja montażu takich chlapaczy po 40 zł na allegro. "2.Trzymając chlapacz w miejscu,przewiercić otwór Q3 pod śrubę w najwyższym miejscu błotnika (zderzaka),wkręcić śrubę.Zainstalować pozostałe śruby." RE: Oryginalne chlapacze Sharan MK2 przód. - Czerwony - 08-01-2013 14:58 Witam, mam dwa pytania w sprawie chlapaczy, których od jakiegoś czasu szukam: 1) Spotkałem ogłoszenia, gdzie było zaznaczone że oferowane chlapacze są do Galaxy mk1. Czy lifting 2000 cokolwiek zmienił w tym zakresie? 2) W zdecydowanej większości ogłoszeń chlapaczowych jako sposób montażu proponuje się wkręty. Czy to nie jest tworzenie nowych ognisk korozji na własne życzenie? W co to się wkręca? Czy te oryginały (gratuluję zakupu!) też się tak montuje? Wcześniej miałem kilka mniejszych samochodów i we wszystkich chlapacze były montowane oryginalnie na zapinki, a blachowkręty były opcją "heavy duty" raczej dla użytkowników samochodów służbowych (na każdy krawężnik wjedzie). Pozdrawiam, RE: Oryginalne chlapacze Sharan MK2 przód. - piotto0 - 09-01-2013 21:01 1) Nie jestem pewien - ale wydaje mi się że nie bez powodu w oryg. chlapaczach jest podział na rok do 2000 i 2001+ 2) Dokładnie w większości ( a na allegro wszystkie do Sharanów 2001+ rok ) są "uniwersalne" montowane na wkręty - które do czegoś musimy wkręcić ? Tam jest napisane wyraźnie 3 wkręty lub więcej. A mamy tylko jeden oryginalny otwór w tym miejscu co trzyma nadkole. Jak wcześniej pisałem nie jestem fanem robienia dziur których nie muszę ( a w szczególności unikam robienia ich w karoserii ) dlatego też dołożyłem, i zakupiłem oryginalne. Nikomu nie każę ich kupić, tylko się dziele że coś takiego jest bo może raz w życiu widziałem Sharana na oryg. chlapaczach i to w Niemczech. Co do montażu NIC nie "wiercimy" itd. Montowane są ( patrząc na zdj chlapacza od góry ): te dwa cycki gumowe "zawijamy" i ściskamy spinkami ( przez gumę ), następnie idąc niżej przykręcamy na tej samej śrubie co nadkole, oraz niżej tymi wystającymi łapkami, łapiemy za dół progu i ściskamy dołączonym "ściskiem" przez gumę( te cycki ). Jeśli ktoś chce mogę zrobić fotki z zamontowanymi chlapaczami na samochodzie. RE: Oryginalne chlapacze Sharan MK2 przód. - Czerwony - 10-03-2014 22:40 Podzielę się z kolegami kilkoma obserwacjami z montażu - właśnie założyłem komplet oryginalnych chlapaków. Na samochodzie wygląda to tak: __ *** Fordowskie są inne niż pokazane wyżej oryginały VW. Poza tym są matowe, dosyć elastyczne i fakturą pasują do bocznych listew na samochodzie. *** Pasują do samochodu jak klocki lego. Warto dołożyć parę złotych. *** Wbrew opowieściom o szybkim, prostym i przyjemnym montażu (instrukcja obrazkowa jak z Ikea) niestety poddałem się po pół godzinie szarpania i pojechałem do fachowca. Dlaczego? Trudność 1: mam tylko 2 ręce, a potrzeba min. 3. (tu przytrzymaj, tam popchnij...); Trudność 2: do tych zapinek potrzeba siły King-Konga. Myślałem, że fachowiec będzie miał jakiś super sposób, albo narzędzie, ale nie - też "na brutala" to robił (ale przynajmniej wiedział, że tak jest ok.). No i ryzyko urwania zderzaka przy montażu zawsze było przerzucone na kogoś innego. *** Faktycznie, żadnego kaleczenia samochodu nie ma. Z przodu wkręty idą w oryginalne otwory od mocowania nadkoli, a tylne są tylko na zapinki. *** W przednich (zdziwienie) jeden z otworów montażowych był umieszczony w złym miejscu. Rozwiązanie: chlapacz podłożyć pod (i tak odkręcone) nadkole, zamiast nad i wkręt pakować na siłę w miejscu, gdzie nadkole ma otwór. Przebije się przez gumę. Czyli tak: *** Wydaje mi się, że są przymocowane naprawdę dobrze. Na razie wiosna idzie, więc będę je testował tylko na kałużach, a to żaden test. Dopiero zima i porządny śnieg będą prawdziwym sprawdzianem, ale o tym w następnym odcinku Czystych i pięknych aut wszystkim życzę! RE: Oryginalne chlapacze Sharan MK2 przód. - zomol - 12-03-2014 03:20 (10-03-2014 22:40)Czerwony napisał(a): W przednich (zdziwienie) jeden z otworów montażowych był umieszczony w złym miejscu. Rozwiązanie: chlapacz podłożyć pod (i tak odkręcone) nadkole, zamiast nad i wkręt pakować na siłę w miejscu, gdzie nadkole ma otwór. Przebije się przez gumę. Czyli tak: Jak przy cofaniu zahaczysz o coś tak zamontowanym chlapaczem to urwiesz nadkole RE: Oryginalne chlapacze Sharan MK2 przód. - peters - 06-09-2014 23:10 Ladne podobaja mi sie te chlapacze.Ale czy dostane do MK1 ? Troche kosztuja skoro trzeba wydac lekko ponad 200zl. Juz sie troche wykosztowalem(m.in na blachy tarcz tyl 100/szt.) ale moze warto przed zima jeszcze zainwestowac tym bardziej ze walcze od kilku dni z konserwacja podwozia. |