Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Da sie kupic za 220 zl.
Chodzi oto ze nie zawsze w kazdym aucie kastracja idzie tak latwo i prosto. Ktorego fachowca nie pytalem to mowil zawsze ze woli przywrocic do dzialania to ustrojstwo niz kastrowac. Tak jak mowilem ja moge sie pozbyc i siebie za 400 zl tego ale nie robie póki nie bede musial.
Minusow kastracji nie na ale moze kiedys byc tak ze bedzie to trzeba ponownie zalozyc. Moze ktos jezdzi za granice i sie boi ze mu dowala mandat ze 2 tys euro. Jak to mowi moj kolega:" masz swoj rozum to kombinuj".
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 270
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
1
Witam
jak zapchany to będziesz musiała wymienić
ale warto by było sprawdzić czy jest zapchany bo dymienie to nie wyrocznia.
mi też raz zadymił a mam sprawny.
jaki przebieg ? realny ?
sharan z salonu czy sprowadzony ?
trzeba podłączyć pod komputer i popatrzeć na parametry DPF choć one nie musza też pokazywać prawdy.
w opisie masz zły silnik raczej
Pozdrawaim
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Pany to trol internetowy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 272
Liczba wątków: 2
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
1
Witam szanowne grono ponownie :] możecie mi powiedzieć czy galaxy 2008r 2.0 131KM może mieć dpf?? Ewentualnie jak to sprawdzić organoleptycznie lub czy da się z vinu zobaczyć?
był Sharan 2.8 lpg 4x4 2001
jest rrrumsterrr
do pracy jumper
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
Witam.
Może mieć dpf, a organoleptycznie to wystarczy zajrzeć po samochód i zobaczyć czy do "czegoś przypominającego środkowy tłumik" dochodzą dwa cienkie, gumowe/silikonowe węże i czy "ów tłumik" ma poprowadzoną przy sobie cienką metalową długą rurkę i jedną krótką.
Pozdrawiam
Liczba postów: 19
Liczba wątków: 1
Dołączył: Aug 2015
Reputacja:
1
10-12-2019, 12:59
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2019, 13:05 przez iksiak.)
Witam,
Posiadam Sharana z 2008 z DPFem, ostatnio kupiłem sobie Vscan MD136 Firmy Viaken do amatorskiej diagnozy. Nie mam funkcji jak w VCDS, opisywanej gdzieś na forum, Advanced Measuring Blocks, więc wszelkie parametry sprawdzam wchodząc w 01 Engine -> 08 Measurng Blocks. W bloku 75 obserwuję sobie procentowe zapełnienie sadzą, które zasadniczo rośnie aż w którymś momencie następuje proces wypalania (jeszcze nie wyczułem w którym) i obniżenie tej wartości do kilku procent, więc uznałem że wszystko działa jak należy.
Ostatnio ktoś zwrócił mi uwagę, żebym podejrzał sobie Masę popiołu w bloku 68, która podobno nie może przekroczyć 70g bo wtedy dzieją się cuda. Sęk w tym, że jeżeli dobrze interpretuje te wartości to u mnie masa popiołu wynosi aż 244g. Ktoś ma sharana z silnikiem BRT i podglądał te wartości? Czy takie zapełnienie nie powinno już kwalifikować DPF'a do wymiany? Z samochodem nic się nie dzieję niepokojącego, w mojej ocenie jest dość dynamiczny, porównując go do mojego poprzedniego Shatana z silnikiem ASZ.
Liczba postów: 107
Liczba wątków: 6
Dołączył: Nov 2014
Reputacja:
0
Witam! na podstawie własnych obserwacji silnika BRT 2,0 z 2009R:
Sterownik ma założoną cykliczność inicjowania wypalania co 450 km- blok 073/2. Inicjowanie wypalania w tym cyklu zachodzi gdy w 068/1 (075/3)cyfry napełnienia są w przedziale 15% - 50,1%.
Jeżeli po 440 km napełnienie filtra jest mniejsze od 15% (VCDS 068/1, 075/3) to nie inicjuje wypalania i zeruje wartości w 073 .
Przekroczenie 50,1% (VCDS 068/1, 075/3) obliczonego napełnienia filtra powoduje rozpoczęcie regeneracji niezależnie od przebiegu.
W bloku 070/1 cyfra 1 pokazuje że twa wypalanie inicjowane przez ECU, a w 071/2 pokazywane jest bieżące dawkowanie paliwa do wypalania. W bloku 070/2 mierzony jest czas wypalania (skokowo co ok.50s).Proces kończy się gdy w 068/1 (075/3) napełnienie spadnie poniżej 15%. Blok 073 (km). Blok 070/2 (czas) jest zerowany przy spadku wartości poniżej 20%.
Gdy proces zainicjonowanego wypalania zostanie przerwany (np. wył. silnika) to czas w 070/2 nie jest zerowany. Zeruje się blok 073. W takim przypadku ECU inicjuje wypalanie albo po 450km (073/2) albo po 50,1% (068/1).
W bloku 070/2 sumowany jest czas regeneracji nieskutecznych tj. jeżeli po zainicjonowanym wypalaniu przez ECU wartość w 068/1 nie zejdzie poniżej 20%. Jeżeli 70/2 pokazuje liczby (czas regeneracji w s) to: - albo trwa regeneracja, - albo regeneracja została przerwana.
Gdy napełnienie osiągnęło 50,1% po ok 20s ECU rozpoczyna wypalanie i zliczanie czasu jego trwania 070/2 z uwzględnieniem dotychczasowego czasu przerwanych wypaleń.