Ocena wątku:
  • 62 głosów - średnia: 2.58
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DOGRZEWACZ pomocy - Eberspächer "Webasto"
Do mamwi...
Chętnie założę ten d5wz o ile go odpalę na stole najpierw. Czytałem już, że lepszy wydatek ciepła ma. Ten wygląda naprawdę na nie przepracowany piecyk. Dmuchawka chodzi lekko i bez luzów w przeciwieństwie do tego d3wz.
Jeżeli okaże się jutro jak Janusz (o ile się nie mylę) sprawdzi po numerze czy can czy analog. Jeżeli analog to chętnie nawet do niego wyśle jak nie odpali na stole, żeby go ogarnął.
No ale może być tak, że odpali, a może być tak, że can i szukać sterownika będę musiał. Wszystko się pewnie wyjaśni jak sprawdzi skoro ma taką możliwość.
Odpowiedz




Wesoł, pierwszy wynik z brzegu: http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p244...cy-3spm150 Zwykły przekaźnik z podtrzymaniem
Rafalekk1986, D5 ma prawie dwa razy większą moc grzewczą. Ja u siebie zrobiłem postojowe na D3, przy mrozie -15 to z pół godziny musi kręcić, żeby w środku było znośnie. W tym twoim D5 to jedyny problem może być z sitkiem lub świecą. Świeca powinna mieć opór ok 1.17 Ohm (niewielki +/- zależy od miernika)
opis wtyczki:
1. Zasilanie +12 V
2. masa
3. nie ważny, pomijasz
4. + pompka paliwa
5. diagnoza
6. podajesz +12 V /start/ normalnie z czujnika temperatury
7. podajesz +12 V / start/ normalnie D+ alternatora
8. nie istotny, pomijasz
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz
Nie kazdy chyba d5wz ma tak samo kable w kazdej marce ale pewny nie jestem.
Przekaznik za 40 zl.hmm wystarczy malutki przekazniczek jaki kupuje w szczecinie za chyba 3 zl plus dioda pristownicza plus kondensator odpowiedniej wielkosci tez w tej cenie i mam taka czasowke. Wuelkosc kondensatora powoduje regulacje czasu. Tu chodzilo mi oto ze musi to byc bo bez tego bedzie lapal bledy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
Oczywiście że tak, przecież to dwa razy mocniejszy piec. A co do przekaźnika, to pierwszy z brzegu jaki wyskoczył. A jak podłączyć kondensator i diodę, żeby uzyskać czasówkę? Oświeć mnie, może gdzieś się zastosuje...

Poszukałem u wujka googla, to trzeba zrobić na tranzystorze, ale podtrzymania są rzędu sekund, do czasu rozładowania kondensatora. Do pompki to trzeba chociaż ze dwie minuty
Albo np. układ oparty na timerze NE555 - banalnie prosty układzik z regulacją do 120s
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz
[Obrazek: min_06404883eed738ec805c756ce61.jpg]

Przekaznik o wymiarach 1 cm na 1 cm na 1.5 cm. O mocy przepustowej 1A starczy bo mzona wysterowac albo inny wiekszy albo nawet i ten zostawic. To taki przekaznik do wlutowania. Mowie ci strzelam ze 3 zl ale pewnie placilem ze 1.2 zl bo biore tam zazwyczja ze 5 taki 5 wiekszych pare opornikow roznej masci pare tranzystorow jakies inne gadzety i place 30 zl. Sa przekanziki 2A i 5A itd. Walisz wiekszy kondensator i juz czas regulujesz sobie nawet na kilka minut. Owszem robilem tez i na tranzystorze i opronikach. Na forum vectry unlimited mozna by poczytac bo z kolega zesmy dlubali w dawnych czasach automatyczne wlaczniki siwatel z opoznieniem paru sekund. Z tranzystorem i wszystko wielkosci takiej ze pol kciuka zajmuje to moze zrobic ze bedzie podtrzymywac nawet i 20 minut.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
Takim sposobem z kondensatorem równolegle do cewki to raczej uzyska się jedynie parosekundową zwłokę. Aby podtrzymać zworkę w przekaźniku na parę minut, to elektrolit musiałby być bardzo duzej pojemnosci i potężnych rozmiarów.

mamwi dobra swieca to około 0,5 Ohma

Rafalekk1986 ten sterownik o którym pisaliśmy wcześniej, ten od Saaba to analog, ale nie idzie go zdiagnozować sprzętem serwisowym bez auta.
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Odpowiedz




Tak na samych kondensatorach to uzyskalem dzisiaj podpinajac kondki 4 po 2200 uF ale mialem tylko takie na 25V i te maja rozmiar fi12mm i wysokosc 20mm. 12 sekund podtrzymania wyszlo o ile one sprawne byly bo to uzywki. Ale tranzystor malutki za 30 groszy pare opornikow po 10 groszy i robi sie mnoznik na tym taki ze bez problemu z jednym takim kondkiem zrobie podtrzymanie na kilka minut.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
Skoro do diagnozy potrzebne auto to koniecznie musi być to saab??
Czyli jak złapie błąd to kicha, bo nie skasuje?
A jak wygląda z podłączeniem?? Tak jak napisał mamwi?? Czy pompkę od paliwa na tej jeden pin i drugi na mase??
I jeszcze od czego może być ten ostatni pin?? Chodzi mi o to, co załącza pompkę wody... Sterownik czy zegarek?
Odpowiedz
Caly czas nie rozumiesz co sie mowi. No jaki samochod jak piec jest od saaba to co fiata. Logiczne ze saab musi byc. Wchodzisz sprzetem do diagnostyki auta to chyba saaba. Nawet mimo tego ze sie pokumali z oplem to i tak oprogramowanie bylo inne w saabie.
Ty chcesz kasowac bledy a one nie wyskakuja po zlosci by je kasowac. Skoro nie bedziesz mial mozliwosci ich odczytu czy tez parametrow temperatur itp spraw to jak chcesz by ci pozniej ktos pomogl. Bedziesz na czuja czesci wymienial? Chyba ze myslisz ze taki piec zalozysz i potem 5 czy 10 lat bez awarii bedzie co? Mowi ci sie zaloz sterownik od vaga to tak zrob i nie kombinuj bo zaoszczedzisz 50 zl a i tak lipa bedzie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
Spróbuję pierw podłączyć według wcześniejszego opisu.
Rozumiem co mi tłumaczycie. Jeżeli jednak jest to analog to póki nie mam sterownika od VW jakiegoś to bym założył jeszcze tego jeżeli by odpalił na stole.
Miałbym trochę czasu wtedy na znalezienie sterownika innego. Co do twojej dość długiej wypowiedzi to wiele nie wnosi. Wystarczyło napisać, że tak będzie w przypadku pojawienia się błędu. Pytałem się jeszcze skąd wychodzi sterowanie pompki cieczy czy z pieca czy z zegara ale w twojej wyczerpującej wiadomości dowiedziałem się tylko, że nic nie rozumiem. Przypuszczam, że gdybym wiedział i rozumiał to o co pytam to te pytania były by zbędne i raczej bym ich nie zadawał.
Zaraz pójdę do garażu i spróbuję podłączyć to dam znać czy coś ruszyło chyba, że mi ręce wcześniej zamarzną i nie dam rady.
W ostateczności jeszcze te d3wz jeszcze leży.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Webasto brak w wyposażeniu - dokupienie i montaż sebecco 21 9,489 14-11-2021, 19:33
Ostatni post: Piter1028
  Jaki tłumik do Eberspacher Hydronic 2-F D5S-F ? necik 3 1,153 26-10-2021, 08:42
Ostatni post: Niemago
  Nie działa webasto d5z-f mechanik_123 65 20,031 27-09-2021, 12:03
Ostatni post: kisand
  WEBASTO pracuje cały czas :-( Lajkonic 24 8,184 16-01-2021, 15:10
Ostatni post: Mazur1908
  Dogrzewacz Touran.Nie odpala po urchomieniu silnika Bogos 5 2,065 14-01-2021, 23:46
Ostatni post: Bogos
  Pompa Wody Dogrzewacz tomwawa 51 18,882 13-10-2020, 14:09
Ostatni post: wesol
  webasto mokre załaczanie miggi_1980 14 3,590 12-10-2020, 11:25
Ostatni post: miggi_1980
  Problem Dogrzewacz D3WZ Alhambra 1999 r Szybki 20 6,841 18-12-2018, 18:54
Ostatni post: DDiablo
  Dogrzewacz Sharan FL - nie działa Porsche Design 42 17,582 13-12-2018, 04:41
Ostatni post: wesz82
  Dogrzewacz rozładowywuje akumulator klimekjanek 3 1,299 10-12-2018, 20:10
Ostatni post: klimekjanek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości