Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
15-11-2013, 11:26
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2013, 17:52 przez wesol.)
moze to byc zapowietrzony uklad.sprobuj odpowietrzyc a jak nie pomoze to bedzie czekac cie wymiana
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jun 2012
Reputacja:
0
Witam!
Kończę wątek.
Wymiana płynu i odpowietrzenie układu wysprzęglika pomogło na dwa tygodnie. Potem znowu to samo - tak jakby tarcza sprzęgła skleiła się z kołem.
Tak więc zdecydowałem się na wymianę kompletu:
- koło dwumasowe
- tarcza sprzęgła
- docisk
- wysprzęglik hydrauliczny
Wszystko firmy LUK
Części około 150 zł - robota 500.
Teraz jest super - pedał sprzęgła chodzi leciutko, silnik jest bardziej cichy i podczas zatrzymywania silnika (przy wyłączeniu zapłonu) silnik staje bardzo płynnie (nie ma takiego "zabujania" silnika i metalicznego dźwięku).
Zamykam wątek - jakby były jakieś pytanie - chętnie odpowiem.
S.C.
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
kolego a gdzie dostałeś taki komplet za 150 zł???czy poprostu zabrakło jednego zera??
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
za 150 to moze by kupil uzywana tarcze sprzeglową tak wiec lekko 1500 zl za czesci i to pewnie do VP'ka czyli zestaw na sprzeglo 228 mm do AFN'a.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Dymsha
Użytkownik niezarejestrowany...
Podepnę się pod temat.
Mam problem identyczny jak w tym poście z innego forum:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2...90&start=0
Sharan rocznik 2005 1.9 TDI 115 KM.
Mój mechanik mówi , że to raczej dwumas pada. Wymieniłem już pompkę przy pedale sprzęgła, sprawdzane i konserwowane były sprężyny przy nim, odpowietrzone porządnie.
Z opisu z tego linka wynika, że wymiana dwumasa nie pomaga. Macie jakieś pomysły? Bo nie uśmiecha mi się wydawać kupę kasy na dwumas, jeśli to nie pomoże...
Aha, zaczęło się od tego, że pedał zaczął się przycinać i trzeba mu było pomóc stopą, żeby wrócił, czasem z lekkim oporem sprężyny wracał, a czasem lekko. Teraz doszedłem też do tych objawów z powyższego linka. Help!
Liczba postów: 30
Liczba wątków: 3
Dołączył: Nov 2013
Reputacja:
0
06-02-2014, 22:39
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-02-2014, 22:42 przez horse66x.)
Witam Panowie czytam ten wątek i muszę powiedzieć, że walczyłem w swoim aucie dokładnie z takim samym problemem. Tzn, pedał sprzęgła nie zawsze wracał, a raczej czasami tylko wracał. Dodatkowo miałem problem ze skrzynią, ale to osobny temat. W każdym razie odpowietrzanie nie dało praktycznie żadnej poprawy, a że dało sie jeździć, czekałem i zbierałem fundusze na naprawe/wymiane skrzyni w między czasie przekopując internet. I znalazłem rozwiązanie na forum seata. Otusz u mnie właśnie problemem była skrzynia, czyli luz wzdłużny wałka sprzegłowego. Powstaje on dlatego, ponieważ obudowa skrzyni jest kiepskiej jakości ( nota bene produkowana chyba w Argentynie czy gdzieś tam), i zabezpieczenie metalowe na wałku wyciera w obudowie rowek. Jest na to recepta. Trzeba ściągnąć plastikowa zaślepkę skrzyni (widoczną po zdjęciu lewego koła na godz. 10 względem półośki ( Zaślepka raczej jednorazowa, do nabycia w aso za 24 zł). Nawet olej nie wycieka, najwyżej kilka kropli. Po zdjęciu zaślepki ukazuje sie nam wałek sprzęgłowy wraz z zabezpieczeniem. Trzeba zmierzyć jego luz wzdłużny (bardzo łatwo przesuwać go paluchem). Następnie wytoczyć u tokarza pierścień o grubości tego luzu czyli między 1 a 2 mm i średnicach wew. 72,2, zew. 75 mm. Zdjąć pierścień zabezpieczjący i pod niego wcisnąć wytoczony pierścień. Założyć wszystko z powrotem i cieszyć sie dobrze działającym sprzęgłem i zaoszczędzonymi $$.
Później może być konieczna drobna regulacja linek skrzyni.
pozdrawiam horse
Liczba postów: 89
Liczba wątków: 13
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
06-02-2014, 23:31
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-02-2014, 23:31 przez kubabike.)
potwierdzam. nie jest to kwestia odpowietrzenia a luzu w skrzyni. Nie trzeba toczyc podkldek, tylko zakupic oryginalne. Kosz naprawy max 50zł.
Liczba postów: 23
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jul 2013
Reputacja:
0
Ciekawe rozwiązanie tylko też ciekawe na jak długo wystarcza, u mnie zostało naprawione/zrobione całe gniazdo na to łożysko a luz miał ok 0,5cm wiec nie wiem czy pierścień 1-2 mm załatwi sprawę, ale za tak niewielka kasę warto spróbować.