Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
Witam.
Jeśli chodzi o zawór sterujący egr-em, to stary i nowy typ mają taką samą oporność cewki między 15-20 Ohm. Gruszkę na razie sobie daruj, skoro porusza cięgnem to znaczy, że raczej jest sprawna, sprawdź najpierw czemu podciśnienie nie dochodzi, czy uszkodzony/zapchany jest zawór czy do zaworu w ogóle nie dochodzi, czy wszystkie wężyki całe i drożne. Jeżeli zaworek sprawdzałeś na zewnętrznym zasilaniu, to sprawdź profilaktycznie też instalację do zaworu, czy sterownik go wysterowuje i jakim napięciem, na włączonym zapłonie między pin1, a masą powinno być napięcie akumulatora, pin2 zaworu to pin62 sterownika silnika i jest to taktowanie masą.
Pozdrawiam
Liczba postów: 35
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jun 2018
Reputacja:
0
(10-07-2018, 20:20)tolus24 napisał(a): Witam.
Jeśli chodzi o zawór sterujący egr-em, to stary i nowy typ mają taką samą oporność cewki między 15-20 Ohm. Gruszkę na razie sobie daruj, skoro porusza cięgnem to znaczy, że raczej jest sprawna, sprawdź najpierw czemu podciśnienie nie dochodzi, czy uszkodzony/zapchany jest zawór czy do zaworu w ogóle nie dochodzi, czy wszystkie wężyki całe i drożne. Jeżeli zaworek sprawdzałeś na zewnętrznym zasilaniu, to sprawdź profilaktycznie też instalację do zaworu, czy sterownik go wysterowuje i jakim napięciem, na włączonym zapłonie między pin1, a masą powinno być napięcie akumulatora, pin2 zaworu to pin62 sterownika silnika i jest to taktowanie masą.
Pozdrawiam Siema
Rozumiem że podciśnienie robi ten wężyk co idzie to filtra, Zaworek może być zaolejony od turbiny bo wężyk jest brudny.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Jeśli dobrze pamiętam to ani ma sterowanie zaworem wg nadciśnieniowo. To wiele zmienia.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 35
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jun 2018
Reputacja:
0
(10-07-2018, 21:21)wesol napisał(a): Jeśli dobrze pamiętam to ani ma sterowanie zaworem wg nadciśnieniowo. To wiele zmienia.
To kiedy jest sterowanie nadciśnieniowe A kiedy podciśnieniowe. Bo gróżka reaguje tylko na nadciśnienie
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Podciśnieniowe jest w turbinach np w asz auy gdzie masz gruszkę sterująca zmienna geometria. Tu masz WG i sterowanie nadciśnieniem. Na wolnych zawór wg jest zamknięty i póki turbo nie napompuje powietrza towg zamknięte by pompować najwięcej powietrza.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 35
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jun 2018
Reputacja:
0
10-07-2018, 22:22
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-2018, 22:23 przez sadam-x.)
Rozumiem
Czyli może być wina złej regulacji gruszki. Muszę złożyć autko bo takie robienie mija się z celem jak tylko mogę odpalić ale szybę już mam.
Pozdrawiam
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
11-07-2018, 19:07
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2018, 19:35 przez tolus24.)
Witam.
Wystarczy zasilić zawór i zdjąć zasilanie i w każdym z przypadków zobaczyć jaki jest otwarty/zamknięty kierunek na króćcach i wiadomo jaki jest przepływ i czym jest sterowany, zresztą to widać też po gruszce w którą stronę musi iść, żeby upuścić ciśnienie i wiadomo co ma dostać aby się poruszyć. Ja często piszę z pamięci, a że dawno nie miałem takiego turbo przed sobą, to rzeczywiście z rozpędu użyłem podciśnienia, tak jak przy zmiennej, a tak jak pisze wesol tam najprawdopodobniej jest nadciśnienie więc na logikę wtedy króciec górny metalowy od turbo łączy się z bocznym do gruszki przy braku zasilania, a dolny plastikowy od dolotu (po drugiej stronie do metalowego) łączy się z bocznym do gruszki gdy zawór ma podane zasilanie. Trochę się dałem zwieść Twoim opisom, pytanie zasadnicze czy jak robisz loga statycznego 011 w BS to gruszka się chowa i wysuwa wraz z przejściem z off/on i odwrotnie, wtedy wiesz czy gruszka pracuje prawidłowo i ewentualnie potrzebna tylko regulacja, bądź turbo za słabo dmucha, bo jak by nie patrzeć statyczny 011 BS wskazuje, że brak jest wyraźnej zmiany ciśnienia w punktach przejścia z off/on i odwrotnie, a dynamiczny 011 pokazuje zbyt duże otwarcie i wstawanie turbiny ponad 2tyś./obr.
Pozdrawiam
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Napewno w tym silniku nie da się zrobić testu sztangi. Musi jechać i to dobrze obciążony i że 2000 obr lub więcej.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
11-07-2018, 21:42
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2018, 21:45 przez tolus24.)
Witam.
Sztanga powinna chodzić, bo po to w BS sterownik podnosi obroty i cyklicznie przechodzi off/on (sterownik przecież zezwolił na log statyczny 011 w BS), żeby sprawdzić układ regulacji doładowania, czwartej drogi z zaworu nie ma, jeśli się otwiera i zamyka, to sztanga musi się chować i wypychać, oczywiście może być, że nie w pełnym zakresie, bo w teście podnosi obroty tylko do 1400obr./min. ale ruszać się musi.
Pozdrawiam
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Za małe nadciśnienie będzie by ruszyć sztanga. Mao tych anu jest by były tak rozgryzione jak auy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
|