Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1.9 90km ANU Turbo stałe! Proszę o sprawdzenie logów
#41
Witam.

Jeśli chodzi o zawór sterujący egr-em, to stary i nowy typ mają taką samą oporność cewki między 15-20 Ohm. Gruszkę na razie sobie daruj, skoro porusza cięgnem to znaczy, że raczej jest sprawna, sprawdź najpierw czemu podciśnienie nie dochodzi, czy uszkodzony/zapchany jest zawór czy do zaworu w ogóle nie dochodzi, czy wszystkie wężyki całe i drożne. Jeżeli zaworek sprawdzałeś na zewnętrznym zasilaniu, to sprawdź profilaktycznie też instalację do zaworu, czy sterownik go wysterowuje i jakim napięciem, na włączonym zapłonie między pin1, a masą powinno być napięcie akumulatora, pin2 zaworu to pin62 sterownika silnika i jest to taktowanie masą.

Pozdrawiam
Odpowiedz




#42
(10-07-2018, 20:20)tolus24 napisał(a): Witam.

Jeśli chodzi o zawór sterujący egr-em, to stary i nowy typ mają taką samą oporność cewki między 15-20 Ohm. Gruszkę na razie sobie daruj, skoro porusza cięgnem to znaczy, że raczej jest sprawna, sprawdź najpierw czemu podciśnienie nie dochodzi, czy uszkodzony/zapchany jest zawór czy do zaworu w ogóle nie dochodzi, czy wszystkie wężyki całe i drożne. Jeżeli zaworek sprawdzałeś na zewnętrznym zasilaniu, to sprawdź profilaktycznie też instalację do zaworu, czy sterownik go wysterowuje i jakim napięciem, na włączonym zapłonie między pin1, a masą powinno być napięcie akumulatora, pin2 zaworu to pin62 sterownika silnika i jest to taktowanie masą.

Pozdrawiam
Siema
Rozumiem że podciśnienie robi ten wężyk co idzie to filtra, Zaworek może być zaolejony od turbiny bo wężyk jest brudny.

Odpowiedz
#43
Jeśli dobrze pamiętam to ani ma sterowanie zaworem wg nadciśnieniowo. To wiele zmienia.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#44
(10-07-2018, 21:21)wesol napisał(a): Jeśli dobrze pamiętam to ani ma sterowanie zaworem wg nadciśnieniowo. To wiele zmienia.

To kiedy jest sterowanie nadciśnieniowe A kiedy podciśnieniowe. Bo gróżka reaguje tylko na nadciśnienie
Odpowiedz
#45
Podciśnieniowe jest w turbinach np w asz auy gdzie masz gruszkę sterująca zmienna geometria. Tu masz WG i sterowanie nadciśnieniem. Na wolnych zawór wg jest zamknięty i póki turbo nie napompuje powietrza towg zamknięte by pompować najwięcej powietrza.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#46
RozumiemSmile
Czyli może być wina złej regulacji gruszki. Muszę złożyć autko bo takie robienie mija się z celem jak tylko mogę odpalić Tongue ale szybę już mam.
Pozdrawiam
Odpowiedz




#47
Witam.

Wystarczy zasilić zawór i zdjąć zasilanie i w każdym z przypadków zobaczyć jaki jest otwarty/zamknięty kierunek na króćcach i wiadomo jaki jest przepływ i czym jest sterowany, zresztą to widać też po gruszce w którą stronę musi iść, żeby upuścić ciśnienie i wiadomo co ma dostać aby się poruszyć. Ja często piszę z pamięci, a że dawno nie miałem takiego turbo przed sobą, to rzeczywiście z rozpędu użyłem podciśnienia, tak jak przy zmiennej, a tak jak pisze wesol tam najprawdopodobniej jest nadciśnienie więc na logikę wtedy króciec górny metalowy od turbo łączy się z bocznym do gruszki przy braku zasilania, a dolny plastikowy od dolotu (po drugiej stronie do metalowego) łączy się z bocznym do gruszki gdy zawór ma podane zasilanie. Trochę się dałem zwieść Twoim opisom, pytanie zasadnicze czy jak robisz loga statycznego 011 w BS to gruszka się chowa i wysuwa wraz z przejściem z off/on i odwrotnie, wtedy wiesz czy gruszka pracuje prawidłowo i ewentualnie potrzebna tylko regulacja, bądź turbo za słabo dmucha, bo jak by nie patrzeć statyczny 011 BS wskazuje, że brak jest wyraźnej zmiany ciśnienia w punktach przejścia z off/on i odwrotnie, a dynamiczny 011 pokazuje zbyt duże otwarcie i wstawanie turbiny ponad 2tyś./obr.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#48
Napewno w tym silniku nie da się zrobić testu sztangi. Musi jechać i to dobrze obciążony i że 2000 obr lub więcej.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#49
Witam.

Sztanga powinna chodzić, bo po to w BS sterownik podnosi obroty i cyklicznie przechodzi off/on (sterownik przecież zezwolił na log statyczny 011 w BS), żeby sprawdzić układ regulacji doładowania, czwartej drogi z zaworu nie ma, jeśli się otwiera i zamyka, to sztanga musi się chować i wypychać, oczywiście może być, że nie w pełnym zakresie, bo w teście podnosi obroty tylko do 1400obr./min. ale ruszać się musi.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#50
Za małe nadciśnienie będzie by ruszyć sztanga. Mao tych anu jest by były tak rozgryzione jak auy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Proszę o analizę. dj_lawa23 2 335 31-08-2023, 06:33
Ostatni post: dj_lawa23
  Proszę o analizę logów lpbilusie@o2.pl 15 1,358 30-08-2023, 06:14
Ostatni post: wesol
  Proszę o analizę logów lpbilusie@o2.pl 0 279 26-07-2023, 16:17
Ostatni post: lpbilusie@o2.pl
  Sharan 1.9 BVK 115KM nie zbiera się z dołu. Proszę o analizę logów. burry-gk 2 838 16-05-2023, 16:23
Ostatni post: wesol
  analiza logów AFN pupek 13 3,600 28-03-2023, 13:48
Ostatni post: jacektokarz5@gmail.com
  Sharan 1.9 AVG wielka prośba o analizę logów Lenino 7 1,472 15-09-2022, 21:23
Ostatni post: wesol
  Analiza logów 1.9 tdi AUY mati2810 2 949 12-05-2022, 06:16
Ostatni post: wesol
  Prośba o analizę logów 1.9 AUY Mikooo 5 1,598 12-04-2022, 14:26
Ostatni post: wesol
  Jetta BKC po regeneracji turbo popo666 1 1,021 01-06-2020, 10:01
Ostatni post: wesol
  ALA 1.9TDI AUY po wymianie turbo mustang727 1 1,233 18-03-2020, 07:58
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości