Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: 2.8l V6/VR6 brak mocy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Myśle że znalazłem przyczyne mała wydajność pompy paliwa ale zobaczymy we wtorek jak przyjdzie przesyłka
W między czasie popraw masę na silniku i kable aku. Nie zaszkodzi a raczej pomoże.
Witam także posiadam sharana 2.8 vr6 syncro to nie wina prądu sprawdż mape wtrysku.
Problem nie został rozwiązany ?
Jednak pompa paliwa natomiast pojawił się kolejny problem poleciała cewka
Witam Forumowicze ponownie po długim czasie.
Mam problem z moim sharanem.

Od kilku dni mam wrażenie. że sharan osłabł.
Na biegu 1 czy 2 czy 3 i ogólnie przy pełnym wciśnięciu pedału gazu, sharan wolno się zbiera dopiero gdzieś koło 3 tys obr go zabiera do przodu.
Pierwsza diagnoza z mojej strony to komputer. Na komputerze zaświecił się tylko błąd sondy lambda ale to ze względu na wymieniony katalizator który nie jest fabryczny tylko pod zamówienie czyli nieoryginalny. Czasem wyskakuje błąd katalizatora ale kasuje go i jest ok a zdarza się to co 300 km a czasem co 1000 km.
Oczywiście sprawdzałem w pierwszej kolejności przepływomierz i wyczyściłem stożkowy filtr powietrza. Wymienione również zostały : świece zapłonowe i 1 cewka zapłonowa która padła przy wymianie świec. Silnik na postoju pracuje równo. Wymienione również opony z 225x45 r17 na 225x50 r17 oraz komplet simerbloków przednich wachaczy tylnie i przednie oraz sworznie wahaczy. Wymieniona pompa hamulcowa, przewody hamulcowe, przekładnia kierownicza, klocki i tarcze TEXTAR oraz tylne zaciski. Wymienione amory komplet jak i sprężyny.
Skrzynia 6 biegowa a biegi wchodzą ładnie. Rozrządu nie słychać a jest na łańcuchu.
Żaden mechanik nie jest w stanie znaleźć przyczyny osłabnięcia.
Przy wolnej jeździe słyszę z prawej strony piszczenie delikatne chyba hamulców a jak nacisnę delikatnie hamulec to piszczenie ustaje natomiast na podnośniku kola kręcą się w miarę swobodnie wszystkie jednakowo.
Instalacja gazowa była montowana niecały rok temu nowa.
Czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać jak na kompie nic nie wychodzi?
Czy to wina rozrządu a może sprzęgła czy co? nie wiem nawet czy to auto ma dwumasę czy nie? Czy mam myśleć o wymianie?
Gdzie szukać ? pomocy.
Jak mowie kopa dostaje gdzieś przy 3 tys obrotów a tak do 3 tys to się jakoś powoli zbiera a wcześniej się zbierał elegancko i można to porównać ze teraz zbiera się na 2 biegu jak by był na 3 biegu. jak by go coś delikatnie hamowało.
POMOCY wsadziłem w niego 20 tys w ciągu półtorej roku jest zrobiony cale zawieszenie i dużo nowych części a teraz problemy jakieś z mocą dziwne. jeśli ktoś ma jakiś pomysł albo spotkał się z takim problemem proszę o odpowiedzi
Witam.

Skoro masz komputer, to czemu nie sprawdzisz bloków pomiarowych od rozrządu i nie zrobisz log-ów dynamicznych, przecież bez tego nie da się zacząć diagnozowania tego problemu. Czy po wymianie katalizatora na zamiennik, ktoś pofatygował się się aby zrobić pomiar przepływu/ciśnienia gazów spalinowych czy przypadkiem ten katalizator nie blokuje/zaburza przepływu, co również będzie "blokowało moc", wszelkiego typu filtry stożkowe, zwłaszcza te tanie, ze względu na swoją słabą filtrację bardzo szybko "zabijają" przepływkę, czy ktoś to wziął pod uwagę.

Pozdrawiam
jesli chodzi o pomiar tych blokow itp to nie robili mi nic takiego. jesli chodzi o filtr stozkowy to nie oszczedzalem i jest to Simota w AIRBOXIE. pomiaru cisnienia tez nikt takiego czegos nie robil ale od 3 miesiecy ten nowyu katalizator chodzi bez zarzutu teraz jakos dwa 3 dni temu oslabl sharan wiec raczej nie jest to wina kata.

Natomiast mam jeszcze jeden problem pomijajac powyzsze. przy duzej predkosci np 140 zaczynam hamowac i kierownica mi drga prawo i lewo jest bicie. Co moze byc przyczyna jesli sa nowe opony klocki tarcze komplet tulej wahaczy przednie tylnie amory sprezyny.... Co ? piasta? Lozyska?
Wymieniasz całą litanię prac, które zrobiłeś a nie mają wpływu na pracę silnika...
Przyczyn może być wiele.
1. Może jakieś podcisnienie spadło - sprawdź wszelkie rurki itp.
2. Sprawdź kanały 208 i 209 a przed ich sprawdzeniem poczytaj o czym informują (rozrząd).
3. Jeśl masz LPG to sprawdź poprawność wystrojenia instalacji. I tu uwaga - zacznij od kontroli na benzynie po powrocie kompa do ustawień podstawowych.

Co do trzęsienia kierowniacą.
To, że masz wszystko nowe, nie świadczy że jest OK. Krzywa felga, krzywo zamontowana tarcza hamulcowa i będą problemy.
felgi sa proste. sprawdzane. tarcze sa prosto zalozone. trzesienie juz nastapilo przed wymiana tarcz klockow zaciskow itp. zastanawiam sie nad lozyskami i piastami. moze to jest przyczyna. z instalacja gazowa tez nic nie jest nie tak bo jest nowa serwisowana co 10 tys i wymieniane wszystkie filtry i regulacje itp wiec tu tez nie tkwi problem natomiast czy na benzynie czy na gazie sytuacja oslabniecia istnieje nie ma znaczenia jakie paliwo czy gaz czy benzyna. co znaczy sprawdz kanaly ? nie znam sie na tym i musze uderzac do mechanika ale zaden nie wie co ma zrobic nikt nic nie powiedzial na temat rozrzadu. dlatego uderzam tu do was. gdzie mam jechac do mechanika czy elektryka i co majua sprawdzic,. i jakie parametry maja byc zeby bylo ok itp.
nie wiem czy to tez pompa paliwa ? czy co. bo problem,y mam dwa. slabo z moca i drgania kierownicy. i ja was prosze o pomoc. nie znam sie komplertnie w temacie a nie chce jezdzic od mechanika do mechanika i wydfawac krocie na diagnozyu ktore nie zostana rozwiazane
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie