Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Jaki olej do skrzyni biegów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
rizist 33 Euro za litr? To co to za olej? Zawiera jakieś diamenty w składzie czy inne kosztowne błyskotki?

wesol jest 2 lata gwarancji na wykonywane usługi ( nie wiem czy jest też coś takiego jak się serwisuje auto u pana Stasia w stodole ), lecz osobiście znam osoby którym właśnie rozrząd strzelił 10 miesięcy po wymianie w ASO. Naprawa przebiegła na koszt ASO.
2 lata na usługę. No ale czy tak chętnie uwzględniają. Też robiłem w 2 aso. W fordzie się gwarancjami zajmowałem i kilka odmów przeżyłem.
(01-02-2015 18:03)raventes napisał(a): [ -> ]rizist 33 Euro za litr? To co to za olej? Zawiera jakieś diamenty w składzie czy inne kosztowne błyskotki?

wesol jest 2 lata gwarancji na wykonywane usługi ( nie wiem czy jest też coś takiego jak się serwisuje auto u pana Stasia w stodole ), lecz osobiście znam osoby którym właśnie rozrząd strzelił 10 miesięcy po wymianie w ASO. Naprawa przebiegła na koszt ASO.




Nie wiem dlaczego taki drogi olej moze dlatego ze bezposrednio bedzie kupiony ze sklepu firmowego VW ktory znajduje sie na terenie Centrum Servisu VW. Bede jutro jeszcze raz u nich to dowiem sie wiecej na ten temat a takze ile kosztuje wymiana tego oleju w skrzyni biegow.
Ja z olejów to wlewałem ostatnio Febi Bilstein i byłem bardzo zadowolony, kupiłem go w iPartsie, tutaj o sklepie trochę: http://iparts.blinkweb.com/
A co do komplikacji.. to trochę dziwne no ale chyba w ASO wiedzą dobrze Smile przynajmniej powinni
Witam.Ja od około 2 lat jeżdżę na oleju FUSH TITAN ATF 5005.Oliwa super tylko droga-cena około 50 zł za litr.Biegi pięknie się przełącza>skrzynia chodzi na tym oleju bardzo dobrze.

pretor

A czy w Sharanie I jest w ogóle przewidziana wymiana oleju w skrzyni?
Jak niema na skrzyni widocznego wycieku, to chyba bym nie zmieniał w niej oleju na zapas.

Co prawda w "Sam naprawiam samochód" na stronie 156 piszą jak sprawdzić i wymienić olej w skrzyni, podają też parametry olejów do danej skrzyni i wchodzące ilości. Ale nie ma słowa o potrzebie wymiany całości, tylko o sprawdzeniu poziomu i uzupełnieniu go.
nie ma potrzby go wymienac. Zreszta jest tez taka niepisane prawo ze jak cos dzial to nie ruszamy tego. Owszem sprawdzenie poziomu to podstawa no i uzupelnienie go nawet nieco ponad stan mozna dac odrobine.
Generalnie tak podchodząc do sprawy nie wymieniajmy nic dopóki działa Dodgy , ja w skrzyni miałem tak czarny olej że miałem problemy z odróżnieniem jaki to jest kolor oleju. Po za tym miałem na 2 i 3 na zimnym lekkie przyhaczenie biegów przy wkładaniu, po wymianie biegi wchodzą leciutko żadnych przycięć.

pretor

(15-11-2015 13:59)J@colo napisał(a): [ -> ]Generalnie tak podchodząc do sprawy nie wymieniajmy nic dopóki działa Dodgy , ja w skrzyni miałem tak czarny olej że miałem problemy z odróżnieniem jaki to jest kolor oleju. Po za tym miałem na 2 i 3 na zimnym lekkie przyhaczenie biegów przy wkładaniu, po wymianie biegi wchodzą leciutko żadnych przycięć.

Jeżeli miałeś czarny olej w skrzyni biegów, to jednoznacznie świadczy o tym że coś się już sypało i powodowało tarcie lub opory co doprowadziło do wysokiej temperatury w skrzyni i co za tym idzie przypalenie się oleju i zanieczyszczenie go różnymi opiłkami z tarcia. Czarny olej w skrzyni to zazwyczaj wynik usterki i wymiana go na pewno pozwoli przedłużyć całkowitą agonię skrzyni. Agonię mogącą trwać 10-20 tyś. km a czasami 100-200 tyś. km. Nie zmienia to faktu że mając wcześniej czarny olej, po wymianie go na nowy, w skrzyni działać będzie wszystko jak w nowej.

Twoje auto musiało dostać od poprzedniego właściciela nieźle w dupcie, mógł ciągać nim ciężkie lawety autami, albo też motorówkę lub jacht jeżdżąc przez góry.
W górach każde auto dostaje porządnie po zaworach, wystarczy że staniesz pod górkę z włączonym silnikiem i możesz go zwyczajnie zatrzeć mimo normalnego stanu oleju. Smok w aucie ustawionym pod kątem może zassać powietrze zamiast oleju i zatarcie gotowe. To samo tyczy się skrzyni biegów: powoli wjeżdżając i zjeżdżając ze stromych górek, olej w skrzyni może spłynąć w jedno miejsce i część skrzyni będąca na tak zwanej górze będzie pracowała na prawie "sucho".

To są doświadczenia powszechnie znane z off-roadu, tyle że tam takie zatarcie po jeździe pod dużym kątem następuje dużo szybciej (czasami po 5-10 minutach) a w zwykłym cywilnym aucie jeżdżącym po górach, rozkłada się to na dużo dłuższy okres.

Bardzo dobrze że wymieniłeś w swojej skrzyni tak zużyty olej, zrobiłbym dokładnie tak samo Smile
Tez wymienialme olej u siebie ale dlatego ze mialem problemy. To bylo jakies dwa lata temu. Myslalem ze cos jest nie tak ze skrzynia z synchronizatorami 1 i 2 biegu bo rano zawsze mialem problemy z wbiciem begów. DOpiero jak pochodzil silnik troche to bylo znosnie. mowie co mi szkodzi zanim zaczne szukac innej skrzyni. Wymienilem oliwe i nic to nei dalo. Olej tez mialem brunatny ale jaki ma niby byc po tylu latach i kilometrach. Okazlo sie umnie ze to dwumas sial takie problemy. wymiana na jednomas i zero problemow od dwoch lat.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie